Tου Περικλή Χαλάτση

Τι περίμεναν οι εκατοντάδες χιλιάδες Ιταλοί την Κυριακή που πέρασε; Μα τι άλλο από το να δουν τη Ferrari να κερδίζει την Red Bull. Και τι ήθελαν; Να ανέβαινε στο πρώτο σκαλί του βάθρου ο Charles Leclerc. Ωστόσο τίποτα από τα δύο δεν έγιναν.
Οι Ιταλοί είχαν ξεκινήσει από κάθε γωνιά της πατρίδας τους για να περάσουν ένα θερμό τριήμερο στη βροχερή Ίμολα. Περίμεναν για τρία 24ωρα στην πίστα του Autodromo Enzo e Dino Ferrari για να δουν την αγαπημένη τους Ferrari να περνάει πρώτη από την σημαία του τερματισμού. Ο CEO της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια ήταν η πρώτη φορά φέτος που επισκέφθηκε τα πάντοκ της ομάδος του. Για να τους εμψυχώσει αλλά και για να πανηγυρίσει. Φαντασθείτε την απογοήτευση του που δεν είδε κανέναν από τους οδηγούς του στο βάθρο των νικητών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αλήθεια είναι ότι φέτος η Ferrari είναι άριστα στημένη και κερδίζει με άνεση ομάδες που πέρυσι τις έβλεπε με το κιάλι.O Charles Leclerc έχει αποδείξει ότι είναι όχι μόνο ικανότατος αλλά ίσως και ο πιο γρήγορος τη φετινή χρονιά.Έχει μάθει άριστα το μονοθέσιό του και μπορεί να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.
Παίρνει αντρίκια τις νίκες.Και ίσως αν ο αγώνας της Κυριακής που πέρασε δεν γινόταν στην Ιταλία το αποτέλεσμα μπορεί να ήταν διαφορετικό.

Θα πρέπει να “μετρήσουμε” το ψυχολογικό στρες των δύο οδηγών της Ferrari. Ο Leclerc που ήταν και είναι μπροστά στη βαθμολογία πριν από τον αγώνα είχε μιλήσει αρκετές φορές με τους επικεφαλής της ομάδος του που ούτε λίγο ούτε πολύ του είχαν ζητήσει νίκη γιατί η Ferrari ήταν στην έδρα της.

Ο Carlos Sainz τρείς ημέρες πριν από τον αγώνα υπέγραψε για δύο ακόμη χρόνια συμβόλαιο με την Ferrari. Τρισευτυχισμένος για την παραμονή του στην αγαπημένη του ομάδα ήθελε να αποζημιώσει με τις επιδόσεις του,τους χιλιάδες Ιταλούς που όρθιοι στη βροχή περίμεναν ένα καλό αποτέλεσμα.Όταν όμως ξεκινάς έναν αγώνα φορτωμένος με ένα κάρο ευθύνες και έχεις στρες δεν συγκντρώνεσαι ,όσο επαγγελματίας και αν είσαι στις λεπτομέρειες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση ενός αγώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Τιφόζοι κρατώντας σημαίες της Ferrari περίμεναν με αγωνία την εκκίνηση. Μια εκκίνηση που μόνο καλή δεν ήταν για την Ferrari. Από εκεί και πέρα το σημαντικότερο ρόλο στον αγώνα, σε μια πίστα που άλλοτε έβρεχε και άλλοτε ήταν στεγνή τον έπαιξε η επιλογή των ελαστικών.
O αγώνας εκκίνησε με θερμοκρασία αέρα στους 14 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 16 βαθμούς Κελσίου. Νωρίτερα είχε βρέξει οπότε η πίστα ήταν υγρή. Δεν μπορούσαν να βάλουν slick ελαστικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κρατήσουν οι οδηγοί αγωνιστικές γραμμές. 

Ο Max Verstappen ξεκίνησε και τερμάτισε πρώτος. Στην εκκίνηση ο Ολλανδός είχε το ενδιάμεσο ελαστικό για βροχή Cinturato Green , στη συνέχεια έβαλε την κίτρινη/μέση P Zero γόμα και τελείωσε τον αγώνα χρησιμοποιώντας για 12 γύρους την κόκκινη/μαλακή P Zero Red γόμα. Ακριβώς την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο άλλος οδηγός της Red Bull, ο Sergio Perez που τερμάτισε δεύτερος.

Ο οδηγός της Ferrari Charles Leclerc φάνηκε εκνευρισμένος. Σταμάτησε πριν τον Verstappen για Pit Stop και ενώ ήταν στην 3η θέση λίγο πριν το τέλος ,στον 54ο γύρο στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον δεύτερο Perez, πάτησε στα κερμπ, έχασε τη πρόσφυση και προσέκρουσε ελάχιστα στις μπαριέρες. Η ζημιά δεν ήταν μεγάλη όμως έπρεπε να μπει για 3η φορά για ένα έξτρα Pit Stop σ για να αλλάξει τον προφυλακτήρα. Όταν επέστρεψε ήταν στην 9η θέση αλλά κατάφερε να προσπεράσει τρείς και να τερματίσει 6ος.

Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μια φορά αλλάζοντας από ενδιάμεσα ελαστικά σε μέση γόμα με εξαίρεση τον Daniel Ricciardo της McLaren και τον Mick Schumacher της Haas.Οι γόμες των ελαστικών σ αυτήν την  πίστα που άλλοτε ήταν βρεγμένη και άλλοτε στεγνή έπαιξαν το μεγαλύτερο ρόλο στη νίκη του Ολλανδού.

Η βαθμολογία των ομάδων μετά τον αγώνα στην ΊμολαΟ μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα C2 κατά τη διάρκεια του αγώνα (αυτή η γόμα δεν ταίριαζε με τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν) ήταν ο Ricciardo .
Τη μαλακή γόμα C4 την χρησιμοποίησαν τέσσερις οδηγοί ( οι δύο ήταν της Red bull)  στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Verstappen την χρησιμοποίησε για να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Η βαθμολογία των οδηγών μετά τον αγώνα στην ΊμολαΗ Ferrari δεν κατάφερε να κάνει σωστό σετάρισμα των ελαστικών. Δεν είχαν και καλές πληροφορίες από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής αφού λόγω της συνεχόμενης βροχής τα δεδομένα που συγκέντρωναν ήταν για αγώνα με βροχή.Το αν η Ferrari έκανε στον αγώνα τη σωστή επιλογή ελαστικών, μόνο ο τημ μάνατζερ θα μπορούσε να μας απαντήσει. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ακόμη γιατί όταν στέγνωσε η πίστα όλοι επέλεξαν τη μέση αντί για τη μαλακή γόμα. Ίσως γιατί σκέφθηκαν ότι θα μπορούσαν να έβγαζαν περισσότερα χιλιόμετρα; Το περίεργο είναι ότι η Ferrari υιοθέτησε μια ενδιαφέρουσα στρατηγική που την αντέγραψε η Red Bull αλλά τελικά έχασε τον αγώνα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης