Του Γιώργου Παλληκάρη

Στην ηλιόλουστη Βαρκελώνη βρίσκεται το καραβάνι της Formula 1 όπου χτυπάει ο παλμός του έκτου φετινού αγώνα. Ο Charles Leclerc στα χθεσινά χρονομετρημένα απέδειξε πως όχι μόνο έχει DNA πρωταθλητή, μα πως λειτουργεί ακόμα καλύτερα υπό πίεση, είτε αυτό λέγεται χρονόμετρο, είτε Max Verstappen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί την πίστα του σημερινού αγώνα να την γνωρίζουν άριστα και οι 20 πιλότοι (σε αυτήν τον Φεβρουάριο δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τα μονοθέσια με τις νέες διαστάσεις ελαστικών), όμως οι ιδιαιτερότητες της, επιβάλλουν προσοχή. Η παρατεταμένη στροφή 3 όπως και η στροφή 9 αλλά και όλες οι άλλες στροφές προκαλούν υψηλά ενεργειακά φορτία στα ελαστικά. Μεγάλο ρόλο λοιπόν θα παίξουν οι γόμες και οι πιέσεις στα ελαστικά για μία πίστα που έχει τα πάντα, και κυρίως τη δυνατότητα να δώσει στις ομάδες την ευκαιρία να διαπιστώσουν σε τι επίπεδο βρίσκεται το μονοθέσιό τους σε σχέση με το ξεκίνημα της σεζόν.

Ο Charles Leclerc εκκινεί πρώτος και γεμάτος αυτοπεποίθηση, με τον περσινό πρωταθλητή Verstappen δεύτερο και τον Carlos Sainz τρίτο. Ακολουθεί ο εξαιρετικός φέτος George Russell που όλα δείχνουν πως του χρόνου θα είναι ανάμεσα στους βασικούς πρωταγωνιστές. 

Τα φώτα έσβησαν μπροστά σε 100.000 φιλάθλους και οι οδηγοί ξεκίνησαν για να καλύψουν 308.424χλμ. σε συνολικά 66 γύρους!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολύ καλή εκκίνηση από τον Leclerc ο οποίος προστάτευσε την θέση του από τον άκρως επιθετικό δεύτερο Verstappen. Στην δεύτερη στροφή όμως ο Hamilton θα έχει επαφή με τον Magnussen, με τον πρώτο να επισκέπτεται στα pit για αλλαγή ελαστικού (έχοντας χάσει πολύ χρόνο) και τον δεύτερο να βρίσκεται για λίγο στα χαλίκια. Παρά το ξεκάθαρο φταίξιμο του Magnussen, δεν θα δεχθεί ποινή, ενώ ο Βρετανός ζήτησε να εγκαταλείψει για να διαφυλάξει τον κινητήρα του, όμως η απάντηση της ομάδας του ήταν αρνητική.

Ο τρίτος Sainz δεν έκανε καλή εκκίνηση, και θα χάσει την τρίτη θέση του από τον πολύ καλό George Russell. Με τέσσερις γύρους να έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ο Leclerc βρίσκεται πρώτος, ο Verstappen δεύτερος, ο Russell τρίτος και ο Perez τέταρτος.

Αξίζει να θυμίσουμε πως ο Hamilton έχει κερδίσει τα τελευταία συνεχόμενα πέντε χρόνια σε αυτή τη πίστα. 

Ο Carlos Sainz στον 7ο γύρο θα βγει στην αμμοπαγίδα αλλά θα καταφέρει να συνεχίσει, χάνοντας πολλές θέσεις, χωρίς ευτυχώς να δημιουργήσει πρόβλημα στο μονοθέσιο. Πλέον η μεγάλη μονομαχία μεταφέρεται στην επίθεση του Sergio Perez στον τρίτο George Russell, για μία θέση στο πόντιουμ. Στο ίδιο ακριβώς σημείο που βγήκε εκτός πίστας ο Sainz, θα βγει και ο Max Verstappen στον αμέσως επόμενο γύρο, επανερχόμενος επίσης στην πίστα χωρίς ζημιές, αλλά στην θέση 4 πλέον.

Ο Leclerc πλέον έχει πίσω του τον Russell με τον Verstappen να ακολουθεί τρίτος και τον Perez τέταρτο. O Ολλανδός όμως αντιμετωπίζει πρόβλημα με την ενεργοποίηση του DRS, κάτι που αν δεν διορθωθεί, δεν θα του επιτρέψει να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Η θερμοκρασία είναι 39 βαθμούς στον αέρα, ενώ όλες οι θέσεις στις κερκίδες είναι sold out με του Ισπανούς να έχουν κατακλύσει την πίστα όλο το τριήμερο.

Σταδιακά οι οδηγοί ξεκινούν να επισκέπτονται τα pits για αλλαγή ελαστικών σχεδόν με όλους να επιλέγουν τη μέση γόμα. Όσο περνάνε οι γύροι, ο πρωτοπόρος Leclerc έχει αυξήσει σημαντικά την διαφορά του, πάνω από 14 δευτ. ενώ ο Verstappen τα «χώνει» στην ομάδα του για το DRS που ανοίγει και κλείνει κατευθείαν.

Τελικά στον 19ο γύρο το DRS θα λειτουργήσει και ο Max πιέζει ασφυκτικά τον δεύτερο Russell, ο οποίος αμύνεται πανέξυπνα αλλάζοντας γραμμή την κατάλληλη στιγμή. Παράλληλα υπάρχει ενημέρωση πως τόσο η έξοδος του Sainz όσο και του Verstappen, συνέβη λόγω απότομου πλευρικού ανέμου.

Ρεσιτάλ από τον George Russell στον 24ο γύρο, όπου αμύνθηκε με μαγικό τρόπο στην επίθεση του Max Verstappen δείχνοντας πως έχει πολύ τσαγανό και δεν φοβάται τον Ολλανδό. Ταυτόχρονα ο Perez ζητάει ευγενικά από την ομάδα του να ζητήσουν στον Verstappen να κάνει άκρη για να περάσει ο ίδιος, ώστε να εκμεταλλευτεί τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά του.

Στον 27ο γύρο, ο πρωτοπόρος Charles Leclerc θα μείνει από κινητήρα και θα αποχωρήσει από τον αγώνα…

Πλέον ο George Russell έχει πίσω του τον μαινόμενο Verstappen και έναν Perez έτοιμο να τους «καταπιεί» και τους δύο. Σταδιακά τα φρέσκα ελαστικά του Perez θα τον φέρουν στην πρώτη θέση, με τον Russell δεύτερο και τον Verstappen τρίτο να πιέζει ασταμάτητα.

Στα μισά του αγώνα, ήδη το Grand Prix Ισπανίας μας έχει ανταμείψει, έχοντας προσφέρει τα πάντα. Δύο εγκαταλείψεις, προσπεράσεις, μονομαχίες και ασταμάτητες ανακατατάξεις. Πλέον με 42 από τους 66 γύρους να έχουν περάσει, οι δύο Red Bull βρίσκονται μπροστά (Verstappen – Perez), με τον George Russell της Mercedes να αντέχει στην τρίτη θέση την πίεση του Bottas. 

Ο Alonso έχει καταφέρει να κερδίσει 11 θέσεις κάνοντας πολύ καλό αγώνα, παρά το γεγονός πως ξεκίνησε τελευταίος. Παράλληλα και ο Hamilton, παρά την επιπλέον επίσκεψη που είχε στα pits από το κλατάρισμα στην επαφή του πρώτου γύρου, έχει καταφέρει να βρεθεί στην 5η θέση, μετά από τις προτροπές της ομάδας του να μείνει εντός 8άδας.

Η νίκη θα πάει στον Max Verstappen με την Red Bull να κάνει το 1-2. Ατυχία για Ferrari και ειδικά για τον Leclerc που έχασε σίγουρη νίκη. Μία ακόμη φορά εξαιρετικός ο George Russell.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης