Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας», η Alfa Romeo τιμά τις οδηγούς αγώνων που συνέβαλαν στη δημιουργία του μύθου της ιταλικής μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γυναίκες, χάρη στις επιτυχίες τους, συχνά αποτέλεσαν παράδειγμα αντίστασης κατά των προκαταλήψεων και των περιορισμών. Μια σειρά αμαζόνων, από διαφορετικές χώρες και χρονικές περιόδους, μοιράστηκαν το ίδιο πάθος για τους αγώνες αυτοκινήτων, αλλά και τις Alfa Romeo και τόλμησαν να παλέψουν σε έναν δύσκολο χώρο.

 

Tatiana Calderon

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γεννημένη το 1993 στην Κολομβία, η Calderon έκανε τα πρώτα της βήματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2005, κατακτώντας το Εθνικό Πρωτάθλημα Easy Kart Pre-Junior series. Μόλις τρία χρόνια αργότερα έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε στην κατηγορία JICA του θεσμού Stars of Karting Championship της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.

Το 2017, η Tatiana έγινε οδηγός εξέλιξης της Sauber Formula One team. Έναν χρόνο αργότερα η Sauber την προήγαγε από οδηγό εξέλιξης σε οδηγό δοκιμών για την Alfa Romeo Racing.

 

Tamara Vidali

Το 1992, η Vidali κατέκτησε το Ιταλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (Group N) στο τιμόνι μιας Alfa Romeo 33 1.7 Quadrifoglio Verde. Αξέχαστη ήταν και η κίτρινη Alfa Romeo 155, με την οποία η Vidali συμμετείχε το 1994 στο CIS (Italian Superturismo Championship).

 

Maria Grazia Lombardi & Anna Cambiaghi

Μετά τη Maria Teresa de Filippis από τη δεκαετία του 1950, η δεύτερη Ιταλίδα που αγωνίστηκε σε αγώνα της Formula 1 -και μάλιστα σε 13 Grand Prix- ήταν η Maria Grazia Lombardi, γνωστή και ως «Lella». Από το 1982 έως το 1984 συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού με μια Alfa Romeo GTV6 2.5, μαζί με την Anna Cambiaghi και τους Giancarlo Naddeo, Giorgio Francia και Rinaldo Drovandi, συμβάλλοντας με την απόδοσή της στην κατάκτηση σειράς τίτλων. Μέχρι και σήμερα παραμένει η μοναδική Ιταλίδα οδηγός που έχει κατακτήσει βαθμούς στη Formula 1.

 

Christine Beckers & Liane Engeman

Η δεκαετία του 1960 ήταν η εποχή της Alfa Romeo Giulia Sprint GTA. Το αυτοκίνητο που ξεχώρισε ήταν η GTA-SA. Παρήχθη σε μόλις 5 μονάδες για το Group 5 και διακρινόταν για τη δύναμη του κινητήρα με τα δύο turbo. To όχημα ήταν απρόβλεπτο και πολύ απαιτητικό στις στροφές. Η Βελγίδα, Christine Beckers μπορούσε καλύτερα από τον καθένα να δαμάσει αυτό το δύστροπο σύνολο, κερδίζοντας το 1968 στο Houyet και κατακτώντας σειρά καλών αποτελεσμάτων την επόμενη χρονιά στα: Condroz, «Tre Ponti», Herbeumont και Zandvoort.

 

Susanna «Susy» Raganelli

Πιθανόν η μόνη γυναίκα που κατέκτησε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στους 4 τροχούς, ήταν η γεννημένη στη Ρώμη, Susanna «Susy» Raganelli. Κέρδισε το World Kart (100cc) τo 1966, τερματίζοντας εμπρός από τους Leif Engstrom και Ronnie Peterson. Η Raganelli συνέδεσε το όνομά της με την Alfa Romeo, όταν ολοκλήρωσε την καριέρα της στο τιμόνι μιας GTA, ενώ παράλληλα ήταν και η πρώτη κάτοχος μιας θρυλικής 33 Stradale του 1967.

 

Ada Pace (Sayonara)

Τη δεκαετία του 1950, ακόμα μια οδηγός πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα στο τιμόνι διάφορων Alfa Romeo: Η γεννημένη στο Τορίνο, Ada Pace, σημείωσε 22 νίκες σε διάφορους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Συμμετείχε με το ψευδώνυμο «Sayonara» και οι μεγαλύτερες επιτυχίες της ήταν πίσω από το τιμόνι των Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce και Giulietta SZ.

 

Odette Siko

Η Alfa Romeo τη δεκαετία του 1930 κατείχε ήδη πρωταγωνιστική παρουσία στους αγώνες. Αυτό συνέβαινε τόσο λόγω των μοντέλων της, όσο και τον οδηγών που αποτέλεσαν τμήμα του μύθου της. Ήταν η εποχή των Nuvolari, Varzi, Caracciola και Sommer. Ο τελευταίος κέρδισε στο 24 Hours of Le Mans το 1932 οδηγώντας μια Alfa Romeo 8C 2300. Τέταρτη ήρθε η Odette Siko με μια Alfa Romeo 6C 1750 SS, καταλαμβάνοντας παράλληλα την 1η θέση στην κατηγορία των 2λιτρων μοντέλων. Η νεαρή παριζιάνα, πολύ γρήγορα έγινε ένα από τα αστέρια των αγώνων.

 

Hellé Nice

Μοντέλο, ακροβάτης και χορεύτρια. Η  πολυτάλαντη Mariette Hélène Delangle έμεινε στην ιστορία ως Hellé Nice. Η εξωστρεφής Nice ήταν πολύ καλή φίλη με τις οικογένειες των Rothschild και Bugatti. Αγωνίστηκε στην Ευρώπη και στην Αμερική και έγινε μια από τις πρώτες οδηγούς που είχαν λογότυπα των χορηγών τους πάνω στο αμάξωμα του αγωνιστικού τους αυτοκινήτου.

Έλαβε μέρος στο Ιταλικό Grand Prix της Monza το 1933 με τη δική της 8C 2300 Monza, σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από την τραγική απώλεια των Campari, Borzacchini και Czaikowski. Το 1936 κατέκτησε το Ladies Cup στο Monte Carlo και πήρε μέρος στο São Paulo Grand Prix στη Brazil, στο οποίο τραυματίστηκε σοβαρά, έμεινε σε κώμα τρεις ημέρες αλλά επανήλθε.

 

Anna Maria Peduzzi

Τα χρόνια της Scuderia Ferrari σημάδεψαν ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Alfa Romeo. Στους οδηγούς συμπεριλαμβανόταν και η Anna Maria Peduzzi, σύζυγος του οδηγού Franco Comotti. Μετά το ντεμπούτο της με τη δική της Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport, την οποία είχε αγοράσει από τον ίδιο τον Ferrari, η Peduzzi σχεδόν πάντα αγωνιζόταν μόνη της. Το 1934 κατέκτησε την κλάση 1500 στο Mille Miglia και στη μεταπολεμική περίοδο αγωνίστηκε με τις Alfa Romeo 1900 Sprint και Alfa Romeo Giulietta.

 

Maria Antonietta d’Avanzo

Η Βαρόνη Maria Antonietta d’Avanzo ξεκίνησε την καριέρα της την περίοδο του μεσοπολέμου. Η οδηγός, πιλότος αεροπλάνων και συγγραφέας, d’Avanzo, κατέκτησε την τρίτη θέση στο τιμόνι μιας Alfa Romeo G1 στην Μπρέσια το 1921, κοντράροντας τους καλύτερους οδηγούς της εποχής, μεταξύ των οποίων ήταν και ο νεαρός Enzo Ferrari. Η Βαρόνη αγωνίστηκε μέχρι τη δεκαετία του 1940 και ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο για να ακολουθήσει το πάθος της.

 

Η Alfa Romeo που κοστίζει στην Ελλάδα 254.000 ευρώ

Κινητήρες, τέλη κυκλοφορίας και τιμές για την Alfa Romeo Stelvio

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης