Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης

Λίγοι είναι οι τυχεροί που θα καθίσουν στο δεξί μπάκετ δίπλα στον οδηγό της M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux και τον οδηγό δοκιμών της M-Sport Ford Matthew Wilson για να πάρουν μια γεύση από το νέο υβριδικό Ford Puma Rally1 που θα λάβει μέρος το 2022 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου έγινε την πρώτη ημέρα του Goodwood Festival of Speed από την Ford και η M-Sport. Το Φεστιβάλ ξεκίνησε στις 7 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως τις 11 Ιουλίου. Η M-Sport Ford World Rally Team (WRT) αποκάλυψε ένα πρωτότυπο του νέου Puma Rally1 που θα σηματοδοτήσει μία νέα εξηλεκτρισμένη εποχή στο World Rally Championship (WRC) από το 2022.

Το Puma Rally1 διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμο καύσιμο στους αγώνες από το 2022.

Οι επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της M-Sport ανέφεραν ότι το Ford Puma Rally1 υιοθετεί μία νέα γενιά υβριδικού συστήματος κίνησης που συνδυάζει άριστα τις επιδόσεις ενός επιτυχημένου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα EcoBoost 1.6L με ένα προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 100 kW και μπαταρία 3.9 kWh.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Goodwood Festival of Speed γίνεται στο West Sussex του Ηνωμένου Βασιλείου και αυτές τις ημέρες μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν τις παγκόσμιες πρεμιέρες τους. Γι αυτό χιλιάδες επισκέπτες συνδυάζουν το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Ενημέρωση και διασκέδαση.

Όμως πιο τυχεροί θα είναι αυτοί οι λίγοι που θα πάρουν μια γεύση από αγωνιστική οδήγηση στη διάσημη ανάβαση του Goodwood. Ο επίσημος οδηγός της M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux και ο επίσημος οδηγός  δοκιμών της M-Sport Ford Matthew Wilson, θα κάνουν μερικές γρήγορες αναβάσεις έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού κάποιους τυχερούς επισκέπτες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο εξέλιξης εν όψει της αγωνιστικής σεζόν του 2022.

Η Ford στην αρχή της χρονιάς είχε ανακοινώσει ότι το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα περιλαμβάνει οχήματα μηδενικών εκπομπών – αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά – μέχρι τα μέσα του 2026, ενώ μέχρι το 2030 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Η M-Sport Ford ανακοίνωσε τη δέσμευσή της σε μία νέα, τριετή συμφωνία για την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στην κορυφαία κατηγορία του WRC. 

Μην νομίζετε ότι επειδή το αυτοκίνητο θα είναι υβριδικό θα υστερεί σε ταχύτητα και αξιοπιστία στους αγώνες.Το νέο και προηγμένο plug-in υβριδικό σύνολο θα προσφέρει επιδόσεις αγωνιστικού επιπέδου, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα το όχημα να μπορεί να διασχίζει πόλεις και να πηγαίνει στα service parks μεταξύ των ειδικών διαδρομών, χρησιμοποιώντας αμιγή ηλεκτροκίνηση. 

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έχουν γίνει για τους αγώνες του WRC τα αγωνιστικά που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μέσα στον αγώνα θα χρησιμοποιούν τους κινητήρες που χρησιμοποιούν και σήμερα αλλά μόλις περνούν το Flying μέχρι να φθάσουν στην επόμενη ειδική διαδρομή θα κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. 

Στο Goodwood Festival of Speed ανακοινώθηκε ότι το 2022 οι αγωνιζόμενοι στο FIA WRC Rally1 δεν θα χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα αλλά ένα καύσιμο 100% βιώσιμο που παράγεται από τη μίξη συνθετικών και βιοδιασπώμενων στοιχείων.

Ο  Mark Rushbrook, global director, Ford Performance δήλωσε : «Η Ford είναι 100% δεσμευμένη στην ηλεκτροκίνηση, και οι πολύ απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες έχουν φέρει στο προσκήνιο πολλές από τις καινοτομίες που υιοθετούν τα σημερινά αυτοκίνητα.Το M-Sport Ford Puma Rally1 θα υποβάλλει το υβριδικό σύστημα κίνησης στην απόλυτη δοκιμασία και θα αποδείξει ότι η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις».

 

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Puma Rally1 βασίζεται σε παρόμοιες αρχές λειτουργίας με αυτές του Puma EcoBoost Hybrid. Το κινητήριο σύνολο συλλέγει την ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα (coasting) και την αποθηκεύει σε μία μπαταρία για την τροφοδοσία ενός ηλεκτροκινητήρα. Σκοπός είναι η μείωση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου δρόμου ή την ενίσχυση των επιδόσεων – στην περίπτωση του Puma Rally1 με έως και 100 kW για πολλαπλές αυξήσεις ισχύος διάρκειας έως και 3 δευτερολέπτων σε αγωνιστικές συνθήκες. 

 

Η plug-in υβριδική τεχνολογία διατίθεται στο Kuga Plug-In Hybrid. Με την ίδια λογική θα λειτουργεί και στις αγωνιστικές εκδόσεις. Η μπαταρία θα μπορεί να επαναφορτίζεται από μία εξωτερική πηγή ισχύος σε σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, σε περίπου 25 λεπτά. 

Το υβριδικό σύστημα βάρους 95 kg είναι υγρόψυκτο και αερόψυκτο και τοποθετείται σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό κέλυφος ώστε να αντέχει τόσο την επαφή με τα χαλίκια όσο και τις δυνάμεις G που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος. 

Στις αρετές του νέου αυτοκινήτου αναφέρθηκε και ο Malcolm Wilson OBE, managing director, M-Sport. 
 «Η νέα εποχή των αυτοκινήτων WRC είναι μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εξελίξεις στο θεσμό μέχρι σήμερα. Η εισαγωγή υβριδικών συνόλων σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα είναι ισχυρότερα από ποτέ, αντανακλώντας άμεσα τα χαρακτηριστικά των αντίστοιχων μοντέλων δρόμου. Ανυπομονώ να το δω στη γραμμή εκκίνησης του διάσημου Monte Carlo Rally στις αρχές του 2022».

Η Ford συνεργάζεται ανελλιπώς με την M-Sport από το 1997. Μέχρι σήμερα έχει  διασφαλίσει επτά τίτλους στο FIA World Rally Championship και πάνω από 1.500 νίκες σε ειδικές διαδρομές.  Πολύ σύντομα το νέο Puma Rally1 θα αντικαταστήσει το M-Sport Ford Fiesta WRC, το οποίο έχει κατακτήσει τρεις τίτλους στο WRC από το 2017 που λανσαρίστηκε.

Προσφέροντας δυναμικές επιδόσεις, άμεση απόκριση και μεγάλη οικονομία στην κατανάλωση με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48-volt, το Ford Puma με την εντυπωσιακή σχεδίαση,εισήγαγε στην compact κατηγορία των SUV αυτοκινήτων οδηγική απόλαυση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης