Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ήταν το μεγαλύτερο ρίσκο που θα μπορούσε να πάρει μια αυτοκινητοβιομηχανία.Όταν η Audi ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο Ντακάρ 2022 με ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι περισσότεροι μειδίασαν. Η αλήθεια είναι ότι τρομάζει και μόνο η σκέψη ότι θα βρεθούν στην έρημο για δέκα ημέρες στις πιο δύσκολες και απρόσιτες τοποθεσίες της Σαουδικής Αραβίας,ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια οι μηχανικοί της Audi από την πρώτη στιγμή που δέχθηκαν την πρόταση των επικεφαλής της γερμανικής εταιρίας υποστήριξαν το εγχείρημα και δεν αμφέβαλαν ότι θα πετύχουν στο στόχο τους. Ήταν σίγουροι ότι δεν θα αποτύχουν.Τις βάσεις τις είχαν. Τη διαδικασία εξηλεκτρισμού του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού την είχαν ξεκινήσει το 2012. Πέρασαν το «Vorsprung durch Technik» σε μία νέα εποχή.

Δέκα χρόνια μετά, το 2022, το πιο περίπλοκο -μέχρι σήμερα -αγωνιστικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Audi, πέρασε όχι απλά με επιτυχία αλλά θριαμβευτικά το βάπτισμα του πυρός στο Ράλι Ντακάρ. Συμμετείχε στην κατηγορία T1 Ultimate (για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων) με τρία Audi RS Q e-tron. Τα αγωνιστικά πρωτότυπα με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα και μετατροπέα ενέργειας της Audi κάλυψαν περίπου 24.000 χιλιόμετρα στην έρημο – σχεδόν τριπλάσια από τα 8.700 χιλιόμετρα δοκιμών που είχε προλάβει να ολοκληρώσει η Audi πριν την έναρξη του αγώνα.

Το εντυπωσιακό είναι ότι στη ράμπα του τερματισμού, στη Σαουδική Αραβία, ανέβηκαν και τα τρία Audi RS Q e-tron που ξεκίνησαν τον αγώνα. Και πρέπει να ξέρετε ότι το Ντακάρ είναι ο πιο δύσκολος αγωνιστικός μαραθώνιος.Τα πληρώματα της Audi κέρδισαν τέσσερις από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα.Τις δύο κέρδισε ο Carlos Sainz και από μία οι Stéphane Peterhansel και Mattias Ekström).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πολύπειρος Ισπανός εργοστασιακός οδηγός ( τον ξέρουμε άλλωστε πολύ καλά από τις συμμετοχές του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ) έχει κερδίσει δεκάδες αγώνες αλλά πάντα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Στο Ντακάρ η νίκη του Carlos Sainz ήταν η παρθενική με αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα. 

Οι Mattias Ekström/Emil Bergkvist ήταν το πλήρωμα της ομάδας που τερμάτισε στην  9η θέση της γενικής κατάταξης. Στην 12η θέση τερμάτισαν οι Carlos Sainz/Lucas Cruz ενώ στην 59η τερμάτισαν οι Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η γνώμη του Stéphane Peterhansel, πολυνίκη του Ράλι Ντακάρ με 14 κατακτήσεις στο παλμαρέ του, τόσο με αυτοκίνητα όσο και με μοτοσυκλέτες: 
«Έχω οδηγήσει πολλά είδη οχημάτων στην έρημο, αλλά το Audi RS Q e-tron είναι απλά εντυπωσιακό. Η ηλεκτρική κίνηση με την εξαιρετική της ροπή ταιριάζει απόλυτα στο στυλ οδήγησης μου αλλά και σε κάθε τέτοιο αγώνα.» 

Η …ηλεκτρική ιστορία της Audi
Μετά το πρόγραμμα LMP με το υβριδικό σπορ αυτοκίνητο R18, η Audi ήταν ο πρώτος κατασκευαστής από τη Γερμανία που διαγωνίστηκε στην αμιγώς ηλεκτρική σειρά αγώνων Formula E. Για πρώτη φορά ήταν το 2017/2018. Με τέσσερις νίκες και συνολικά έντεκα θέσεις στο βάθρο, η Audi Sport ABT Schaeffler κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των ομάδων μετά από δώδεκα αγώνες.

Επόμενο βήμα στους φιλόδοξους στόχους της εταιρείας, η συμμετοχή στο φετινό Ράλι Ντακάρ με ένα καινοτόμο πρωτότυπο, με εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας υψηλής απόδοσης. Μετά από αυτό τον μαραθώνιο που τέλειωσε με επιτυχία όλα δείχνουν ότι στο άμεσο μέλλον θα αλλάξουν πολλά στους αγώνες αυτοκινήτων.

Οι  αγώνες rally raid θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος της δέσμευσης της Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Audi ετοιμάζει την επιστροφή της στους κορυφαίους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, ανάμεσά τους οι 24 ώρες του Le Mans και της Daytona, επίσης με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Μετά τη λήξη του φετινού Ντακάρ η Audi δήλωσε ότι θα είναι παρούσα στο μαραθώνιο της ερήμου το 2023. Η επιτυχία δεν κρύβεται. Κυριάρχησε στην κατηγορία T1 Ultimate για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων.Τα πληρώματα της Audi με το RS Q e-tron κέρδισαν τις τέσσερις από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα ενώ βρέθηκαν στο βάθρο συνολικά 14 φορές.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης