Το Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, που ασχολείται με τη βελτίωση της ασφάλειας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ολοκλήρωσε τις προκαταρκτικές δοκιμές ενός συστήματος για την προστασία του πιλοτηρίου των μονοθέσιων της Formula-1. Το Ινστιτούτο συνεργάστηκε με τη Lotus για την κατασκευή ενός «ρολού» μπροστά από το πιλοτήριο που εκτρέπει οτιδήποτε πλησιάζει το πιλοτήριο του οδηγού, όπως π.χ. ένα λάστιχο ή ακόμη και αυτοκίνητο. Το κυλινδρικό σύστημα (roll hoop) λειτουργεί ως διάφραγμα μπροστά από το κόκπιτ του οδηγού και μπορεί να αντέξει εύκολα τις επιπτώσεις ενός ελαστικού 20 κιλών που «κινείται» με 225 χλμ./ώρα.

Η βελτιωμένη ασφάλεια στο κόκπιτ αποτελούσε πρόβλημα για τις ομάδες μετά τον θάνατο του Henry Surtees, γιου του πρώην πρωταθλητή της F1 John, όταν ένα ελαστικό «χτύπησε» το κεφάλι του κατά τη διάρκεια ενός αγώνα Formula 2 στο Brands Hatch τον Ιούλιο του 2009. Ακόμη, ο Felippe Massa είχε αντίστοιχο περιστατικό, όταν χτυπήθηκε στο κεφάλι από ένα ελατήριο το 2009 στο ουγγρικό γκρν-πρι, ενώ ο Michael Schumacher γλύτωσε από… τύχη, όταν το 2010 η Force India του Vitantonio Liuzzi που προσέκρουσε τη Mercedes του λίγο έλειψε να τον χτυπήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η προστασία του κόκπιτ είναι η τελευταία καινοτομία με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων και των τραυματισμών, έπειτα από επιτυχημένες εργαστηριακές δοκιμές. Ο Andy Moeller, τεχνικός σύμβουλος του FIA Institute, τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Η δοκιμή έγινε με επιτυχία. Το ρολό έπαιξε τον ρόλο του απομακρύνοντας έναν… ιπτάμενο τροχό από το κεφάλι του οδηγού».

«Στο εργαστήριο ρίξαμε τον τροχό προς το μονοθέσιο, τόσο από το κέντρο όσο και από πολλές γωνίες» πρόσθεσε, αλλά παραδέχθηκε ότι «η συσκευή απαιτεί περαιτέρω δοκιμές, καθώς βρίσκεται στο αρχικό στάδιο. Δεν είμαστε ακόμη σε μια τελική λύση».

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης