Του Λουκά Παπαλάμπρου

Ένα αυτοκίνητο που επαναπροσδιορίζει τους κανόνες στα τετράτροχα υψηλών επιδόσεων και ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη όσον αφορά στην απόδοση και τις τεχνολογίες παρουσίασε η Rimac Automobili. Κάνει τα 0-300 σε 9,3 δευτερόλεπτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Nevera αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου C_Two. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο hypercar με εκπληκτικές προδιαγραφές, το οποίο υπόσχεται να προσφέρει στους ελάχιστους και εκλεκτούς κατόχους μια μοναδική ηλεκτρική εμπειρία.

Κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου είναι μελετημένο με αριστοτεχνική ακρίβεια. Ο Mate Rimac -ιδρυτής και ιδιοκτήτης της κροατικής μάρκας και οι συνεργάτες του δημιούργησαν ένα εξαίσιο όχημα, το οποίο έχει προκαλέσει τον θαυμασμό των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Nevera έχει μια από τις καλύτερες αεροδυναμικές αποδόσεις, φέρει ειδικά σχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα που έχουν ως στόχο να το κρατούν σταθερό στην άσφαλτο, ακόμη και σε «απαγορευμένες» από τον νόμο ταχύτητες.

 

Νούμερα που ζαλίζουν

Έχει αυτονομία 548 χιλιόμετρα.

Τροφοδοτείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε τροχό- που αποδίδουν μέγιστη ισχύ 1.915 ίππων και 2.360 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές. Τα πρώτα 96 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 1,85 δευτερόλεπτο, τα 0-161 έρχονται σε 4,3΄΄ και τα 0-300 σε μόλις 9,3 δεύτερα. Η βελόνα του κοντέρ τερματίζει στα 412 χλμ./ώρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Η υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 120 kWh παράγει μέγιστη ισχύ 1,4 ΜW. Είναι τοποθετημένη μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας εξαιρετική κατανομή βάρους (48:52) και προσφέρει αυτονομία έως 548 χιλιόμετρα. Φορτίζει ταχύτατα, δίνοντας τη δυνατότητα στον κάτοχο να αναπληρώσει ενέργεια από το 0 στο 80% σε μόλις 19 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή 500 kW.

13 κάμερες, 6 ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων.Τα φρένα προέρχονται από την Brembo και περιλαμβάνουν κεραμικούς δίσκους 390 χλστ. με εξαπίστονες δαγκάνες. Λειτουργούν σε συνδυασμό με ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κι ένα ηλεκτρο-υδραυλικό booster.

Για τη μέγιστη πρόσφυση υπάρχει το All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2), η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση με λειτουργία steer-by-wire.

 

Το πιο άκαμπτο πλαίσιο

Έχει κάνει sold out πριν ξεκινήσει η παραγωγή του.

To εκθαμβωτικό μοντέλο των Κροατών βασίζεται σε μονοκόκ carbon σασί, με τη δομή του να είναι πιο άκαμπτη από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής έχει κυκλοφορήσει στον δρόμο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε βασικά προγράμματα για την κίνηση (Sport, Drift, Comfort, Range, Track), καθώς και δύο ακόμα που μπορεί να ενεργοποιήσει για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Το λογισμικό του αυτοκινήτου υποστηρίζει ενημερώσεις over-the-air, επίσης υπάρχουν 13 κάμερες, 6 ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων που ενσωματώνονται στο σύστημα Driver Coach με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Το λογισμικό Pegasus αναλύει όλα τα δεδομένα σε χρόνο ρεκόρ, καθοδηγεί τον οδηγό και τον συμβουλεύει μεταξύ άλλων πώς να κινηθεί και να ακολουθήσει τις αγωνιστικές γραμμές μέσα σε μια πίστα, ώστε να επιτύχει το καλύτερο γυρολόγιο.

Για όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει το Rimac Nevera, δυστυχώς ατύχησε. Οι 150 μονάδες στις οποίες θα παραχθεί έχουν ήδη πουληθεί. Όσο για την τιμή του, ορίστηκε τελικά στα 2 εκατομμύρια ευρώ.

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δείτε εργοστάσιο αυτοκινήτων που φτιάχνουν στην Κροατία

Η Porsche επενδύει άλλα 70 εκατ. ευρώ στην κροατική Rimac

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης