Του Λουκά Παπαλάμπρου

Η ιταλική φίρμα αλλάζει για μία ακόμη φορά τους κανόνες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Η νέα γενιά του 500 θα είναι διαθέσιμη μόνο σε ηλεκτρική έκδοση – το υπάρχον συνεχίζει κανονικά την εμπορική του πορεία – ενσωματώνοντας πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών και πρωτοποριακών συστημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεγαλύτερο και πιο στιλάτο

Το καινούριο 500 βασίζεται πάνω σε νέο πάτωμα, έχει εξελιχθεί με βάση την ηλεκτροκίνηση και είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Το αυτοκίνητο είναι μακρύτερο κατά 6 εκατοστά, φαρδύτερο επίσης κατά 6 εκατ. και ψηλότερο κατά 4 εκατ. Το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 3,63 μέτρα, το πλάτος το 1,69μ. και το ύψος το 1,53μ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διατηρεί το εμβληματικό στιλ, ακολουθώντας όμως μία ξεκάθαρη, όσο και κομψή προσέγγιση που αναδεικνύει τις ελκυστικές αναλογίες του αμαξώματος και ενισχύει την αίσθηση σταθερότητας και παρουσίας στον δρόμο.

Το λογότυπο «500» τοποθετείται στο κέντρο της μάσκας, αντικαθιστώντας για πρώτη φορά αυτό της Fiat, ενώ πίσω υπάρχει μία λεπτή οριζόντια μπλε γραμμή που μετασχηματίζει τον αριθμό μηδέν στο γράμμα «e».

Τα ιδιαίτερα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, οι χειρολαβές είναι πλέον «κρυφές» και οι ζάντες έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το λιλιπούτειο ιταλικό τετράτροχο.

Απλό και συνδεδεμένο

Το εσωτερικό του μοντέλου έχει σχεδιαστεί από την αρχή, με σαφείς αναφορές στην πρώτη γενιά. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με τον μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας.

Περισσότερος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει τον χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει αναλλοίωτη.

Το σύστημα πολυμέσων UConnect 5 τοποθετείται για πρώτη φορά σε όχημα του ομίλου FCA, προσφέροντας μία νέα εμπειρία στους χρήστες. Χρησιμοποιεί λειτουργικό Android Auto και είναι συμβατό με Apple CarPlay, με όλες τις λειτουργίες να ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής 10,25 ιντσών.

Υποστηρίζει μία σειρά υπηρεσιών για πλοήγηση, έλεγχο από απόσταση, wi-fi hotspot και ενημέρωση σε περίπτωση κλοπής του αυτοκινήτου.

Το 500 είναι μόνιμα συνδεδεμένο, αλληλεπιδρά με τον οδηγό μέσω του smartphone και υπάρχει η δυνατότητα ακόμα και αναγνώρισης φωνής που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο στοιχείων όπως το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός.

Μεγάλη αυτονομία και εύκολη φόρτιση

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 118 ίππους, με τα 0-50 χλμ./ώρα να έρχονται σε 3,1 δευτερόλεπτα και τα 0-100 σε 9΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα και η μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh χαρίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων.

Μέσω του συστήματος ταχυφόρτισης 85kW που διαθέτει το όχημα, η μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια για 50 χιλιόμετρα σε 5 λεπτά. Για να φορτίσει σε ποσοστό 80% χρειάζεται 35 λεπτά, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Range και Sherpa), με το τελευταίο να περιορίζει την ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα προς όφελος της αύξησης της αυτονομίας.

Στο «Normal» δίνει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και στο «Range» ενεργοποιείται η λειτουργία one-pedal-drive, επιτρέποντας την οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα σαν να πατούσε το φρένο.

Αυτόνομη οδήγηση

Το νέο 500άρακι είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία που ενσωματώνει σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Χάρη στις κάμερες, το έξυπνο Cruise Control, το Intelligent Speed Assist, που «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, και το Urban Blind Spot, που προειδοποιεί για εμπόδια, το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει μόνο του ανιχνεύοντας πεζούς και δικυκλιστές, διορθώνει την κατεύθυνση σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας και διευκολύνει τους ελιγμούς.

Αρχικά σε cabrio

Σε πρώτη φάση, το 500 θα είναι διαθέσιμο σε cabrio έκδοση και θα εφοδιάζεται με το AVAS (ακουστική προειδοποίηση οχήματος), ένα υποχρεωτικό σύστημα προειδοποίησης των πεζών σε ταχύτητες έως τα 20 χλμ./ώρα. Μάλιστα, ο ήχος δεν θα είναι ένα απλό ηχητικό σήμα, αλλά το Amarcord του Nino Rota για μια αυθεντική ιταλική Dolce Vita αίσθηση.

Επίσης, αρχικά θα λανσαριστεί στη σπέσιαλ έκδοση «la Prima» και με τα αποκλειστικά χρώματα:

Mineral Grey, με αναφορά στη γη
Ocean Green, που αντιπροσωπεύει τη θάλασσα
Celestial Blue, με έμπνευση από τον ουρανό.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης