Του Λουκά Παπαλάμπρου

Αυτόνομη οδήγηση νέας γενιάς, πλήρως ρυθμιζόμενη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, λειτουργία μασάζ για το σώμα και τα πόδια, πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και υβριδική τεχνολογία. Το καινούργιο Audi A8 διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία σε οδηγό και επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε επίσημα, σήμερα, τη νέα γενιά του μεγάλου πολυτελούς μοντέλου της γκάμας της σε μια φαντασμαγορική εκδήλωση στη Βαρκελώνη, όπου παρευρέθη και το zougla.gr με απεσταλμένο τον Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη.

Η ναυαρχίδα της Audi βασίζεται στην πλατφόρμα Audi Space Frame (ASF), κάνοντας χρήση μαγνησίου, χάλυβα, αλουμινίου και carbon. Υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, έχοντας πιο αιχμηρές γραμμές στο αμάξωμα, καλαίσθητους προβολείς LED εμπρός και πίσω που αλλάζουν σχέδια και μία τεράστια εξάγωνη μάσκα που τονίζει τον δυναμισμό του αυτοκινήτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Α8 έχει μήκος 5,17 μέτρων στη βασική έκδοση, ωστόσο, όσοι επιθυμούν κάτι πιο ευρύχωρουπάρχει η έκδοση A8 L με το μακρύτερο μεταξόνιο κατά 13 εκατοστά. Το εσωτερικό είναι εντυπωσιακό, προσφέροντας οτιδήποτε επιζητούν οι ιδιοκτήτες από μια limo. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ οι επιφάνειες καλύπτονται από δέρμα και ύφασμα ανώτερης ποιότητας.

Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα και ρυθμίζονται ηλεκτρικά τόσο εμπρός όσο και πίσω. Οι επιβάτες μπορούν να κάνουν ακόμη και μασάζ στις πατούσες τους, με τις γρίλιες των αεραγωγών να ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Όλες οι λειτουργίες, από τον φωτισμό περιβάλλοντος έως τα νυχτερινά φώτα ανάγνωσης, τον κλιματισμό και τα συστήματα, ελέγχονται από τις οθόνες αφής.

Τα παραδοσιακά κουμπιά και οι διακόπτες λάμπουν διά της απουσίας τους. Οι ψηφιακές οθόνες σε ταμπλό, κονσόλα και πλάτες καθισμάτων είναι υπεύθυνες για όλα, κάνοντας πιο άνετη και εύκολη τη ζωή όσων βρίσκονται στο πολυτελές σαλόνι του A8.

Ο εξοπλισμός του οχήματος είναι υπέρ-πλήρης, περιλαμβάνοντας πλειάδα τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων είναι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Level 3. Με την ενεργοποίησή του, το Α8 αναλαμβάνει την κίνηση μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, επιταχύνοντας και επιβραδύνοντας χωρίς τη βοήθεια του οδηγού. Φυσικά, δεν λείπει το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος από απόσταση «AI remote parking pilot», το νέας γενιάς σύστημα Start/Stop το οποίο «διαβάζει» τη ροή της κυκλοφορίας μέσω αισθητήρων και ραντάρ, ενεργοποιώντας αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο στο φανάρι και πολλά ακόμη.

Αρχικά, το Α8 θα είναι διαθέσιμο με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα των 344 ίππων, τον V6 3.0 TDI με τους 290 ίππους και τους οκτακύλινδρους 4.0 TFSI και 4.0 TDI απόδοσης 460 και 435 ίππων, αντίστοιχα. Αργότερα, θα δούμε τον «θηριώδη» W12 των 6.0 λίτρων. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με υβριδικό σύστημα, προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με την plug-in hybrid έκδοση L e-tron quattro των 455 ίππων.

Η εμπορική πορεία της ναυαρχίδας της Audi θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, με την τιμή εκκίνησης του A8 να ορίζεται στη Γερμανία στα 90.600 ευρώ και του Α8 L στα 94.100 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης