To ηλεκτρικό σπορ SUV της VW με τους 300 ίππους και αυτονομία 480 χλμ.

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 29 Απριλίου 2021, 13:01
To ηλεκτρικό σπορ SUV της VW με τους 300 ίππους και αυτονομία 480 χλμ.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Την κορυφαία έκδοση του ID.4, το πρώτο EV αυτοκίνητο που φέρει το λογότυπο GTX, τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ και σύστημα τετρακίνησης, προσφέροντας εξαιρετικές επιταχύνσεις, παρουσίασε η Volkswagen.

Το λανσάρισμα στις αγορές της Ευρώπης θα γίνει το καλοκαίριΤο ολοκαίνουργιο ID.4 GTX είναι ένα all-rounder SUV, το οποίο συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI και GTE. Με τη δημιουργία της σειράς GTX, η γερμανική μάρκα προσθέτει ευφυή, σπορ χαρακτήρα στην ηλεκτροκίνηση.

Στα δύο γράμματα GT, που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην αυτοκίνηση και έχουν ταυτιστεί με την οδηγική απόλαυση, η προσθήκη του «X», δημιουργεί τη γέφυρα με την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Η αειφορία και ο σπορ χαρακτήρας δεν αλληλοαποκλείονται, αλλά αντίθετα, αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια. Το ID.4 GTX είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα ακολουθήσουν με το ίδιο αρκτικόλεξο.

 

Σπορ χαρακτηριστικά

To GTX είναι ουσιαστικά το σήμα GTI στα ηλεκτρικά.

Το όχημα διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα κι έναν στον πίσω, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (300 ίππων), προσδίδοντας ταυτόχρονα στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης, με τη χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης.

Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 6,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συμπαγείς και ελαφριοί.

Η τετρακίνηση του ID.4 GTX βασίζεται σε ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου. Καθορίζει πώς κατανέμεται η διαθέσιμη ροπή κίνησης στους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για να επιτύχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης, δυναμικής και σταθερότητας οδήγησης.

Επίσης, διαθέτει ευφυή ανάκτηση ενέργειας φρένων. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το SUV θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι το από το φρένο.

Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (Φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου, καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh, ζυγίζει 486 κιλά και επιτυγχάνει αυτονομία έως και 480 χιλιόμετρα. Βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από το θάλαμο επιβατών, χαμηλώνει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων. Με την ισχυρή πρόσφυση και την απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen έχει τη δυνατότητα κίνησης και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές.

 

Αεροδυναμικό

Ψηφιακές οθόνες και πληθώρα τεχνολογιών.

Εξωτερικά εντυπωσιάζει με τις σπορ γραμμές και τα ιδιαίτερα χρώματα που χρησιμοποιούνται για να τονίσουν τον avant-guard χαρακτήρα του, ενώ διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό προβολείς LED matrix. Αντίστοιχης τεχνολογίας είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ τόσο αυτά εμπρός όσο και τα πίσω, συνδέονται από φωτιζόμενες μπάρες που στο σκοτάδι δημιουργούν ιδιαίτερες LED φωτιστικές υπογραφές.

Στο εσωτερικό, το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, αποτέλεσμα της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB), εγγυάται εξαιρετικούς χώρους.

Κυριαρχούν οι καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης, η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η έντονη ψηφιοποίηση, παράλληλα όμως με μία αίσθηση ηρεμίας και άνεσης, που εξασφαλίζουν οι εμπνευσμένες σχεδιαστικές γραμμές και η στρατηγικά μελετημένη επιλογή υλικών.

Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο, με πέντε προφίλ οδήγησης στη διάθεσή του. Το κινητήριο σύστημα δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX, με τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction.

Παράλληλα, νιώθει την ασφάλεια που παρέχει η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης, τα περισσότερα των οποίων ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Η εμπορική πορεία του μοντέλου θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι. Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα που ανακοίνωσε τις τιμές, με το κόστος να ανέρχεται στα 50.415 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Παγκόσμιο Αυτοκίνητο του 2021 το Volkswagen ID.4

Η VW στοχεύει σε 450.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στο 2021

Στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο VW Polo

 

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 29 Απριλίου 2021, 13:01