Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των εντυπωσιακών supercars της δεκαετίας του 80, να είναι το Bulldog της Aston Martin, που ξεχώρισε παγκοσμίως και έδειξε τις ατελείωτες δυνατότητες τόσο σχεδιαστών όσο και μηχανικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απίστευτα σφηνοειδής εμφάνιση του μοντέλου, έφερε την ιδέα στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν πέντε προβολείς μπροστά στο καπό, οι οποίοι όμως εμφανίζονταν μόνο όταν ήταν αναμμένοι. Η φουτουριστική του εμφάνιση με τις καθαρές λείες μεγάλες επιφάνειες και τις πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω το έκαναν να μην μοιάζει με κανένα άλλο. Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.34 είχε το πιο αεροδυναμικό σχήμα της εποχής, την ώρα που εξοπλιζόταν με έναν twin-turbo V8 κινητήρα 5.3λτ. απόδοσης 608 ίππων και 678 Nm ροπής.

Το κόστος για την κατασκευή του συνόλου ανερχόταν στα 2.2 εκατομμύρια ευρώ με την Aston Martin να συνειδητοποιεί πως η μαζική παραγωγή ενός τόσο ακριβού μοντέλου εκείνη την εποχή δεν την συνέφερε σε καμία περίπτωση, μένοντας τελικά με το πρωτότυπο το οποίο πουλήθηκε για 100.000 δολάρια σε έναν συλλέκτη.

Ο τελευταίος του ιδιοκτήτης αφιέρωσε πάνω από 6.000 ώρες για την συντήρηση και μερική αναβάθμιση του μοντέλου προσπαθώντας να πετύχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1979, όταν όλα τα supercars έφταναν μέχρι και τα 290 km/h, η Aston στόχευσε στα 320, ελπίζοντας να κάνει παγκόσμιο ρεκόρ. Αλλά το αυτοκίνητο δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 307 km/h στην πίστα δοκιμών MIRA στην Αγγλία εκείνη τη χρονιά.

Τελικά εκείνος ο στόχος επετεύχθη σήμερα, καθώς το μοντέλο έπιασε τα 330,6 km/h σε μια πρώην βάση του ΝΑΤΟ στη Σκωτία. Αυτή η τελική ταχύτητα αντιπροσωπεύει μια τεράστια αύξηση σε σχέση με τα 283 km/h που πέτυχε το Bulldog κατά τη διάρκεια δοκιμών στο Βασιλικό Ναυτικό Αεροπορικό Σταθμό στο Yeovilton το 2021.
Ο πιλότος και στις δύο περιπτώσεις ήταν ο τρεις φορές νικητής της κατηγορίας Le Mans Darren.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης