Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ο κύριος στόχος του BMW Group. Σύμφωνα με τους επικεφαλής του Group ,η BMW παραμένει προσηλωμένη στην προστασία του κλίματος με πρωτοβουλίες και καθιέρωση προτύπων που θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα. Από το 2025, η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύεται ατσάλι το οποίο παράγεται με έως 95% λιγότερες εκπομπές CO2 και χωρίς να απαιτούνται ορυκτές πρώτες ύλες όπως ο άνθρακας.

Για το σκοπό αυτό, το BMW Group έχει συνάψει συμφωνία με τη Σουηδική startup H2 Green Steel, που χρησιμοποιεί υδρογόνο και πράσινη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ατσαλιού. Λόγω της εξαιρετικά ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής, η παραγωγή χάλυβα θεωρείται μία από τις κύριες πηγές παγκόσμιων εκπομπών CO2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συμφωνία τη Σουηδική startup H2 Green Steel είναι να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις για την Neue Klasse από το 2025. Έτσι θα πετύχουν μέχρι 95% μείωση στις εκπομπές CO2  στην αλυσίδα ανεφοδιασμού ατσαλιού κατά 2 εκ. τόνους.

Ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος τμήματος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών  δήλωσε:
«Στόχος μας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα χάλυβα κατά δύο εκατομμύρια τόνους περίπου μέχρι το 2030. Η χρήση ατσαλιού που παράγεται με υδρογόνο και πράσινη ενέργεια μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτό.Το ατσάλι είναι απαραίτητο στην παραγωγή αυτοκινήτων και θα παραμείνει σημαντικό για  τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Καινοτόμες τεχνολογίες που επιτρέπουν την παραγωγή χάλυβα χωρίς άνθρακα θα συνεισφέρουν σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μας για μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα μας».

Εκτός από την προμήθεια ατσαλιού που παράγεται με χρήση πράσινης ενέργειας, το BMW Group και H2 Green Steel συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός κύκλου υλικών κλειστού βρόχου. Η H2 Green Steel θα παραλαμβάνει υπολείμματα από φύλλα μετάλλου, όπως αυτά που προκύπτουν στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, θα τα επεξεργάζεται και θα τα επιστρέφει στα εργοστάσια με τη μορφή νέων ατσάλινων ρολών – γνωστά και ως ατσάλινα πηνία. Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μία κυκλική οικονομία ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι. Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80%, συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το BMW Group ήδη χρησιμοποιεί από 20% μέχρι 100% δευτερογενή χάλυβα στα οχήματά του και προτίθεται να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο μέλλον. Τα εργοστάσια πρεσών του BMW Group στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.

Ιδανική τοποθεσία στη Β. Σουηδία
Η H2 Green Steel κατασκευάζει το εργοστάσιο παραγωγής ατσαλιού στην επαρχία Norrbotten στη Β. Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η περιοχή φημίζεται για τους ταράνδους της και για το θεαματικό Βόρειο Σέλας, ενώ παρέχει πρόσβαση και σε σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας, άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική και αιολική, σε ένα σημαντικό λιμάνι και σε πολυετή τεχνογνωσία στην παραγωγή ατσαλιού.

Αντίθετα με τις συμβατικές μεθόδους που βασίζονται στο κοκ (αντικατάσταση του οπτάνθρακα) για την παραγωγή ατσαλιού, η εταιρεία χρησιμοποιεί υδρογόνο που παράγεται με τη χρήση πράσινης ενέργειας για την αφαίρεση του οξυγόνου από το οξείδιο του σιδήρου. Αυτή η λεγόμενη άμεση αναγωγή σιδηρομεταλλευμάτων παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές CO2, μόνο νερό – με αποτέλεσμα να αποφεύγονται κατά 95% εκπομπές CO2 που παράγονται συνήθως. Το ειδικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας μέσω υδρογόνου, που χρησιμοποιεί νερό και πράσινη ενέργεια από την περιοχή, θα ενσωματωθεί απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα.  Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης τοπική πράσινη ενέργεια για τα υπολείμματα της διαδικασίας παραγωγής.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης