Το σκάνδαλο «Dieselgate» είναι πρώτο θέμα σε όλο τον κόσμο, με το VW Group να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα και τις αποκαλύψεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

Η μετοχή του γερμανικού κολοσσού έχει κατρακυλήσει στα χρηματιστήρια, δεκάδες δις ευρώ έχουν κάνει φτερά, η αξιοπιστία και η φήμη των μοντέλων της VW έχει πληγεί, με τα ανώτερα στελέχη του ομίλου να απειλούνται ακόμα και με ποινές φυλάκισης αν αποδειχθεί πως υπάρχει ποινικό αδίκημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ισχυρός άνδρας της VW, Martin Winterkorn, αφού παραδέχθηκε πως είχε εγκατασταθεί παράνομο λογισμικό στην κεντρική μονάδα (ECU) διαχείρισης των diesel κινητήρων, προχώρησε σε δηλώσεις μπροστά στην κάμερα, ζητώντας συγνώμη από όλους.

«Οι παρατυπίες που εντοπίστηκαν στους πετρελαιοκινητήρες της εταιρείας, είναι ενάντια σε όλα όσα αντιπροσωπεύει η VW. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα. Εργαζόμαστε όμως σκληρά για να μάθουμε τις ακριβώς έχει συμβεί. Όλα θα τεθούν επί τάπητος, γρήγορα, διεξοδικά και με τον πιο διαφανή τρόπο. Συνεργαζόμαστε με όλα τα αντιπροσωπευτικά όργανα και τους θεσμούς. Η άμεση και πλήρη διευκρίνιση είναι τώρα η ύψιστη προτεραιότητα για εμάς. Το οφείλουμε στους πελάτες και στους εργαζόμενους μιας ολόκληρης κοινωνίας. Και για να το καταστήσω απολύτως σαφές: Χειραγώγηση από τη VW δεν πρέπει να συμβεί ποτέ ξανά.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο εμπιστεύονται τις μάρκες μας, τα αυτοκίνητα και τις τεχνολογίες μας. Λυπάμαι βαθύτατα που σπάσαμε αυτή την εμπιστοσύνη. Ζητώ συγγνώμη στους πελάτες μας, στις αρχές και στο σύνολο του κοινού για το αδίκημα. Θα κάνουμε ότι είναι δυνατό για να αντιστρέψουμε την κατάσταση. Να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας βήμα προς βήμα. Στον όμιλό μας, περισσότεροι από 600.000 άνθρωποι δουλεύουν για να κατασκευάσουν τα καλύτερα αυτοκίνητα για τους πελάτες μας. Θα ήθελα λοιπόν να τους πω: Γνωρίζω με πόση αφοσίωση και πραγματική ακρίβεια εργάζεστε καθημερινά. Ως εκ τούτου θα ήταν άδικο να τεθεί υπό αμφισβήτηση η σκληρή δουλειά των 600.000 ανθρώπων για τα λάθη ορισμένων άλλων. Η ομάδα μας δεν το αξίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό είναι ο λόγος για τον οποίο ζητάμε την εμπιστοσύνη σας ενώ προχωράμε. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψουμε τυχόν βλάβες στους πελάτες και στους εργαζόμενούς μας. Σας δίνω το λόγο μου, πως θα προχωρήσουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια και δημοσιότητα», ήταν τα λόγια του Winterkorn.

Καλά όλα αυτά, αλλά δεν μας είπε ότι γνώριζε εδώ και χρόνια τι συνέβαινε μέσα στην εταιρεία του και το παράνομο λογισμικό εγκαταστάθηκε με τη σύμφωνη γνώμη του. Επίσης, την ίδια στιγμή ανακοινώθηκε πως θα εξεταστεί και ο V6 3.0 diesel κινητήρας του Group, ο οποίος χρησιμοποιείται στα μοντέλα της Audi και της Porsche, ανεβάζοντας τον αριθμό των αυτοκινήτων που επηρεάζονται από το σκάνδαλο παράκαμψης των δοκιμών καυσαερίων, πολύ πάνω από τα 11 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με τα γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης, σήμερα Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου θα συνέλθει εσπευσμένα το εποπτικό συμβούλιο της VW και στη συνέχεια την Παρασκευή όπου αναμένεται να επικυρώσει την αντικατάσταση του Martin Winterkorn από τον CEO της Porsche, Matthias Muller.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης