Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ήταν μια διαδικτυακή παρουσίαση που κράτησε αρκετές ώρες. Όλα τα στελέχη της Volvo ήταν παρόντα, όπως και ο ίδιος ο CEO, ο κ. Χόκαν Σάμιουελσον.
Οι δεσμεύσεις πολλές. Και οι στόχοι ακόμα περισσότεροι. Το 2030 η Volvo θα έχει μετασχηματιστεί σε μια εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών premium αυτοκινήτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το live event έγινε στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Οι επικεφαλής ανακοίνωσαν ότι οι επόμενες γενιές αυτοκινήτων θα είναι  αμιγώς ηλεκτρικές. Έδωσαν πολλές πληροφορίες σχετικά με την τεχνολογία του μέλλοντος γι΄ αυτό παρόντες στο διαδικτυακό event ήταν εκπρόσωποι των Google, Luminar, Northvolt και NVIDIA .

Για τη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 έδωσαν πολλές λεπτομέρειες. Όμως για να καταλάβει κάποιος ορισμένες από αυτές χρειάζεται ειδικές γνώσεις.

Ταυτόχρονα ανακοίνωσαν διαδραστικές Q&A συνεδρίες, την in-house ανάπτυξη λογισμικού και την κεντρική διαχείριση των υπολογιστών στα αυτοκίνητα. Σημαντικές ήταν οι αποκαλύψεις για τα σχέδια της Volvo για το επόμενο επίπεδο της τεχνολογίας ασφαλείας και το πλάνο της για την εφαρμογή της ασφαλούς αυτόνομης οδήγησης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

« Δεσμευόμαστε» είπε ο Χόκαν Σάμιουελσον «να δημιουργήσουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα στην ιστορία των 94 ετών μας. Ζούμε σε μία συναρπαστική εποχή για την εξέλιξή μας. Θα ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, κορυφαία στάνταρ ασφαλείας για τον κλάδο και προηγμένη αυτόνομη οδήγηση».

Στόχος της Volvo είναι να δημιουργήσει αυτοκίνητα που θα παρέχουν υπερδιπλάσια πραγματική αυτονομία σε σχέση με τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα διαθέτουν μπαταρία που θα μπορεί να φορτιστεί πολύ πιο γρήγορα και θα προσφέρουν χαμηλότερα κόστη ιδιοκτησίας και φόρτισης. Έως τα μέσα αυτής δεκαετίας, η εταιρεία έχει στόχο να πουλά 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως. Και από αυτά τα μισά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Σε οικονομικό επίπεδο, η Volvo Cars στοχεύει σε ετήσιο λειτουργικό περιθώριο της τάξης του 8-10% έως τα μέσα της δεκαετίας, χάρη στην ώθηση από την αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων και στις τρεις παγκόσμιες περιοχές πωλήσεων, σε πιο αποτελεσματικές πωλήσεις και σε μία ευρύτερη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Η κερδοφορία αναμένεται να ενισχυθεί κι άλλο με την ισοδύναμη κατανομή του μεικτού περιθωρίου κέρδους ανάμεσα στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της και αυτά που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως τα μέσα της δεκαετίας.

Με την ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία NVIDIA, η Volvo Cars θα μεταφέρει την ανάπτυξη λογισμικού in-house. Θα εστιάσει σε πιο μικρούς κύκλους εξέλιξης που αντανακλούν τον σημαντικό ρόλο του λογισμικού ως παράγοντα κερδοφόρου ανάπτυξης και στοιχείου που κάνει τη διαφορά για το αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θα έχουν πολλή δουλειά. Όλα θα λειτουργούν από έναν κεντρικό υπολογιστή που θα βρίσκεται μέσα σε κάθε αυτοκίνητο. Πολλές ρυθμίσεις θα γίνονται από μακριά. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής θα δέχεται από έναν κεντρικό σέρβερ όλες τις απαραίτητες αναβαθμίσεις και ενημερώσεις. 

Τα συνεργεία το 2030 δεν θα είναι όπως τα ξέρουμε σήμερα. Δεν θα υπάρχουν μηχανικοί αλλά R@D engineer για να κάνουν τις ασύρματες (Over The Air) ενημερώσεις.

 Η Volvo θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της ασφάλειας. Τα μελλοντικά Volvo θα εξοπλίζονται με hardware έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση, περιλαμβάνοντας αισθητήρες LiDAR από τη Luminar στον βασικό τους εξοπλισμό.

Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να αξιοποιήσει τη δύναμη των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, συνεχίζοντας έτσι να βελτιώνει την ασφάλεια στα μελλοντικά της αυτοκίνητα.

Το γεγονός ότι στη διαδικτυακή παρουσίαση πήραν μέρος και εκπρόσωποι της Google σημαίνει ότι σε λίγα χρόνια ο οδηγός θα είναι μόνο για τους… τύπους. Η Google θα έχει την ευθύνη της ενημέρωσης για τους δρόμους και την κυκλοφορία, ενώ η Volvo με τα συστήματα infotainment θα προσφέρει απλή, ήρεμη και ασφαλή εμπειρία χρήσης του οχήματος.

Σε συνεργασία με την Google η Volvo Cars θα παρέχει όλα όσα χρειάζονται για να μην κάνει τίποτα ο οδηγός. Από την είσοδό του στο αυτοκίνητο όλα θα ελέγχονται μέσω της έξυπνης συσκευής του χρήστη.

Αν γυρίσουμε λίγα χρόνια πριν, θα θυμηθούμε ότι η Volvo παρουσίασε στα αυτοκίνητά της το σύστημα infotainment με βάση το Android Automotive OS και ενσωματωμένες υπηρεσίες Google όπως το Google Assistant, Google Maps και Google Play.

Τώρα συνεχίζει τη στρατηγική του συνεργασία με την Google για να εξελίξει το σύστημα infotainment και τη συνδεσιμότητα σε ανώτερο επίπεδο. Μια ηλεκτρονική ομπρέλα θα προστατεύει τον οδηγό και τους επιβάτες από τις ανθρώπινες απροσεξίες. 

Η Volvo Cars και η Google συνεργάζονται για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια. Ένας υψηλής ανάλυσης πίνακας οργάνων δίνει στον οδηγό τις σωστότερες πληροφορίες για την οδήγηση, όπως η ταχύτητα και το επίπεδο της μπαταρίας.

Το head-up-display βοηθά στην προβολή των βασικών πληροφοριών στο οπτικό επίπεδο του οδηγού, ώστε αυτός να μη χρειάζεται να πάρει τη ματιά του από τον δρόμο.

Για την επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο των κυκλοφοριακών δεδομένων που θα συλλέγονται, μέσα στα επόμενα χρόνια η Volvo Cars και η Zenseact θα επενδύσουν σε ένα εργοστάσιο δεδομένων που θα περιέχει πάνω από 200 PebiBytes δεδομένων (225 εκατομμύρια Gigabytes). Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), η επεξεργασία των δεδομένων μπορεί να γίνεται σε χρόνους ρεκόρ

Συνδυάζοντας το κορυφαίο hardware με το λογισμικό από τη Volvo, τη Zenseact και τη Luminar για την επόμενη γενιά της καταξιωμένης τεχνολογίας αποφυγής σύγκρουσης, η Volvo Cars προσδοκά ότι το νέο της πακέτο ασφαλείας θα μειώσει τις απώλειες ζωής και τα ατυχήματα συνολικά.  

Πιο απλά ο οδηγός τυπικά θα είναι αυτός που θα έχει τον έλεγχο του οχήματος, αλλά, αν κάνει κάποιο λάθος, τότε θα αναλαμβάνει η «τεχνολογία ασφαλείας», που στην πραγματικότητα θα «εποπτεύει» τις αντιδράσεις του.

Μέσω μιας ποικιλίας διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών (API), συμπεριλαμβανομένου του Extended Vehicle API που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το Volvo Cars παρέχει στους προγραμματιστές πρόσβαση σε in-car λειτουργίες, όπως τα δεδομένα των αισθητήρων του οχήματος, το interface των χρηστών και λειτουργίες που βασίζονται στο cloud.

Πιστό στην κληρονομιά του σκανδιναβικού design, το Concept Recharge φέρει στον πυρήνα του την αρχή «λιτό αλλά καλύτερο». Για παράδειγμα, απαλλαγμένοι από την πολυπλοκότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι σχεδιαστές είχαν τη δυνατότητα να εξελίξουν τις αναλογίες του αυτοκινήτου έτσι ώστε να αυξηθεί ο εσωτερικός χώρος, βελτιώνοντας παράλληλα την αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα είναι ένα έξυπνο αυτοκίνητο που προσφέρει καλύτερες λύσεις, υποστηρίζοντας μια βιώσιμη οικογενειακή ζωή.

«Το Concept Recharge αντιπροσωπεύει ένα μανιφέστο για το πλήρως ηλεκτρικό μέλλον της Volvo Cars, καθώς και έναν νέο τύπο οχήματος» δήλωσε ο Ρόμπιν Πέιτζ, επικεφαλής σχεδίασης της Volvo Cars.

Μπαταρίες
Βραχυπρόθεσμα, τα σχέδια της Volvo Cars περιλαμβάνουν τη συνεργασία με την κορυφαία σουηδική εταιρεία μπαταριών Northvolt για την περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας στις μπαταρίες της έως και 50% σε σύγκριση με ό,τι ισχύει σήμερα στην αγορά.

Αργότερα μέσα στην τρέχουσα δεκαετία, η Volvo Cars σχεδιάζει επίσης να υπερβεί το ορόσημο των 1000 Wh/l ενεργειακής πυκνότητας, ώστε να πετύχει πραγματική αυτονομία 1000 km.

Οι τρέχοντες χρόνοι φόρτισης αναμένεται να μειωθούν σχεδόν στο μισό έως τα μέσα της δεκαετίας, χάρη στην καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και τις συνεχείς βελτιώσεις στο λογισμικό και την τεχνολογία ταχείας φόρτισης.
Η συνεργασία με τη Northvolt είναι κλειδί για τη φιλοδοξία της Volvo Cars να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης