Το νέο επεισόδιο της σειράς «FCA What’s Behind» μας μεταφέρει σε ορισμένες από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, εκεί όπου οι μηχανικοί του ιταλο-αμερικανικού ομίλου δοκιμάζουν και εξελίσσουν τα συστήματα τετρακίνησης των αυτοκινήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Fiat έχει μακρά παράδοση στα συστήματα 4X4, με το Panda του 1983 να είναι το πρώτο τετρακίνητο όχημα πόλης με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα. Το σύστημα Q4 της Alfa Romeo έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά, συνδυάζοντας την οδηγική απόλαυση πισωκίνητου με την ασφάλεια ενός τετρακίνητου.

Φυσικά, πρωτοπόρος στα 4Χ4 είναι η Jeep. Η αμερικανική φίρμα διαθέτει ορισμένα από τα καλύτερα τετρακίνητα, με το Wrangler να ηγείται. Η εφαρμογή του νέου συστήματος plug-in hybrid στα Renegade και Compass το 2020 θα αποτελέσει μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, αλλάζοντας τα δεδομένα στην κατηγορία και βελτιώνοντας τις ήδη κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες των μοντέλων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κίνηση στον πίσω άξονα θα μεταδίδεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας την εντελώς ανεξάρτητη διαχείριση ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς. Το ηλεκτρικό σύστημα είναι επίσης πολύ πιο ισχυρό από ένα μηχανικό, αλλά και πολύ πιο ακριβές, καθιστώντας το ιδανικό για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.    

Στο χιονισμένο Arjeplog της Σουηδίας και στις παγωμένες διαδρομές του Β. Μίσιγκαν, τα συστήματα μετάδοσης και η ακρίβεια διαχείρισης της ροπής δοκιμάζονται στα όριά τους. Αντίστοιχα, στις ερήμους της Ν. Αφρικής η αντοχή των εξαρτημάτων είναι το ζητούμενο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του σκληρού εδάφους.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης