Με καύσωνα και καλοκαιρινές διακοπές λογικό είναι να υπολειτουργεί η αγορά. Λίγα τα νέα από το χώρο του αυτοκινήτου. Το μόνο που έχει ενδιαφέρον σήμερα είναι οι προετοιμασίες που γίνονται σε όλα τα μέτωπα όσον αφορά τον μεγάλο μας αγώνα. Το Ράλλυ Ακρόπολις. Τα εκσκαπτικά μηχανήματα και τα γκρέιντερ σε κάποιες ειδικές δουλεύουν για να φτιάξουν τους κατεστραμμένους από τις βροχές δρόμους. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών κλιμάκιο της επιτροπής του αγώνα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους και δίνει την έγκριση ότι η ειδική διαδρομή είναι κατάλληλη για τον αγώνα.

Υπάρχει όμως κάτι που μας λυπεί ιδιαίτερα. Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που έβαλαν τα μηχανήματά τους και δούλεψαν αρκετές βδομάδες για να ανοίξουν τους δρόμους των ειδικών διαδρομών για το Ράλλυ Ακρόπολις 2021, δεν έχουν πληρωθεί ακόμη. 
Οι άνθρωποι διαμαρτύρονται και δικαιολογημένα. Γιατί εκτός των άλλων έχουν κόψει τιμολόγια και έχουν πληρώσει από την τσέπη τους το ΦΠΑ. Ωστόσο χρήματα ακόμη δεν έχουν δει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποιος φταίει; Οι εργοδηγοί λένε ότι για τα έργα που έκαναν πέρυσι εντολή πήραν από τις περιφέρειες. Η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος έπρεπε να έχει πληρώσει τα χρήματα. Οι υπεύθυνοι της περιφέρειας λένε ότι θα είχαν πληρώσει αν είχαν πάρει τα χρήματα. Πριν από λίγα 24ωρα ο αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας υποσχέθηκε ότι θα βρεθεί λύση με τα χρήματα της Β΄ Κατανομής. Ντροπή είναι να κάνουν κάποιοι τη δουλειά τους, να εμφανίζονται στον Λευτέρη Αυγενάκη ότι πέτυχαν στο στόχο τους αλλά αυτοί που πραγματικά δούλεψαν, έβαλαν τα πετρέλαια , τα φορτηγά και τις μπουλντόζες να μην έχουν πάρει δεκάδα τσακιστή.
Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα αγνοεί το θέμα. Επιφυλάχθηκαν να μας δώσουν άμεσα απαντήσεις για το τι ακριβώς συμβαίνει. Τουλάχιστον να μάθουμε ποιος «δάκτυλος» φρενάρει τις πληρωμές αυτών που εργάστηκαν στα βουνά για να έχουμε έναν σωστό αγώνα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC.


Να μείνουμε στο Ράλλυ Ακρόπολις που φέτος θα ξεκινήσει στις 8 Σεπτεμβρίου. Πρέπει να συγχαρούμε την Hyundai Ελλάς που με την υποστήριξή της στο φετινό ράλλυ Ακρόπολις -10ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ WRC -θα δούμε να τρέχουν δύο εργοστασιακά Hyundai i20 N Rally2 με τους Λάμπρο Αθανασούλα -Νίκο Ζακχαίο και Μάνο Στεφανή-Κώστα Στεφανή. Και τα δύο ελληνικά πληρώματα υποστηρίζονται από την ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai.

Τα δύο ελληνικά πληρώματα ακόμη δεν έχουν έρθει σε επαφή με τα πραγματικά αυτοκίνητα που θα τρέξουν τον αγώνα. Μια μικρή αγωνιστική εμπειρία πήραν στην Ιταλία που ταξίδεψαν και έκαναν 70 αγωνιστικά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητα που θα πάρουν μέρος στο φετινό ράλλυ Ακρόπολις. Όπως πληροφορηθήκαμε τα δύο εργοστασιακά Hyundai i20 N Rally2 θα φθάσουν στην Ελλάδα την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου. Ο αγώνας ξεκινάει στις 8 Σεπτεμβρίου και τα ελληνικά πληρώματα θα προλάβουν να κάνουν μέχρι τότε άλλα 70-90 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ελάχιστα για να μάθουν το αυτοκίνητο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε λίγα χρόνια δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουμε σε σχολές οδηγών. Όλα θα τα κάνουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Οι Γερμανοί στο BMW Group ξεκινούν ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Θα μου πείτε εδώ τα περισσότερα ακριβά μοντέλα παρκάρουν μόνα τους και σε λίγα χρόνια θα παραλαμβάνουν τους οδηγούς τους από τα γραφεία τους.

Το project με την ονομασία Automated Driving In-Plant (‘Automatisiertes Fahren im Werk’, AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο startups και θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών logistics νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής. Κομπιούτερ και λογισμικά θα έχουν το πρώτο λόγο.
Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στην περιοχή συναρμολόγησης και μετά στους χώρους logistics. Βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής, θα κινούνται αυτόνομα προς έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για το προσεχές ταξίδι τους με τρένο ή νταλίκα. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν ανεξάρτητα στην παραγωγή – δηλαδή μόλις μετά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα.
 

Αλλά και η Ford ξεκίνησε κάτι διαφορετικό που έχει σχέση με τους οδηγούς ΑμΕΑ. Αναπτύσσει  ένα πρωτότυπο ρομποτικό σταθμό που οι οδηγοί μέσω του smartphone τους θα χειρίζονται από το εσωτερικό του ηλεκτρικού τους οχήματος όλα όσα χρειάζεται να κάνει ( π.χ ένας οδηγός ΑμΕΑ ) για να φορτίσει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο χωρίς να ταλαιπωρηθεί.
Με αυτήν την τεχνολογία οι οδηγοί ΑμΕΑ να παραμένουν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φόρτισης χωρίς να ταλαιπωρηθούν. Ένα ειδικά προγραμματισμένο ρομπότ αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να φορτισθεί εύκολα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι οδηγοί με ειδικές ανάγκες θεωρούν την ευκολία φόρτισης βασική παράμετρο αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος.  Η Ford δοκιμάζει το ρομποτικό σταθμό φόρτισης στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την ανάπτυξη hands-free λύσεων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και για πλήρως αυτόματη φόρτιση για αυτόνομα οχήματα. 
Μην νομίσετε ότι αυτό δεν θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι οδηγοί το μόνο που θα πρέπει να κάνουν είναι να χειρίζονται σωστά τα λογισμικά που θα είναι εγκατεστημένα στα κινητά τους.

Με μόλις πέντε λαχνούς η κα Αγγελική Προδρομίδη κέρδισε το αμιγώς ηλεκτρικό και ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη smart forfour EQ (4Doors) . Είναι η μεγάλη νικήτρια της 4ης λαχειοφόρου αγοράς που οργάνωσε Tο Χαμόγελο του Παιδιού.
Η 4η Λαχειοφόρος Αγορά διήρκησε από τις 2 Μαρτίου έως και τις 9 Μαΐου 2022. Διατέθηκαν συνολικά 91.694 λαχνοί και αναδείχτηκαν 173 νικητές, ενώ τα έσοδα θα διατεθούν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των 303 παιδιών που διαμένουν στα 11 Σπίτια του Χαμόγελου του Παιδιού πανελλαδικά.
Η παράδοση του smart forfour EQ πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Mercedes-Benz Ελλάς στη Ν. Κηφισιά, παρουσία του Προέδρου του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστα Γιαννόπουλου και του Προέδρου & Διευθύνοντα Συμβούλου της Mercedes Benz Hellas,  κ. Γιάννη Καλλίγερου οι οποίοι της παρέδωσαν το κλειδί του νέου της smart forfour EQ .

Και μια που αναφερόμαστε στην Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε. να αναφέρουμε ότι η εταιρία για 6η φορά συμπεριλαμβάνεται στις 20 «Most Admired Companies». Η Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε. βρέθηκε στη 17η θέση των πιο αξιοθαύμαστων επιχειρήσεων ανεξαρτήτως κλάδου.
Η λίστα καταρτίζεται από το περιοδικό Fortune σε συνεργασία με τη διεθνή εταιρεία παροχής ελεγκτικών, φορολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών KPMG. 
1.800 στελέχη από τις 380 επιχειρήσεις της Ελλάδας με ετήσιο τζίρο άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ (2021) από όλους τους κλάδους της οικονομίας αξιολόγησαν, ψήφισαν και ανέδειξαν τις εταιρείες που κατέλαβαν τις 20 πρώτες θέσεις για το 2022 . Έμφαση δόθηκε στην Καινοτομία, στην Εμπειρία του Πελάτη και στην Αφοσίωση και στο τρίπτυχο αυτό, η Mercedes-Benz Ελλάς ανταποκρίθηκε με απόλυτη επιτυχία.   

Έρχεται το Honda Civic Type-R . Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της 11ης γενιάς του Civic έρχεται  με λιγότερο ακραία εμφάνιση το άκρως εντυπωσιακό  Τype-R  που έχει αναβαθμιστεί και πλέον αποδίδει σημαντικά περισσότερα άλογα. Θα κάνει από 0-100 χλμ σε λιγότερο από 4.9 δευτ. που χρειαζόταν η προηγούμενη γενιά του. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023.

Σχεδιαστικά το νέο Type-R είναι πιο ήπιο υιοθετώντας πιο καθαρές γραμμές και όντας αρκετά κοντά (σχεδιαστικά τουλάχιστον) με την απλή έκδοση. Βέβαια το sport DNA αναλαμβάνουν ο πιο επιθετικός πρόβολος, ο αρκετά μεγαλύτερος αεραγωγός και φυσικά η τριπλή απόληξη της εξάτμισης που συνεχίζει να είναι το σήμα κατατεθέν. Παράλληλα οι ζάντες είναι 19 ιντσών ενώ η αεροτομή έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλότερα για καλύτερη αεροδυναμική. Στο εσωτερικό η εναλλαγή κόκκινης και μαύρης ταπετσαρίας στα καθίσματα, εκτινάσσουν την σπορ ατμόσφαιρα ενώ εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής. Μάλιστα υπάρχει πλέον ειδικό καταγραφικό στο σύστημα που παρέχει στον οδηγό δεδομένα σε real time σχετικά με το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του. Ο οδηγός επίσης έχει ανάμεσα σε άλλα και το νέο πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης +R.

Προσοχή μην μπερδεύεστε με το δακτύλιο. Είπαμε ότι ο δακτύλιος πήγε για καλοκαιρινές διακοπές και όλα τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν ελεύθερα αλλά υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Η τροχαία μας ενημέρωσε ότι :
Τα περιοριστικά μέτρα που καθιερώθηκαν με το μέτρο του ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ και αφορούν φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορεία, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1999, τα οποία κυκλοφορούν στη ζώνη του ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Παραλιακή λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι], εξακολουθούν να ισχύουν.

Τα γραφεία της Opel Hellas από σήμερα 25 Ιουλίου μεταφέρθηκαν στη Λ. Κηφισίας 240-242 (15231, Χαλάνδρι). Ήταν κάτι αναμενόμενο. Από τη στιγμή που την Opel στην Ελλάδα την ανέλαβε ο Όμιλος Συγγελίδη, πολύ σωστά μεταφέρθηκε στο κτίριο που βρίσκονται και οι άλλες αντιπροσωπείες του Ομίλου (Peugeot, Citroen, DS).
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης