Τελευταία Δευτέρα του Ιουνίου σήμερα και από ότι όλα δείχνουν ο μαραθώνιος που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι αρκετός για να ομαλοποιηθεί η αγορά του αυτοκινήτου. Εκκρεμούν δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες στην Ελλάδα . Φαντασθείτε τις παραγγελίες που εκκρεμούν  σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε καμιά άλλη έκπληξη , μέχρι τους πρώτους μήνες του 2023 η αγορά θα επανέλθει στους κανονικούς ρυθμούς.

Ας δούμε όμως ένα θέμα που είναι αρκετά σημαντικό. Ένα κράτος όταν απαιτεί σεβασμό στους νόμους από τους πολίτες, οφείλει και αυτό να σέβεται τους πολίτες. Ο ένας υπουργός ζητάει να μην χρησιμοποιούν οι πολίτες τα αυτοκίνητά τους και να μην εισέρχονται στο δακτύλιο. Προτείνει -εφόσον ακόμη ο κορωνοϊός μεταδίδεται εύκολα κυρίως στους επιβάτες των Μ.Μ.Μ- να κάνουν χρήση των δίκυκλων. 
Δεν θα αναφερθούμε στους ποδηλατοδρόμους που δεν υπάρχουν. Γιατί πολλοί θα ήθελαν να πάνε στις δουλειές τους με τα ποδήλατα. Ποιος όμως τολμά να βγει σε κεντρικό δρόμο με το ποδήλατό του. Ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει από τους απρόσεκτους και αδιάφορους  οδηγούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα αναφερθούμε όμως στο θέμα της υποδομής των πάρκινγκ. Ειδικά στο κέντρο της πρωτεύουσας. 
Αυτοί οι καρεκλοκένταυροι φωστήρες των υπουργείων έβαλαν από μια πινακίδα σε ορισμένα κεντρικά σημεία που μπορούν να σταθμεύσουν νόμιμα 8-10 μηχανάκια και νομίζουν ότι έκαναν σωστά τη δουλειά τους. 
Ξεπέτα έκαναν. Προχειροδουλειές. Χωρίς μελέτη. 

Ωστόσο τα φορτηγάκια που συνεργάζονται με την Τροχαία γεμίζουν από  μηχανάκια που είναι σταθμευμένα δεξιά και αριστερά από τις νόμιμες θέσεις. Η Πολιτεία που δεν έχει φροντίσει να κάνει υποδομές τους κάνει παράνομους.
Οι τροχονόμοι μαζεύουν μηχανάκια και οι  υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας βγάζουν τα μπλοκάκια και μοιράζουν κλήσεις. Όποιος προλάβει να τιμωρήσει γρηγορότερα τους «παράνομους» μηχανόβιους.
Πριν από λίγα 24ωρα συναντήσαμε έναν από τους υπαλλήλους της Τροχαίας που βεβαίωνε τις παραβάσεις. Του είπαμε ότι για να επιβάλει κατά γράμμα το νόμο θα πρέπει η Πολιτεία να έχει κάνει προηγουμένως σωστή πρόβλεψη για πάρκινγκ, έστω και με πληρωμή. 
Να τι απάντησε το «όργανο» του νόμου.
Εγώ δεν είμαι Πολιτεία. Εγώ επιβάλω το νόμο. Τα μηχανάκια είναι στα πεζοδρόμια και αυτό είναι παράνομο.
Η ερώτηση είναι απλή.
Ποιος υπουργός εκτός από τα παχιά λόγια που λέει, μπορεί να κάνει έργα. Τα λόγια και οι υποσχέσεις είναι αέρας. Στα έργα έχουμε το πρόβλημα.

Από την άλλη προτρέπουν τον κόσμο δίνοντας χρηματικά κίνητρα να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά οι σταθμοί ταχείας φόρτωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για μια διαδρομή από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη μετριούνται στα  δάκτυλα του ενός χεριού. 
Και μια που μιλάμε για ηλεκτρικά μόλις έφτασαν μερικές νταλίκες με Tesla. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τελευταίες παραγγελίες θα εκπληρωθούν την επόμενη χρονιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμορφο το «δώρο» της Opel.Το πετυχημένο Corsa έγινε 40 ετών. Πέρασαν τέσσερις δεκαετίες από τότε που έκανε την εμφάνισή του στην ευρωπαϊκή αγορά. Από το 1982 μέχρι σήμερα κατασκευάστηκαν και κυκλοφόρησαν έξι γενιές Corsa και πουλήθηκαν περισσότερα από 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Είναι μικρό, άνετο, λειτουργικό και οικονομικό στην μετακίνηση. Η Opel θέλοντας να τιμήσει το Corsa ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας special edition «Corsa-40 Years» . Tο συλλεκτικό Opel Corsa θα βασίζεται σε στοιχεία του πρώτου μοντέλου αλλά θα έχει μοντέρνα εμφάνιση και φυσικά άλλον εξοπλισμό. 
 Θα κατασκευαστούν 1982 συλλεκτικά κομμάτια . Ο αριθμός 1982 δεν είναι τυχαίος. Είναι η χρονιά που παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά. Εξωτερικά τα στοιχεία βασίζονται στο Corsa A και θα είναι βαμμένο με τη νέα κόκκινη απόχρωση “Rekord Red”. Διχρωμία θα υπάρχει στην οροφή, οι καθρέφτες θα είναι βαμμένοι στα ίδια χρώματα ενώ θα «φοράει» μαύρες γυαλιστερές 17αρες ζάντες με γκρι ματ ένθετα.

Μια από τις πλέον δυναμικές διευθύντριες στο χώρο του αυτοκινήτου είναι η Clíodhna Lyons η οποία βρίσκεται στο τιμόνι της ομάδας που σχεδιάζει το μέλλον της Nissan.
Είναι η Διευθύντρια Advanced Product Strategy & Planning της ιαπωνικής φίρμας για την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, την Ευρώπη και την Ωκεανία (AMIEO) και έχει την ευθύνη για τον προηγμένο στρατηγικό σχεδιασμό προϊόντων των παραπάνω περιοχών.
Η Clíodhna Lyons ανακηρύχτηκε Rising Star για το 2022 από το Automotive News Europe .

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot ανακοίνωσε ότι στις αρχές του 2023 θα παρουσιάσει το ολοκαίνουργιο 408 . Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, στη Mulhouse της Γαλλίας  και για την αγορά της Κίνας στο εργοστάσιο του Chengdu.

Το 40ο ιστορικό 1000 Miglia που ολοκληρώθηκε με ακόμα ένα θρίαμβο για την Alfa Romeo είναι από τα ομορφότερα δώρα για τους Ιταλούς. Το  πλήρωμα ,Andrea Vesco και Fabio Salvinelli, έφεραν την  6C 1750 SS Zagato του 1929  στο ψηλότερο βάθρο στον τερματισμό στην πόλη της Μπρέσια. Όπως κάθε χρονιά, τόσο στη διαδρομή, όσο και στον τερματισμό του 1000 Miglia, χιλιάδες ανθρώπων χειροκρότησαν την προσπάθεια ανθρώπων και μηχανών που διατηρούν αναλλοίωτη τη μαγεία του αυτοκινήτου. Το τελευταίο τμήμα του αγώνα, από την Πάρμα στη Μπρέσια πέρασε από σημεία με ιδιαίτερη σημασία για την Alfa Romeo, όπως η πίστα Varano De’ Melegari και το αυτοκινητοδρόμιο της Monza. Περνώντας από τα μέρη όπου γιγαντώθηκε το πάθος για τους αγώνες αυτοκινήτου στην Ιταλία, η επιστροφή στη Λομβαρδία και ο τερματισμός στη Μπρέσια ολοκλήρωσε ακόμα μια ιστορική στιγμή για την Alfa Romeo. 
Δίπλα σε αυτά τα κοσμήματα της αυτοκίνησης βρέθηκε και η νέα Alfa Romeo Tonale που φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητη.

Και μια που βρισκόμαστε στην Ιταλία ας αναφερθούμε και πάλι στην Alfa Romeo.Φοβερή ήταν η ιδέα των Ιταλών να κάνει βόλτα ο Bottas στους κεντρικούς δρόμους στο Μιλάνο με το μονοθέσιο του. Αυτό έγινε στις 24 Ιουνίου 2022. Εντάξει, μην νομίζετε ότι ο Valtteri μπήκε στην αγωνιστική Alfa Romeo F1 Team ORLEN για να δει τα αξιοθέατα στο Μιλάνο. Ωστόσο ο  Φινλανδός πέρασε μπροστά από τα πιο ιστορικά σημεία της πόλης, όπως την Piazza San Babila, την Porta Nuova και τον κεντρικό σταθμό. Τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών γέμισαν από κόσμο ενώ οι περισσότεροι βγήκαν στους δρόμους για να πάρουν μια καλή γεύση από το υβριδικό μονοθέσιο της Alfa Romeo F1 Team ORLEN. Η πορεία του μονοθεσίου μέσα από τους δρόμους της πόλης τερματίστηκε στη Gattamelata, ένα μέρος με ιδιαίτερη ιστορική αξία. Εκεί, το 1910 δημιουργήθηκε το Portello, το πρώτο εργοστάσιο της Alfa Romeo που σήμερα ζει μια δεύτερη ζωή, ως η κεντρική έκθεση της μάρκας. Η σύνδεση της Alfa Romeo με το Μιλάνο είναι φυσικά άρρηκτη. Να λοιπόν γιατί στήθηκε όλη αυτή η ευχάριστη φιέστα. Γιατί πέρασαν 112 χρόνια από την ημέρα που η μάρκα ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1910. 

Το ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.Δ.Α.Μ. συναντήθηκε πρόσφατα με τους Προέδρους της Ε.Σ.Η.Ε.Α. και της Ε.Σ.Π.Η.Τ. Η συνάντηση έγινε στα γραφεία της Ε.Σ.Η.Ε.Α. (Ακαδημίας 20, Αθήνα όπου βρίσκεται και η έδρα του ΠΑ.ΣΥ.Δ.Α.Μ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ) .
Στη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων σε σχέση με την αυτοκίνηση και ενδεχόμενες συνεργασίες για την πρόοδο και την ανάπτυξη της οδικής ασφάλειας, αλλά και της βιώσιμης κινητικότητας στη χώρα μας.

Το Mazda 787B είναι το πρώτο Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε στον αγώνα αντοχής 24 Hours Le Mans το 1991. Είναι το σύμβολο του πνεύματος της ιαπωνικής μάρκας “never stop challenging” και τιμής ένεκεν στην μακρά και ένδοξη ιστορία του θα τρέξει σε  γύρους επίδειξης  στο Le Mans Classic 2022, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 30 Ιουνίου μέχρι και τις 3 Ιουλίου. 
Η προγραμματισμένη η συμμετοχή του για το Le Mans Classic ήταν πέρσι. Γιατί το 2021  ήταν η επέτειος των 30 χρόνων από την ιστορική  νίκη του. Δυστυχώς όμως, η εκδήλωση λόγω Covid 19 δεν έγινε και αναγκαστικά μετατέθηκε για φέτος .
Έχοντας συμμετάσχει 29 φορές στον αγώνα 24 Hours Le Mans, ο Yojiro Terada θα οδηγήσει το Mazda 7878B κατά τη διάρκεια των γύρων επίδειξης την 1η  και 2 Ιουλίου, όταν θα πραγματοποιηθεί ο αγώνας Group C .Το Mazda 787B είναι εξοπλισμένο με περιστροφικό κινητήρα με 4 ρότορες. 

Οι κάτοικοι δύο χωριών διαμαρτύρονται. Όταν κύριε υπουργέ γίνει ατύχημα τότε θα στέλνετε τηλεγραφήματα συμπόνοιας και συμπαράστασης. Σε μια διαδρομή 5-6 χιλιομέτρων ανάμεσα στα χωριά  Σαραντάπορο και Νεράιδα Καρδίτσας από το πέρασμα του Ιανού το 2020 , σε τέσσερα σημεία ο δρόμος κόπηκε. Από τότε οι κάτοικοι των περιοχών αυτών περιμένουν να υλοποιηθεί η απόφαση του υπουργού. Ότι δηλαδή θα επισκευαστούν άμεσα οι ζημιές. Το άμεσα τώρα είναι σχετικό. Μπορεί ο υπουργός να εννοούσε άμεσα σε μια πενταετία. Η δεκαετία. Φαίνεται ότι οι ψηφοφόροι είναι λίγοι και δεν ασχολείται ο αξιότιμος υπουργός ,αρμόδιος για τα έργα με τον πόνο αυτών των κατοίκων. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης