Η σκόνη από το πέρασμα των αγωνιστικών του WRC κάθισε. Το EKO Rally Acropolis 2021 ανήκει στο παρελθόν. Η Ελλάδα κέρδισε την εμπιστοσύνη της FIA και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Jean Todt διαβεβαίωσε τον Λευτέρη Αυγενάκη ότι θα έχουμε Ράλι Ακρόπολις το 2022 και το 2023.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπεύθυνη Ασφαλείας του WRC Michele Mouton -άλλοτε με το ελικόπτερο και άλλοτε με το αυτοκίνητο- έλεγχε τις ειδικές διαδρομές και «άναβε» το πράσινο φως για να ξεκινήσουν τα πληρώματα τον αγώνα.
Η αλυτάρχης του EKO Rally Acropolis, Ανίτα Πασαλή, ήταν παντού. Έμπειρη στους αγώνες, ήξερε τι πρέπει να προσέξουν τα στελέχη της διοργάνωσης και σε ποιες ειδικές θα έπρεπε να ρίξουν μεγαλύτερο βάρος.

Για λόγους ασφαλείας, για να μπουν θεατές στις ειδικές -ή στην εκκίνηση ή στον τερματισμό- έπρεπε να έχουν περάσει τρεις ώρες πριν την εκκίνηση του πρώτου πληρώματος. Πολλοί προτίμησαν αυτή τη λύση. Να φτάσουν στα σημεία που ήθελαν μπαίνοντας στον εποπτευόμενο χώρο τρεις ώρες πριν την εκκίνηση .Το συνδύασαν με εκδρομή και με πικ νικ. Φυσικά χωρίς να ανάψουν φωτιές. Τα παιδάκια στο δάσος απαγορεύονταν. Το κακό δεν αργεί να γίνει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό θεατών προτίμησε να φθάσει στις ειδικές διαδρομές του αγώνα από τις λεγόμενες «κοπάνες». Σε αρκετές περιπτώσεις κάποιοι δεν πρόλαβαν να φτάσουν εγκαίρως και να δουν τα περάσματα των πρώτων. Και αυτό γιατί βλάκες πάντα θα υπάρχουν. Και χρησιμοποιούμε αυτή τη σκληρή λέξη γιατί, όταν ξεκινούν με χαμηλό αυτοκίνητο να μπουν σε έναν χωμάτινο και γεμάτο λάσπες δρόμο, δεν έχουν μυαλό. 

Όσοι γνώριζαν τις δυσκολίες που έχουν οι «κοπάνες» συμβούλευαν τους «ξερόλες» να μην ξεκινήσουν με τα ΙΧ τους. Τους είπαν ότι υπάρχουν δρόμοι με λάσπη αλλά και δρόμοι με μεγάλες πέτρες. Μάλιστα πρότειναν σε όσους δεν είχαν αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς να μην ξεκινήσουν.

Η παροιμία λέει «Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα». Οι εξυπνάκηδες  δεν άκουσαν τις συμβουλές. Ξεκίνησαν με τα ΙΧ και κόλλησαν στη λάσπη, έκλεισαν τον δρόμο, με αποτέλεσμα να εγκλωβίσουν και αυτούς που θα μπορούσαν να φτάσουν στις ειδικές με τα τετρακίνητα αυτοκίνητα.

Κάποιοι, όταν διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει σωτηρία με τα αυτοκίνητα που είχαν κολλήσει, εκνευρισμένοι -λάθος και αυτό- κλείδωσαν τα αυτοκίνητά τους και έφυγαν με τα πόδια για να φθάσουν στη ειδική. Κάποιοι άλλοι που δεν ήθελαν να περπατήσουν αλλά ούτε να φτάσουν στα αγαπημένα τους περάσματα μερικές ώρες πριν την εκκίνηση επιχείρησαν αυτό που και ο πιο χαζός δεν θα το σκεφτόταν.

Αν και οι σωστοί θεατές είχαν φτάσει στα σημεία που ήθελαν και είχαν σταθμεύσει σωστά στα δεξιά του δρόμου, οι έξυπνοι στάθμευσαν δίπλα τους στη μέση του δρόμου. Έτσι όποιος ήθελε να φύγει ήταν αδύνατον να κινηθεί. Όπως ήταν αδύνατον να περάσει ένα ασθενοφόρο αν χρειαζόταν να μεταφέρει κάποιον ασθενή η τραυματία. 

Δυστυχώς κάποιοι που μπλοκαρίστηκαν βγήκαν από τα αυτοκίνητά τους, τα κλείδωσαν και πήγαν να δουν αγώνα αδιαφορώντας για το αν εγκλώβισαν εκατοντάδες άλλους. Αδιαφορώντας αν θα δημιουργούσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο. Λεπτομέρειες όμως για τους ωχαδερφιστές.

Οι αγώνες θέλουν σωστούς θεατές. Σωστοί θεατές υπάρχουν. Το 90% του κόσμου που βρέθηκε στα βουνά απέδειξε ότι σέβεται τους κανονισμούς, σέβεται τους αγωνιζόμενους και σέβεται τους αγώνες αυτοκινήτων.
Υπήρχαν αρκετοί που πήγαν στις ειδικές με τα καρεκλάκια τους. Μπορεί να έκαναν αρκετά χιλιόμετρα με τις καρέκλες στα χέρια, όμως δεν ταλαιπωρήθηκαν ούτε κάθισαν στο έδαφος, που ήταν μουσκεμένο από την υγρασία.

Οι θεατές αυτοί χάρηκαν αγώνα. Εδώ είναι μια κατηφορική που οι αγωνιζόμενοι φτάνουν με 6η ταχύτητα (οι συνοδηγοί διαβάζουν 6η πατημένη με χάσιμο στα δεξιά). Οι θεατές στα σημεία που βρίσκονται ούτε κινδυνεύουν αλλά ούτε επηρεάζουν τον ρυθμό των αγωνιζομένων.

Κανένας στην αριστερή πλευρά του δρόμου, όπου κάποιο αγωνιστικό μπορεί να βγει. Όλοι στη δεξιά πλευρά και ψηλά.

Όταν η Michele Mouton αναγκάστηκε να διακόψει την ειδική Ελευθεροχώρι, το έκανε γιατί οι θεατές, μόλις πέρασαν τα δέκα πρώτα πληρώματα, βγήκαν στις ειδικές για να μετακινηθούν σε άλλα σημεία. Αυτό εγκυμονούσε τεράστιους κινδύνους για ατύχημα αλλά έκοβε και τον ρυθμό των αγωνιζομένων που μείωναν ταχύτητα για να μη χτυπήσουν τους πεζούς.

Αυτοί είναι κακοί θεατές. Λίγοι μεν αλλά αρκετοί για να αναγκάσουν τους υπεύθυνους να διακόψουν τον αγώνα. 
Από τη μια υπήρχαν παράπονα εκ μέρους των αγωνιζομένων που δεν είχαν χρονομετρημένη ειδική.
Από την άλλη οι χιλιάδες θεατές που έφυγαν νύχτα από τα σπίτια τους για να μπουν στις ειδικές τρεις ώρες πριν τον αγώνα απογοητεύθηκαν.  

Δεν είδαν τίποτα και έχασαν την ημέρα τους. Και όλα αυτά γιατί ένα μικρό ποσοστό θεατών δεν σεβάστηκε τους κανόνες ασφαλείας. Εκατοντάδες ήταν οι Κύπριοι που ήρθαν στην Ελλάδα για να χειροκροτήσουν τους συμπατριώτες τους. Στη φωτογραφία ένας Κύπριος με τον ανάλογο εξοπλισμό (είχε και τσάντα από το Ράλι Κύπρου όταν μετρούσε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τη δεκαετία του ΄80).Στη φωτογραφία με τον συνάδελφο Αντώνη Κόλλια.

Και του χρόνου να έχουμε ένα τέλειο Ράλι Ακρόπολις χωρίς ακυρώσεις ειδικών διαδρομών.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης