Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1980, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με τον έξυπνο σχεδιασμό του, τα επαναστατικά για την εποχή χαρακτηριστικά του, την πρακτικότητα και την πληθώρα εκδόσεων.

Εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα με εκατομμύρια πωλήσεις και κατέκτησε εκατοντάδες βραβεία σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του τίτλου «Car of The Year» το 2004.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είχε αναφέρει και ο Giorgetto Giugiaro, σχεδιαστής της πρώτης γενιάς: «Το Panda είναι όπως ένα παντελόνι jean. Απλό, πρακτικό, χωρίς τίποτα το περιττό. Το σχεδίασα όπως ένα στρατιωτικό όχημα, για την ακρίβεια ένα ελικόπτερο που είναι ελαφρύ, και βελτιστοποιημένο για ένα συγκεκριμένο σκοπό».

Εκτός από τις πρωτιές σε επίπεδο εκδόσεων παραγωγής, η Fiat βασίστηκε στο Panda για να δημιουργήσει ορισμένες από τις πιο ιδιαίτερες τετράτροχες κατασκευές. Παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο ξεχωριστά οχήματα που συνέβαλαν στη δημιουργία του θρύλου. 

1. Panda 4×4 Amphibious (1986)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Panda 4×4 μέχρι και σήμερα θεωρείται ως ένα από τα πλέον ικανά οχήματα για εκτός δρόμου διαδρομές. Το 1986, η Fiat πήγε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας μιας αμφίβια έκδοση. Πιστή στην λογική της απλότητας, οι μηχανικοί κατασκεύασαν μια ειδική βάση στο πίσω μέρος για την τοποθέτηση εξωλέμβιας μηχανής φροντίζοντας παράλληλα για την στεγανότητα του υπόλοιπου αμαξώματος.

2. Panda Elettra (1990)

Το Fiat Panda, κυρίως λόγω του χαμηλού βάρους και των συμπαγών διαστάσεων, ήταν πάντα συνώνυμο και της φιλικότητας προς το περιβάλλον. Το 1990 παρουσιάστηκε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου το οποίο ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Η συνολική ισχύς του διθέσιου Panda Elettra ήταν 18 ίπποι, η τελική ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία άγγιζε τα 70 χλμ.

3. Panda Destriero (1992)

Παραδόξως το όνομα αυτού του ιδιαίτερου Panda προέρχεται από ένα μέσο μεταφοράς με κινητήρα απόδοσης 60.000 ίππων! Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri δημιούργησαν το super-yacht Destrieto με σκοπό το σκάφος να κάνει ρεκόρ διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού. Με αφορμή το σκάφος, η ιταλική μάρκα δημιούργησε ένα ξεχωριστό όχημα με έμπνευση από τα beach cars της δεκαετίας του 60.

4. Panda Himalaya (2005)

Αυτό το Panda έφθασε πολύ ψηλά. Για την ακρίβεια ανέβηκε στα 5.200 μέτρα σε μία από τις κορυφές της οροσειράς των Ιμαλάϊων. Το αυτοκίνητο που πραγματοποίησε το ρεκόρ δεν είχε κάποια ουσιαστική μετατροπή σε σχέση με ένα κανονικό όχημα παραγωγής, επιδεικνύοντας τόσο την ικανότητα του συστήματος τετρακίνησης όσο και του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης.

5. Panda Rally (2005)

Με τη 2η γενιά του Panda, η Fiat δεν άφησε παραπονεμένους ούτε τους λάτρεις της ταχύτητας. To Panda Rally με απόδοση έως 157 ίππους, σειριακό κιβώτιο και αυξημένα μετατρόχια κατά 6 εκατοστά εντυπωσίαζε με την εμφάνιση, αλλά και τις επιδόσεις του. Η δημιουργία τοπικών πρωταθλημάτων με τη συμμετοχή του Panda Rally έδωσε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αναδείξουν το ταλέντο τους.

6. Panda Terramare 4 (2006)

Ακόμα ένα αμφίβιο Panda, βασισμένο στο πλαίσιο της έκδοσης 4×4, αυτή τη φορά όμως εφοδιασμένο με μια λαστιχένια «ζώνη» με αέρα γύρω από το αμάξωμα κι έναν κινητήρα waterjet που επέτρεψαν στο όχημα να διασχίσει το κανάλι της Μάγχης σε μόλις 6 ώρες.

7. Panda Jolly (2006)

Σχεδιασμένο για τους δρόμους γύρω από το ειδυλλιακό Capri, το Jolly ήταν ένα φινετσάτο και πολυτελές cabrio.Είχε κατασκευαστεί από υλικά υψηλής ποιότητας, πολλά εκ των οποίων προέρχονταν από σκάφη αναψυχής.

8. Panda Hydrogen (2006)

Πρωτοπόρο στην τετρακίνηση και στη χρήση φυσικού αερίου, το Panda έφερε και τις ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Μέσω αυτής της τεχνολογίας, το πρωτότυπο προσέφερε κίνηση με μηδενικούς ρύπους, ενώ το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν απαιτούσε μπαταρίες, το βάρος και ο διαθέσιμος χώρος παρέμειναν αναλλοίωτα σε σχέση με τη συμβατική έκδοση.

9. PanDaKar (2007)

Ακόμη και στην έρημο βρέθηκε το θρυλικό μοντέλο της Fiat. Το 2007 οι Bruno Saby και Miki Biasion έλαβαν μέρος στο Ράλι Dakar με τα αγωνιστικά PanDaKar. Τα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με ρεζερβουάρ καυσίμου 160 λίτρων, τρεις ρεζέρβες και δοχείο πόσιμου νερού 10 λίτρων. Για την κίνηση φρόντιζε ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου 1.3MTJ των 105 ίππων.

10. Panda Monster (2012)

Το όνομα δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα το αυτοκίνητο που αναμφισβήτητα θα διατηρήσει για πάντα τον τίτλο του ψηλότερου Panda. Βασισμένο στο πλαίσιο του Jeep Wrangler CJ7, το «τερατώδες» Panda πατούσε σε τροχούς διαμέτρου 1,5 μέτρου και πλάτους 50 εκατοστών, ενώ το συνολικό του ύψος ξεπερνούσα τα 3,9 μέτρα.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης