Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί η σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να σώσει τον πλανήτη, αλλά θα μπορούσε να είναι το τέλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, εάν τα ηλεκτρικά δεν γίνουν αισθητά φθηνότερα. Αυτή την πολύ σοβαρή δήλωση έκανε ανώτερο στέλεχος του ομίλου Stellantis δείχνοντας πως ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σκληρά για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η παραγωγή είναι πιο ακριβή και, κατά συνέπεια ανεβαίνει η τελική τιμή τους. Αλλά αυτή η προσπάθεια ματαιώνεται από τις αυξήσεις στο κόστος των υλικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών, την ίδια στιγμή που ορισμένες χώρες μειώνουν ή διαγράφουν τις επιδοτήσεις που προσφέρονταν προηγουμένως στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Πολλές εταιρείες που πωλούν ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των Ford, Hummer, Rivian και Tesla, αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις λιανικές τιμές των οχημάτων τους για να καλύψουν το αυξανόμενο κόστος παραγωγής και αυτό αποτελεί ανησυχία για τη βιομηχανία.

Εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων «η αγορά θα καταρρεύσει», αναφέρει, ο Chief Manufacturing Officer της Stellantis, Arnaud Deboeuf, προειδοποιώντας πως ο δρόμος φαίνεται αρκετά δυσοίωνος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Stellantis έχει σχέδιο να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κατά 40% έως το 2030, κάτι που σκοπεύει να επιτύχει εν μέρει κατασκευάζοντας η ίδια ορισμένα ανταλλακτικά και ασκώντας πίεση σε εξωτερικούς προμηθευτές άλλων εξαρτημάτων να μειώσουν τις τιμές τους. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι ενώ η εταιρεία του θα συμμορφωθεί με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, θεώρησε ότι αυτοί που πήραν αυτές τις αποφάσεις δεν έχουν την παραμικρή ιδέα εάν τα υλικά για την απόλυτη αυτή μεταβίβαση υπάρχουν.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης