Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η αριστερή λωρίδα είναι αποκλειστικά για προσπεράσεις, έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής και ασφαλής ροή στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Ούτε όλα τα οχήματα αλλά ούτε και όλοι οι οδηγοί έχουν τις ίδιες δυνατότητες και είναι απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχουν διαφορετικοί ρυθμοί σε κάθε μετακίνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως θα έχετε παρατηρήσει και εσείς πως πολλοί κάνουν πραγματική κατάληψη στην αριστερή λωρίδα, αφήνοντας εντελώς εκτεθειμένους τους υπόλοιπους οδηγούς που πιθανότατα να θέλουν να πραγματοποιήσουν κάποια προσπέραση. Αυτό μεταφράζεται βέβαια είτε σε «πολύ γρήγορους» οδηγούς που καταπατούν κατά πολύ τα όρια ταχύτητας, είτε και στους επικίνδυνα αργούς που δημιουργούν μποτιλιάρισμα και αναγκάζουν τους πάντες να προσπεράσουν από δεξιά.

Η αρχή ενάντια σε αυτό το φαινόμενο φαίνεται να γίνεται στην Φλόριντα των Η.Π.Α. όπου βρίσκεται υπό εξέταση νέος νόμος σύμφωνα με τον οποίο, η συνεχόμενη χρήση της αριστερής λωρίδας σε αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας, θα επιφέρει πρόστιμο.

Αν και αυτό το νέο νομοσχέδιο παρέχει κάποιες οδηγίες για τον τρόπο επιβολής του, η εφαρμογή του πιθανότατα θα εξαρτάται από τη διακριτική ευχέρεια των αστυνομικών. Το νομοσχέδιο διευκρινίζει ότι αυτός ο νέος κανόνας θα ισχύει μόνο για δρόμους πολλαπλών λωρίδων με όριο ταχύτητας μεγαλύτερο από 105 km/h και απαριθμεί εξαιρέσεις για οχήματα έκτακτης ανάγκης και φορτηγά που ασχολούνται με τη συντήρηση του δρόμου.
Όπως και με άλλους νόμους οδικής κυκλοφορίας, οι οδηγοί που διαπιστώνεται ότι τον παραβιάζουν, θα λάβουν πρόστιμο που μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της παράβασης και την υπηρεσία έκδοσης του εισιτηρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί, θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης