Η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι μία μέθοδος κατασκευής χωρίς εργαλεία που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται συχνά στην εξέλιξη οχημάτων για τη δοκιμή και βελτιστοποίηση διαφορετικών σχεδίων, αλλά και για την κατασκευή εξαρτημάτων ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολλά αυτοκίνητα – παραγωγής και πρωτότυπα – φέρουν 3D εξαρτήματα. Ωστόσο, το μεγαλύτερο όλων βρίσκεται στο «Hoonitruck» του Ken Block. Το εντυπωσιακό αυτό pick-up τροφοδοτείται από έναν V6 3.5 Ecoboost κινητήρα με δύο turbo απόδοσης 900 ίππων.

Το μοτέρ έχει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό. Ενσωματώνει το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για τον αυλό εισαγωγής. Λόγω του περίπλοκου σχήματος, η κατασκευή του δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τις συμβατικές μεθόδους. Έτσι, επιλέχθηκε η λύση του 3D. Η διαδικασία κατασκευής διήρκεσε πέντε μέρες και ο αυλός ζυγίζει μόλις 6 κιλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μηχανικοί της Ford Performance στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της εταιρείας στην Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής (Digital Additive Production) RWTH του Aachen, η ομάδα κατασκεύασε έναν περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης