ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Του Λουκά Παπαλάμπρου

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Mercedes αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, κατασκευάζοντας ένα τετράτροχο που συναρπάζει τόσο με τη σχεδίαση όσο και με τις πρωτοποριακές τεχνολογίες. Μοναδικά συστήματα στην EQS

Αναφερόμαστε στην EQS, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο premium sedan της γερμανικής φίρμας. Πρόκειται για το πιο αθόρυβο μοντέλο που έχει δημιουργηθεί ποτέ, ένα όχημα με εκπληκτικό αεροδυναμικό συντελεστή (0,20 Cd) και αυτονομία που αγγίζει τα 770 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.

Η EQS ενσωματώνει περισσότερες από 40 νέες εφευρέσεις. Επιπλέον, 20 αιτήσεις σχεδίων προστατεύουν την ασυνήθιστη σχεδίαση της ηλεκτρικής limo. Όλες οι πόρτες είναι αυτόματες, με τον οδηγό να ανοίγει τις πίσω με μια εντολή, ώστε να βγουν τα παιδιά για το σχολείο, για παράδειγμα.

 

Ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη

Με 15 λεπτά φόρτισης δίνει αυτονομία 300 χλμ.

Το «μοτίβο Mercedes-Benz» χρησιμοποιείται σε διάφορα σημεία της EQS, όπως στο εμπρός τμήμα τύπου «Black Panel» ή στις ζάντες αλουμινίου. Αντίθετα, στο εσωτερικό είναι χαραγμένο με λέιζερ στον διάκοσμο με κρυφό φωτισμό ή προβάλλεται ως ψηφιακή διακοσμητική εικόνα στην οθόνη συνοδηγού.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες μεγαλύτερες από αυτές της S-Class. Το μήκος αγγίζει τα 5.216 χλστ., το πλάτος είναι 1.926 χλστ., το ύψος 1.512 χλστ. και το μεταξόνιο φθάνει τα 3.210 χλστ.

Αρχικά, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η βασική EQS 450+ αποδίδει 333 ίππους και 568 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η τετρακίνητη EQS 580 4MATIC έχει ισχύ 523 ίππων και 855 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 4,3΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται και στις δύο περιπτώσεις στα 210 χλμ./ώρα. Αργότερα, θα υπάρξει μια πανίσχυρη εκδοχή με 761 ίππους.

Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της τάξεως των 107,8 kWh, με την αυτονομία να είναι σε εκπληκτικά επίπεδα (770 χλμ.).

Από δίκτυο ταχυφόρτισης 200 kW αναπληρώνει ενέργεια για 300 χιλιόμετρα σε μόλις 15 λεπτά. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου ισχύος έως 22 kW.

Η διαδικασία φόρτισης είναι πολύ απλή χάρη στις εφαρμογές της γερμανικής φίρμας. Το «Mercedes me Charge» οδηγεί το αυτοκίνητο στον επόμενο σταθμό φόρτισης, αφού πρώτα έχει σχεδιάσει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή από την πλοήγηση «Electric Intelligence».

Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση.

Οι σταθμοί φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής που προστίθενται από τον οδηγό έχουν προτεραιότητα κατά τον υπολογισμό της διαδρομής, και μπορούν να εξαιρούνται οι προτεινόμενοι σταθμοί φόρτισης. Επίσης, υπολογίζεται το κόστος ανά στάση φόρτισης.

 

Ένας υπερ-υπολογιστής

Οι οθόνες καλύπτουν όλο το ταμπλό.

Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με έως 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αισθητήρες αυτοί καταγράφουν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών.

Το κυρτό κρύσταλλο στη οθόνη είναι από πυριτικό αργίλιο Βέβαια, το απόλυτο αξιοθέατο είναι το MBUX Hyperscreen. Τρεις οθόνες ενσωματώνονται πίσω από ένα κρύσταλλο σχηματίζοντας οπτικά μία ενιαία μονάδα. Η οθόνη OLED 12,3 ιντσών συνοδηγού προσφέρει τη δυνατότητα να έχει τον δικό του χώρο ενδείξεων και ελέγχου.

Χάρη στο προσαρμόσιμο λογισμικό, το MBUX προσαρμόζεται πλήρως στον χρήστη του και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για διάφορες λειτουργίες infotainment, άνεσης και οχήματος. Με το «zero layer», οι σημαντικότερες εφαρμογές προσφέρονται πάντα στο επάνω επίπεδο του οπτικού πεδίου, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον.

Η τελευταία γενιά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει πολυάριθμες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη προειδοποίηση για μικροΰπνο από το σύστημα προσοχής «ATTENTION ASSIST» και το αυτόματο παρκάρισμα χωρίς την παρουσία οδηγού «INTELLIGENT PARK PILOT».

Το λογισμικό ενημερώνεται over-the-air αναβαθμίζοντας όλες τις εφαρμογές και λειτουργίες, η ποιότητα αέρα στο εσωτερικό εκπλήσσει χάρη στο «ENERGIZING AIR CONTROL PLUS» με τα ειδικά φίλτρα και τους αισθητήρες,Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» υποστηρίζει 27 γλώσσες

Η προαιρετική, μεγαλύτερη οθόνη head-up έχει εμβαδόν αντίστοιχο μιας οθόνης με διαγώνιο 77 ιντσών. Η μονάδα απεικόνισης αποτελείται από ένα υψηλής ανάλυσης matrix 1,3 εκατομμυρίων κατόπτρων.

Για να ανταποκρίνεται με απόλυτη ευαισθησία κατά τον χειρισμό, υπάρχουν συνολικά 12 ενεργοποιητές κάτω από την επιφάνεια της οθόνης αφής MBUX Hyperscreen. Αγγίζοντας με το δάχτυλο ορισμένα σημεία της οθόνης, προκαλείται μία αισθητή δόνηση στο κρυστάλλινο κάλυμμα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

To εκπληκτικό εσωτερικό της νέας Mercedes EQS

Η νέα Mercedes EQA ήρθε στην Ελλάδα και τη βάζουμε στην πρίζα!

Ξεκίνησαν οι παραγγελίες της νέας C-Class στην Ελλάδα – Από 45.350 ευρώ οι τιμές

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης