Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Tο προκαθορισμένο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 δίνει στην ηλεκτροκίνηση τη δύναμη που χρειάζεται για να αυξήσει τις πωλήσεις της. Μπορεί στην Ελλάδα ακόμα τα ηλεκτρικά να αποτελούν την μικρότερη μερίδα στην πίττα των πωλήσεων, σε πλουσιότερες όμως χώρες της Ευρώπης, τα EV πωλούν ασταμάτητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι όλο και αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών σε συνδυασμό με την μείωση των θερμικών συνόλων, είναι ένα «χτύπημα» στα κρατικά έσοδα κάθε χώρας που χάνει χρήματα και πρέπει κάπως να αναπληρώσει αυτή την οικονομική τρύπα.

Η φορολογική ασυλία των ηλεκτρικών φαίνεται πως δεν θα διαρκέσει πολύ ακόμα, με την Ελβετία να είναι έτοιμη να παρουσιάσει μέχρι το τέλος του χρόνου νέο νομοσχέδιο που θα προβλέπει την φορολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία θα εξαρτάται πιθανότατα από την κατηγορία του EV μοντέλου και τα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα.

Το μόνο σίγουρο είναι πως μπορεί η Ελβετία να κάνει την αρχή, όμως ολοένα και περισσότερες χώρες θα ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα, με τον κόσμο να βρίσκεται πάλι μετέωρος. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την μία η βεβαιωμένη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης την ώρα που η τιμή της βενζίνης είναι σε ιστορικά υψηλά. Από την άλλη το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αλλά και το μικρό δίκτυο φορτιστών, είναι μεγάλα εμπόδια για την εξασφάλιση ενός EV μοντέλου από ένα νοικοκυριό. Κατά πόσο διατιθέμενος είναι κάποιος να επενδύσει σε ένα ηλεκτρικό που ακόμα δεν γνωρίζει πόση φορολογία θα έχει;
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης