Το απόλυτο τετράτροχο παραγωγής, το ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου, με εκπληκτική ισχύ, εξωπραγματικές επιδόσεις και σχεδίαση που προκαλεί, παρουσίασε με κάθε επισημότητα η Bugatti.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα Chiron αποτελεί τον αντικαταστάτη της Veyron, θα παραχθεί σε 500 μονάδες, εκ των οποίων οι 150 έχουν ήδη προπωληθεί παρά την τιμή των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι διαθέσιμη σε οκτώ χρώματα, με τις παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για το φθινόπωρο. Αν ενδιαφέρεστε να την παραγγείλετε, η προκαταβολή έχει οριστεί στα 200.000 ευρώ.

To γαλλικό hypercar πατά πάνω σε καινούργιο σασί, με το υποπλαίσιο να είναι από ανθρακονήματα.  Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.544 χλστ., το πλάτος 2.038 χλστ., το ύψος 1.212 χλστ. και το μεταξόνιο 2.711 χλστ.  Τα ελαστικά έχουν κατασκευαστεί ειδικά για το αυτοκίνητο από τη Michelin, είναι διαστάσεων 285/30 μπροστά και 355/25 πίσω, με ζάντες 20 και 21 ιντσών, αντίστοιχα. Από πίσω βρίσκονται carbon κεραμικά δισκόφρενα, διαστάσεων 420 χλστ. και 400 χλστ. πίσω, με οκταπίστονες και εξαπίστονες δαγκάνες, ακινητοποιώντας τη Chiron από τα 100 στα 0 χλμ./ώρα σε 31.4 μέτρα, από τα 200 σε 125 μέτρα και από τα 300 σε 275 μέτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο έχει σχεδιαστεί από την αρχή, προς όφελος της αεροδυναμικής και της ψύξης. Η μάσκα είναι από ασήμι και σμάλτο, στους προβολείς LED έχουν ενσωματωθεί αεραγωγοί για τα φρένα, το εμπρός splitter είναι αγωνιστικού τύπου, με το κεντρικό πτερύγιο να διαπερνά όλη την οροφή. Το πίσω τμήμα με τη λωρίδα LED, τη μεγάλη κεντρική απόληξη της εξάτμισης και τον τεράστιο διαχύτη είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό.

Χάρη στην αύξηση των διαστάσεων, οι επιβάτες έχουν μεγαλύτερο αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια στο εσωτερικό, με την καμπίνα να είναι επενδυμένη με δέρμα, ανθρακονήματα και βουρτσισμένο αλουμίνιο. Το αναλογικό ταχύμετρο τερματίζει στα 500 χλμ./ώρα, ενώ στα πλάγια υπάρχουν οθόνες TFT, προβάλλοντας όλες τις πληροφορίες. Αξίζει να σημειωθεί πως η Chiron είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει αερόσακο ενσωματωμένο στο carbon ταμπλό.  

Τροφοδοτείται από τον W16 quad-turbo 8.0 λίτρων κινητήρα, απόδοσης 1.500 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και 1.600 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. Το σύστημα turbo είναι δύο σταδίων, με τους μισούς υπερτροφοδότες να λειτουργούν έως τις 3.800 σ.α.λ. και τους άλλους μέχρι το τέλος των στροφών. Η εξάτμιση είναι από τιτάνιο, η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω τροποποιημένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ενώ δεν λείπει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό.

Για να επιταχύνει στα 0-100 χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, στα 0-200 εκτοξεύεται στα 6,5 δευτερόλεπτα και στα 300 σε 13,6΄΄. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (Lift, Auto, Autobahn, Handling και Top Speed), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 420 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Bugatti, μπορεί να ξεπεράσει τα 435 χλμ./ώρα, με τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας να μεταβάλλεται ανάλογα με τη λειτουργία. Στο Auto mode είναι 0.38, στο Handling ανεβαίνει στο 0.40, στο Top Speed είναι 0.35 και με το άνοιγμα της πίσω πτέρυγας αγγίζει το 0.59.

Η ανάρτηση είναι ενεργή προσφέροντας μεταβλητή απόσταση από το έδαφος και σκληρότητα, το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με το σύστημα ψύξης να απορροφά 600.000 λίτρα αέρα! Η κατασκευή της Chiron γίνεται στο εργοστάσιο της Bugatti, στο Molsheim της Γαλλίας, από εξειδικευμένους μηχανικούς, με την τιμή -όπως αναφέραμε παραπάνω- να ξεκινά από τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τα έξτρα.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης