Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Toyota δεν αναφέρει απλά πως η ηλεκτροκίνηση Δεν πρέπει να είναι μονόδρομος, αλλά δημιουργεί εναλλακτικές. Τελευταία απόδειξη η δημιουργία ενός GR Yaris εφοδιασμένου με θερμικό κινητήρα υδρογόνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν κλείνει την πόρτα στην ηλεκτροκίνηση, ανοίγει παράλληλα όμως και μία δεύτερη, αυτή του υδρογόνου. Κάτι που επιβεβαίωσε με κάθε επισημότητα παρουσιάζοντας ένα GR Yaris το οποίο καίει υδρογόνο. Το εν λόγω Yaris διαθέτει τον ίδιο ακριβώς 1.600άρη κινητήρα των 262 ίππων και 360Nm ροπής που κινεί και το συμβατικό μοντέλο, με το μοτέρ να έχει δεχθεί αλλαγές μόνο στο σύστημα τροφοδοσίας και ψεκασμού.  Μία τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στην αγωνιστική Toyota Corolla Sport και έχει εντυπωσιάσει τόσο με τον παραγόμενο ήχο, όσο και με το εξαιρετικά μικρό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Τα μοτέρ υδρογόνου σύμφωνα με την Toyota είναι μία ολοκληρωμένη εναλλακτική πρόταση απέναντι στη ηλεκτροκίνηση. Το μοτέρ παράγει ήχο παραπλήσιο με ενός βενζινοκίνητου, δεν παράγει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα ενώ έχει και μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. 

Η Toyota άρχισε να αναπτύσσει κινητήρες υδρογόνου καύσης το 2017, αν και η τεχνολογία απέχει ακόμα πολύ από την εμπορευματοποίηση της. Υπάρχουν μόνο λίγα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο στο δρόμο, και αυτά χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου. Βέβαια δεν είναι απίθανο να δούμε έναν τέτοιο κινητήρα στο Prius επόμενης γενιάς που πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης