Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ford μόλις παρουσίασε διαδικτυακά τη νέα και αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Explorer. Μόνο που αυτή τη φορά, το μοντέλο θα κατασκευάζεται και θα απευθύνεται κυρίως στις αγορές της Ευρώπης, σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές που είχε περισσότερο αμερικάνικη νοοτροπία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Explorer είναι το πρώτο μοντέλο Ford που χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική MEB του Ομίλου Volkswagen και θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο EV της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας. Το σύνολο έχει μήκος λίγο κάτω από τα 4.5μ. και προσφέρει θέσεις για 5 ενήλικες, με την εταιρία κατά την παρουσίαση να τονίζει πως η τιμή θα είναι κάτω από τα 45.000 ευρώ, όταν και θα ανοίξουν οι παραγγελίες, μέσα στο έτος. Η Ford λέει ότι το πλήρως ηλεκτρικό Explorer συνδυάζει τη γερμανική μηχανική με την εμβληματική αμερικανική σχεδίαση, η οποία έχει νέα στοιχεία, πιο ευρωπαϊκά. 

Σχεδιαστικά, κυρίαρχη είναι η boxy σιλουέτα, που προσφέρει και κομψότητα αλλά και φουτουριστικό χαρακτήρα, την ώρα που για λόγους αεροδυναμικής, υπάρχουν καθαρές επιφάνειες και ρέουσα σχεδίαση. Από μπροστά ξεχωρίζει η νέα κλειστή μάσκα σε σχήμα «U», στα άκρα της οποίας δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα Matrix, τα οποία μάλιστα ενώνονται σε μία ενιαία φάσα όπου αναφέρεται ολογράφως το όνομα του μοντέλου. Ειδικής σχεδίασης όμως είναι και οι ζάντες, από 19 έως 21 ιντσών, ώστε να προσφέρουν και καλύτερη αεροδυναμική αλλά και ψύξη στα φρένα.

Στο εσωτερικό, το Ford Explorer Electric διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, με κύριο χαρακτηριστικό την κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών Ford Sync Move σε στυλ τάμπλετ που μπορεί να ανυψωθεί και να χαμηλώσει ομαλά έως και 30 μοίρες. Όταν η οθόνη βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση της, μπορεί επίσης να κρύψει την περιοχή αποθήκευσης My Private Locker στην κεντρική κονσόλα. Το Explorer EV διαθέτει επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,0 ιντσών που προσφέρει δεδομένα οδήγησης, επίπεδα φόρτισης μπαταρίας και λειτουργίες υποστήριξης οδηγού. Τα βασικά χαρακτηριστικά άνεσης περιλαμβάνουν είσοδο χωρίς κλειδί, κλιματισμός δύο ζωνών, ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, ολοκαίνουργια μπροστινά καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ambient φωτισμό 10 χρωμάτων και πολλά άλλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από θέμα πρακτικότητας, η καμπίνα του Ford Explorer έχει μια MegaConsole 17 λίτρων στην κεντρική κονσόλα κάτω από το υποβραχιόνιο, μια θήκη για δύο smartphone με τυπικό ασύρματο φορτιστή κάτω από την κεντρική οθόνη, αφαιρούμενες ποτηροθήκες, χαμηλότερο αποθηκευτικό χώρο και πολλά άλλα. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει ένα ενσωματωμένο ράφι που κινείται με την πίσω πόρτα για ευκολότερη πρόσβαση στα 450 λίτρα, τα οποία γίνονται  1.400 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.  Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ μάλιστα, μπορεί να χαμηλώσει για μέγιστο χώρο φόρτωσης ή να ανυψωθεί για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα εύκολης πρόσβασης για πιο ογκώδη αντικείμενα με κρυφό χώρο αποθήκευσης από κάτω.

Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, η Ford δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη τις πλήρεις λεπτομέρειες, όμως θα διαθέτει προετοιμασία θερμοκρασίας μπαταρίας για βελτιστοποιημένες ταχύτητες φόρτισης, προγραμματισμό φόρτισης και προγραμματισμό ταξιδιού μέσω του Sync Move. Η θύρα φόρτισης CCS στο πίσω φτερό θα μπορεί να φορτίζει από σταθμούς AC Τύπου 2 χρησιμοποιώντας το παρεχόμενο Καλώδιο Δημόσιας Φόρτισης Ford ή από σταθμούς ταχείας φόρτισης DC. Η Ford λέει ότι οι πελάτες του Explorer θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερους από 450.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη φέτος και 500.000 έως το 2024, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 2.100 σταθμών γρήγορης φόρτισης DC που έχουν ήδη εγκατασταθεί σε περισσότερες από 450 τοποθεσίες από την κοινοπραξία Ionity, της οποίας η Ford είναι ιδρυτικό μέλος.

Το ηλεκτρικό crossover είναι επίσης εξοπλισμένο με 12 αισθητήρες υπερήχων, πέντε κάμερες και τρεις συσκευές ραντάρ που μπορούν συλλογικά να παρακολουθούν 360 μοίρες γύρω από το όχημα για να ενεργοποιήσουν μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Άλλα χαρακτηριστικά του ADAS περιλαμβάνουν το Έξυπνο Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργικότητα Stop & Go, Pre-Collision Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking, Active Park Assist 2.0 και πολλά άλλα.

Το Explorer EV είναι ένα από τα εννέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που η Ford σχεδιάζει να παρουσιάσει στην Ευρώπη έως το 2024, συμπεριλαμβανομένου ενός δεύτερου μοντέλου βασισμένου στην MEB που θα τεθεί σε παραγωγή στην Κολωνία από τα μέσα του 2024 και του Puma EV που θα κατασκευάζεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας από 2024.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης