Μηχανικός της VW παραδέχεται την ενοχή του για το dieselgate

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016, 09:46
Μηχανικός της VW παραδέχεται την ενοχή του για το dieselgate

Σημαντικές εξελίξεις αναμένεται να επιφέρει η ομολογία ενοχής ενός μηχανικού της VW για συμμετοχή στο σκάνδαλο dieselgate, ενώπιον του ομοσπονδιακού δικαστηρίου των ΗΠΑ.

Ο James Robert Liang, μηχανικός της γερμανικής εταιρείας, παραδέχθηκε πως συνέβαλε στην εξέλιξη του επίμαχου λογισμικού στους κινητήρες diesel 2.0 λίτρων τύπου ΕΑ 189, δηλώνοντας ένοχος στις κατηγορίες περί σκευωρίας και απάτης έναντι των αμερικανικών Αρχών και των Αμερικανών καταναλωτών. Ο 62χρονος αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης πέντε ετών και πρόστιμο 250.000 δολαρίων. Μάλιστα, όπως ανέφερε, δεν πρόκειται να ασκήσει έφεση, στο πλαίσιο της συμφωνίας συμβιβασμού με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο J.R. Liang ήταν ανάμεσα στους μηχανικούς που ανέπτυξαν το παράνομο λογισμικό και εξαπατούσαν εν γνώσει τους τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές, βεβαιώνοντας ψευδώς ότι οι κινητήρες ΕΑ 189 που τοποθετήθηκαν σε μοντέλα ετών 2009-2016 συμμορφώνονταν απολύτως με τη νομοθεσία. Επίσης, ομολόγησε πως τόσο αυτός όσο και οι συνεργάτες του γνώριζαν πως τα συγκεκριμένα οχήματα διαφημίζονταν ψευδώς από τη VW ως «clean diesels».

Ο Liang εργαζόταν στη VW Γερμανίας από το 1983 έως το 2008. Εκείνη τη χρονιά έφυγε για τις ΗΠΑ, όπου ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής των diesel κινητήρων της εταιρείας. Η παραδοχή ενοχής αναμένεται να αποτελέσει την αρχή της διαλεύκανσης της υπόθεσης για το πώς ο όμιλος κατάφερνε να εξαπατά τις Αρχές και τους καταναλωτές.

Οι Αρχές αναμένουν κι άλλες ομολογίες σε σύντομο διάστημα, με τους φερόμενους ως συνενόχους να αναφέρονται στο ομοσπονδιακό κατηγορητήριο ως «πρώην και νυν εργαζόμενοι στη VW». Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως ο Liang ήταν μεταξύ των παραληπτών ενός e-mail, όπου άλλος εργαζόμενος της VW -o οποίος δεν αποκαλύπτεται- έγραφε ότι «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι Αρχές δεν θα πραγματοποιήσουν δοκιμές στην πρώτη γενιά», αναφερόμενος στην πρώτη γενιά κινητήρων EA 189.

   

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016, 10:18