Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2016 στο Note. Πλέον, διατίθεται και στη νέα γενιά του Qashqai, επιτυγχάνοντας 50% θερμική απόδοση. Αναφερόμαστε στο σύστημα e-POWER της Nissan, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ενσωματωμένο βενζινοκινητήρα για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στη μπαταρία του κινητήριου συνόλου e-powertrain.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον πυρήνα της, η συγκεκριμένη τεχνολογία  είναι η ίδια με αυτή που χρησιμοποιείται στο αμιγώς ηλεκτρικό LEAF, προσφέροντας άμεση ροπή, ισχύ και απόδοση. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό υβριδικό σύστημα, το e-POWER επιτρέπει την χρήση του ενσωματωμένου κινητήρα αποκλειστικά για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, διαχωρίζοντας την έξοδο ισχύος του κινητήρα και την κινητήρια δύναμη στους τροχούς.

Η λειτουργία του κινητήρα περιορίζεται στο πιο αποδοτικό εύρος στροφών λειτουργίας, ώστε να διαχειρίζεται κατάλληλα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία.

STARC concept

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να επιτύχει 50% θερμική απόδοση, η Nissan ανέπτυξε ένα πρωτότυπο κινητήριο σύνολο που ονομάζεται «STARC». Αυτό, επιτρέπει τη βελτίωση της θερμικής απόδοσης ενισχύοντας τη ροή του μίγματος αέρα – καυσίμου εντός του κυλίνδρου και την ανάφλεξη, καίγοντας με αξιόπιστο τρόπο ένα πιο αραιωμένο μείγμα αέρα-καυσίμου, σε υψηλό λόγο συμπίεσης.

Σε έναν συνηθισμένο μοτέρ, υπάρχουν περιορισμοί στον έλεγχο του επιπέδου αραίωσης του μείγματος αέρα-καυσίμου για την απόκριση στα μεταβαλλόμενα φορτία οδήγησης, με αρκετές αντισταθμίσεις μεταξύ διαφόρων συνθηκών λειτουργίας, όπως ροή μίγματος σε κύλινδρο, μέθοδος ανάφλεξης και αναλογία συμπίεσης,  που μπορούν να θυσιάσουν την  αποδοτικότητα για την παραγωγή ισχύος. O πιο αποδοτικός κινητήρας βενζίνης

Ωστόσο, ένας αποκλειστικός κινητήρας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, που λειτουργεί με βέλτιστο εύρος στροφών και φορτίου, καθιστά δυνατή τη δραματική βελτίωση της θερμικής απόδοσης.

Σε εργαστηριακές δοκιμές, η Nissan πέτυχε θερμική απόδοση 43% όταν χρησιμοποιούσε τη μέθοδο αραίωσης EGR και 46% όταν χρησιμοποιούσε λιτή καύση, με έναν πολυκύλινδρο κινητήρα. Το 50% επιτεύχθηκε με τη λειτουργία του κινητήρα σε σταθερές στροφές ανά λεπτό και με φορτίο σε συνδυασμό με τεχνολογίες ανάκτησης θερμότητας.

 

Πότε έρχεται στην Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai;

Κορυφαία αεροδυναμική για το crossover της Nissan

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης