Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Toyota βλέπει τεράστιο μέλλον για το υδρογόνο στα οχήματα, και όχι μόνο ως κυψέλες καυσίμου για ηλεκτρικούς κινητήρες. Η εταιρεία παρουσίασε το Corolla Cross H2 Concept, εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης σχεδιασμένο να καίει υδρογόνο αντί για βενζίνη ή ντίζελ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν είναι οποιοσδήποτε κινητήρας εσωτερικής καύσης αυτός που έχει χρησιμοποιηθεί. Κάτω από το καπό αυτού του λευκού και μπλε concept βρίσκεται μια έκδοση του τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου 1,6 λίτρων κινητήρα που χρησιμοποιείται στο GR Corolla. Αν ακολουθείτε την Toyota στην αγωνιστική σκηνή, θα ξέρετε ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί ένα υδρογόνο GR Corolla στους αγώνες αντοχής Super Taikyu. Τώρα, η εμπειρία που αποκτήθηκε μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού μεταβαίνει στο Corolla Cross H2 Concept.

Για τι είδους εμπειρία μιλάμε; Η Toyota δηλώνει ότι έχει αυξήσει την ισχύ καύσης υδρογόνου κατά 24 τοις εκατό, οδηγώντας την σε επίπεδα παρόμοια με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Η αυτονομία είναι επίσης αυξημένη κατά 30 τοις εκατό και ο χρόνος ανεφοδιασμού σε αγωνιστικές εφαρμογές μειώνεται σε μόλις ενάμιση λεπτό. 

Το H2 Concept φέρει ένα ειδικό ρεζερβουάρ χρησιμοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε από το Mirai, με τον κινητήρα να χρησιμοποιεί τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης. Η αξιολόγηση αυτής της ιδέας σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία να ξεκινούν σύντομα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αυτά αποτελούν μέρος του πλάνου της Toyota προς την ουδετερότητα άνθρακα, μια διαδικασία που η αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύει ότι δεν θα επιτευχθεί μόνο μέσω ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Παράλληλα ανακοινώθηκε πρόσφατα η ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού Toyota Hilux που χρησιμοποιεί κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς δανεισμένη από το Mirai.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης