Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η ιστορία του ράλι της Porsche 911, μακριά από ασφαλτοστρωμένους δρόμους, ξεκίνησε πριν από την πρώτη της νίκη στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1984. Οι πρώτες συμμετοχές στο Ράλι Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής τη δεκαετία του 1970 παραμένουν μια δυνατή ανάμνηση, με το στυλ του Rallye Design Package για την 911 Dakar να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο νικητήριο αυτοκίνητο του 1984.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Porsche προσφέρει τρείς αποκλειστικούς χρωματισμούς για την 911 Dakar που επαναλαμβάνουν την εμφάνιση των συμμετεχόντων του 1971, του 1974 και του 1978 στο Safari Rally της Ανατολικής Αφρικής .

Ράλι 1971: Πέμπτη θέση για την Πολωνική ομάδα 911

Αυτή η διοργάνωση οδήγησε τους συμμετέχοντες σε περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα μέσω της σαβάνας, των θαμνωδών εκτάσεων της ερήμου και της Κένυας και θεωρείται ως ένα από τα πιο σκληρά ράλι. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξωτερικά, τα τροποποιημένα μοντέλα 911 S ήταν αναγνωρίσιμα μόνο από τις απλές μαύρες λεπτομέρειες στο καπό, τα μπροστινά φτερά και τις πόρτες. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1971 για την 911 Dakar επαναπροσδιορίζει αυτό το σχέδιο και προσθέτει τον αγωνιστικό αριθμό 19, που ανήκε στην πιο επιτυχημένη 911 σε αυτό το ράλι. Ενα αυτοκίνητο που ήρθε πέμπτο το 1971, με οδηγό τους Πολωνούς Sobiesław Zasada και Marian Bień. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1971 διατίθεται για 4.165 €.

Ράλι 1974: Ο Björn Waldegård μπαίνει στη μάχη

Το Ράλι Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής το 1974 περιλάμβανε απίστευτα μεγάλες διαδρομές. Τελικά ο αγώνας χωρίστηκε σε τρία τμήματα των 1.450 έως 2.019 χιλιομέτρων, τα οποία οι ομάδες έπρεπε να ολοκληρώσουν σε μόλις πέντε ημέρες. 

Από τα 99 αυτοκίνητα που πήραν μέρος, μόνο τα 16 έφτασαν στον τερματισμό. Ο Σουηδός πρωταθλητής ράλι Björn Waldegård, ο οποίος είχε ήδη κερδίσει το Rallye Monte Carlo δύο φορές με Porsche, κράτησε το προβάδισμα για πολύ καιρό μαζί με τον συνοδηγό Hans Thorszelius στην 911 Carrera 2.7 RS και ξεκίνησε το τρίτο τμήμα με διαφορά 36 λεπτών. Αλλά ένα κατεστραμμένο ψαλίδι του κόστισε 72 λεπτά και στο τέλος ο Waldegård τερμάτισε δεύτερος.

Χαρακτηριστικό των διακριτικών του κύριου χορηγού ήταν οι μπλε ρίγες κατά μήκους του αυτοκινήτου. Ο νέος χρωματισμός, εμπνευσμένος από τον αρχικό έχει στενότερες ρίγες και το νέο λογότυπο της Porsche στις πόρτες του αυτοκινήτου. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1974 διατίθεται για 4.165 €.

Ράλι 1978: το θρυλικό αγωνιστικό σχέδιο

Με ένα από τα δύο αυτοκίνητα της 911 SC Group 4 που κατασκευάστηκε ειδικά για το σκοπό αυτό, ο Σουηδός αγωνίστηκε άλλη μια φορά στην Κένυα και γρήγορα έδειξε στον ανταγωνισμό ότι ήταν έτοιμος για τη νίκη. Στο τέλος, ωστόσο, το Ράλι Σαφάρι Ανατολικής Αφρικής θα αποδεικνυόταν και πάλι ύπουλο, καθώς η Porsche του Waldegård υπέστη υπερβολική ζημιά.

Ο ταχύτατος Σουηδός πήρε την τέταρτη θέση, ενώ το Νοτιοαφρικανικό δίδυμο Vic Preston Jr. και John Lyall πήρε την δεύτερη. Οι λεπτομέρειες του χορηγού αποτελούνταν από επιφάνειες σε σχήμα κύματος σε πορτοκαλί και ανοιχτό και σκούρο γκρι, γνωστές σε όλο τον κόσμο χάρη στις δραστηριότητες της Martini Racing Team που ιδρύθηκε το 1958. Για άλλη μια φορά, οι σχεδιαστές της Porsche ερμήνευσαν με σεβασμό τις ιστορικές λεπτομέρειες. Το σετ αυτοκόλλητων Rallye 1978 είναι διαθέσιμο για 5.950 €.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης