Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Οι οθόνες αφής, οι ψηφιακές υπηρεσίες και η χρήση των τεχνολογιών που συνδέονται με τα smartphones έχουν ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση γύρω από την οδική ασφάλεια και την απόσπαση της προσοχής των οδηγών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ορισμένοι θεωρούν ότι τα τηλέφωνα και οι οθόνες είναι η μάστιγα του σύγχρονου οδηγού, καθώς ενισχύουν την έλλειψη συγκέντρωσης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Volvo, οι περισπασμοί είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής, αλλά οι νέες τεχνολογίες μπορούν, εφόσον χρησιμοποιούνται σωστά, να παίξουν ενεργό ρόλο στη μείωση της απόσπασης προσοχής, να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και να βοηθήσουν τους ανθρώπους να γίνουν καλύτεροι και πιο συγκεντρωμένοι οδηγοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Είναι εύκολο να αντιμετωπίζουμε τα τηλέφωνα και τις οθόνες ως τη μάστιγα του σύγχρονου οδηγού. Όμως είναι γενικά η ζωή που δεν βοηθά στη συγκέντρωση. Μια κακή μέρα στη δουλειά, οι υποχρεώσεις, το άγχος. Όλα αυτά επηρεάζουν τους οδηγούς. Η πραγματικότητα είναι ότι άνθρωποι θέλουν να συνδέονται με τους φίλους, την οικογένειά τους, την εργασία τους και να ψυχαγωγούνται. Καθένας τους ανταποκρίνεται διαφορετικά στους περισπασμούς. Επομένως, θέλουμε να ασχοληθούμε με τους ανθρώπους εκεί που βρίσκονται, όχι εκεί που εμείς θα θέλαμε να είναι. Γι’ αυτό, εστιάζουμε στο πώς η τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο, έτσι ώστε να μπορούμε να την αξιοποιήσουμε για να ενισχύσουμε την ασφάλεια» δήλωσε η Malin Ekholm, επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre.

Η σουηδική φίρμα έχει εξοπλίσει τα αυτοκίνητά της με τα κορυφαία συστήματα υποβοήθησης, κάνοντας πιο άνετη, απλή και ασφαλής τη ζωή μέσα σε ένα Volvo. Για παράδειγμα, στο XC40 Recharge, μία προηγμένη τεχνολογία φωνητικού ελέγχου επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγξουν τη θερμοκρασία, να ορίσουν έναν προορισμό, να επιλέξουν την αγαπημένη τους μουσική ή podcast ή απλώς να κάνουν μια τηλεφωνική κλήση – και όλα αυτά χωρίς να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι.

Επίσης οι τεχνολογίες «City Safety», «Run-off Road Mitigation» και «Oncoming Lane Mitigation» λειτουργούν σαν ένα έξτρα ζευγάρι μάτια.

Η Volvo υποστηρίζει ότι η απόσπαση προσοχής μπορεί επίσης να αντιμετωπιστεί με in-car κάμερες και άλλους αισθητήρες που εποπτεύουν τον οδηγό. Με τη χρήση αυτών των τεχνολογιών, εάν ένας ξεκάθαρα αφηρημένος (ή υπό την επήρεια μέθης) οδηγός δεν ανταποκρίνεται στις προειδοποιητικές ενδείξεις και ρισκάρει ένα σοβαρό, ενδεχομένως θανατηφόρο ατύχημα, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να παρέμβει.

Αυτή η παρέμβαση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον περιορισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου, την ειδοποίηση της υπηρεσίας βοήθειας Volvo on Call και, ως τελευταίο μετρό, την ενεργή επιβράδυνση και την ασφαλή στάθμευση του αυτοκινήτου. Αυτές τις πρωτοποριακές κάμερες θα δούμε στα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς που βασίζονται στην ευέλικτη πλατφόρμα της εταιρείας SPA2.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης