Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Αν σου τύχει και βρεθείς μέσα στη θάλασσα αντιμέτωπος με έναν καρχαρία δεν θα είναι ότι καλύτερο. Οι πραγματικοί καρχαρίες δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι αγαπητοί στους κολυμβητές και ιδιαίτερα σ αυτούς που κάνουν serf σε ανοικτές θάλασσες. Είναι οι επικίνδυνοι και επιθετικοί «κάτοικοι»  του ωκεανού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο αυτά τα αρπακτικά ψάρια έγιναν της μόδας στην Opel. Μέχρι τώρα τα συναντούσαμε σε κρυφά σημεία των αυτοκινήτων. Η τουλάχιστον σε σημεία όπου δεν ήταν τόσο ορατά.

 Όμως οι φιγούρες του κορυφαίου θηρευτή γίνονται ολοένα και πιο ορατές στα καινούρια μοντέλα όπως στο νέο Opel Mokka και στο best-seller της μάρκας, το βραβευμένο Opel Corsa.

Δεν πρόκειται για μόδα αλλά για…ιδέα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εδώ και δεκαετίες τα  μοντέλα της Opel είχαν παράδοση με την ναυτιλία. Άλλωστε αυτό επιθυμούσε ο κατασκευαστής. Οι ναυαρχίδες του παρελθόντος γοήτευαν τους αγοραστές αυτοκινήτων με τη μοναδική τους σχεδίαση.

Θα επιστρέψουμε κάποιες δεκαετίες πίσω για να θυμηθούμε μοντέλα της Opel όπως τα Kadett, Admiral και Kapitän street cruisers που ήταν συνδεδεμένα κατά κάποιον τρόπο με τη θάλασσα. Αρχικά με άλλες έννοιες και άλλα σύμβολα. Όσο περνούσε ο καιρός η αγάπη για τη θάλασσα παρέμεινε στην Opel  αλλά μετατοπίστηκε στα πλάσματα που βρίσκονται στα βάθη των ωκεανών.

Το 1970, η Opel παρουσίασε το Manta, ένα σπορ coupé που έφερε με υπερηφάνεια το έμβλημα του σαλαχιού στο αμάξωμά του.

Σήμερα οι σχεδιαστές συνεχίζουν να δίνουν μεγάλη προσοχή στην ακριβή σχεδίαση του χαρακτηριστικού εμβλήματος. Ακόμη και στο Manta GSe Elektro MOD με τους μηδενικούς ρύπους, υπάρχει η λεπτομέρεια με τον καρχαρία. 

Ο Διευθυντής Σχεδίασης, Karim Giordimaina είπε ότι η ιδέα με τους καρχαρίες ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια. 

Ήταν μια Κυριακή το 2004 όταν ο σχεδιαστής της Opel Dietmar Finger καθόταν με το μικρό του γιό στο σπίτι του και σχεδίαζε το νέο Corsa. Ο ίδιος εξήγησε αργότερα πως ο καρχαρίας έγινε σύμβολο της Opel. Προσπαθούσε να συνδυάσει το ντουλαπάκι που βρίσκεται μπροστά στο συνοδηγό με τη λειτουργικότητα αλλά και τη σταθερότητα. Η πλαστική επιφάνεια χρειαζόταν εγκάρσια νεύρα.

Ο Dietmar Finger έλυσε το γρίφο:

«Έπρεπε να σχεδιάσω αυτά τα νεύρα. Καθώς είχα φτάσει στη μέση, με πλησίασε ο γιός μου. Είδε το σχέδιο και ρώτησε: «Μπαμπά γιατί δε ζωγραφίζεις ένα καρχαρία» ;Αυτό ήταν. Η ιδέα ενός παιδιού έγινε κουλτούρα».

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα που έγινε παράδοση. Ο «καρχαρίας της Opel» έγραψε ιστορία.

Ο Karim Giordimaina ο οποίος ήταν τότε υπεύθυνος για τη σχεδίαση του εσωτερικού του Zafira, «έκρυψε» τρεις μικρούς καρχαρίες στο ευέλικτο, συμπαγές πολυμορφικό αυτοκίνητο.

Διακριτικά αλλά σχεδόν σε όλα τα νέα Opel (από το ADAM μέχρι το σημερινό Opel Astra η ακόμη από το Opel Crossland και το Opel Grandland X μέχρι το Opel Insignia) υπάρχει στο εσωτερικό «κρυμμένος»  ένας καρχαρίας.

Ο αρχισχεδιαστής είπε ότι όταν λανσάρουν νέα μοντέλα, οι δημοσιογράφοι πάντα ρωτάνε που βρίσκονται οι καρχαρίες

Ο Giordimaina αποκάλυψε: «Πάντα ενθαρρύνω τους σχεδιαστές μας να κρύβουν καρχαρίες στο εσωτερικό των νέων σχεδίων. Οι τρυφερά σχεδιασμένοι θηρευτές συμβολίζουν το στοιχείο που χαρακτηρίζει την Opel. Το πάθος για τα αυτοκίνητα. Έχουμε πάθος τόσο για τη σχεδίαση των αυτοκινήτων μας όσο και την ακρίβεια στη παραμικρή λεπτομέρεια. Είμαστε προσιτοί, ανθρώπινοι και κάνουμε τα πάντα με χαμόγελο. Και αυτό ακριβώς θέλουμε οι πελάτες μας να το αισθάνονται. Οι καρχαρίες θα συνεχίζουν να εμφανίζονται σε μελλοντικά οχήματα της Opel, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο κρυμμένοι. Ανάλογα με το μοντέλο, θα  «κολυμπούν»  σε άλλα βάθη κάθε φορά».

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης