Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Όπως σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Hyundai έχει υιοθετήσει στο εσωτερικό των οχημάτων της, διάταξη διπλών οθονών. Μία που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και μία αφής στο κέντρο του ταμπλό που ουσιαστικά είναι το κέντρο ελέγχου για όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως, ενώ οι περισσότερες εταιρίες απλοποιούν το εσωτερικό τους ενσωματώνοντας τις περισσότερες λειτουργίες στην κεντρική οθόνη αφής, πολλά από τα χαρακτηριστικά ενός Hyundai εξακολουθούν να είναι προσβάσιμα μέσω φυσικών πλήκτρων.

Μεγαλύτερη απόδειξη το νεότερο αυτοκίνητο της Hyundai, το Kona του 2024 με το ζευγάρι οθονών 12,3 ιντσών και τα πολλά συμβατικά κουμπιά. Ο Sang Yup Lee, επικεφαλής του Hyundai Design, είπε στο αυστραλιανό περιοδικό Cars Guide ότι το σκεπτικό πίσω από την απόφαση να διατηρηθούν τα φυσικά πλήκτρα, οφείλεται σε ανησυχίες για την ασφάλεια: «Όταν οδηγείς είναι δύσκολο να ελέγξεις την οθόνη αφής».

Συνέχισε λέγοντας ότι η Hyundai θα διατηρήσει τα σκληρά κουμπιά για όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά παραδέχτηκε ότι είναι θέμα χρόνου να ενσωματωθούν οι περισσότερες λειτουργίες στην οθόνη αφής. Αναφερόταν σε οχήματα εξοπλισμένα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, οπότε το αυτοκίνητο δεν θα χρειάζεται καν τιμόνι ή πεντάλ. Σε αυτήν την περίπτωση, η χρήση οθόνης αφής δεν θα αποτελούσε κίνδυνο για την ασφάλεια, καθώς το αυτοκίνητο θα έκανε όλη την οδήγηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο μεταξύ, η Hyundai εμμένει στα παραδοσιακά χειριστήρια. Ακόμη και ένα αυτοκίνητο με φουτουριστικό σχεδιασμό όπως το ηλεκτρικό σεντάν Ioniq 6 εξακολουθεί να έχει συντομεύσεις εκτός της οθόνης αφής για τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά. Θα έρθει η μέρα που όλα θα μετακινηθούν μέσα στη μεγάλη οθόνη, αλλά προς το παρόν, όταν ακόμα οδηγούμε τα αυτοκίνητά μας, ο Lee υποστηρίζει ότι είναι «το πιο ασφαλές να έχεις τα μάτια σου στο δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι».
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης