To λογότυπο με το τετράφυλλο πράσινο τριφύλλι φέρουν οι κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της διάσημης ιταλικής φίρμας, καθώς και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η ιστορία όμως πίσω από το «Quadrifoglio Verde» είναι αυτή που αποκαλύπτει γιατί το συγκεκριμένο σήμα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Alfa Romeo, ενισχύοντας την εικόνα της εταιρείας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πράσινο τριφύλλι χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923 σε μία από τις τέσσερις Alfa Romeo RL που πήραν μέρος στον αγώνα του Targa Florio στη Σικελία. Η ομάδα των οδηγών αποτελούνταν από τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και Enzo Ferrari.

Ο Ugo Sivocci -ο οποίος είχε προτείνει τον Ferrari για οδηγό της ομάδας-, παρά την τεράστια εμπειρία του, λόγω αρκετών ατυχιών είχε δημιουργήσει τη φήμη του «αιώνιου δεύτερου».

Σε μια απόπειρα να ξορκίσει την κακή του τύχη, ο Sivocci ζωγράφισε στη γρίλια του αγωνιστικού του ένα λευκό τετράγωνο που περιέκλειε ένα τετράφυλλο τριφύλλι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προς το τέλος του αγώνα, η ιδέα του Sivocci δεν έδειχνε να μπορεί να σπάσει την κακή παράδοση, αφού ο Ιταλός οδηγός ήταν -για ακόμη μία φορά- δεύτερος με διαφορά από τον πρώτο Ascari. Τότε όμως και μόλις διακόσια μέτρα από τον τερματισμό, η Alfa Romeo του Ascari βγήκε εκτός. Ο Sivocci εκμεταλλεύτηκε την αναταραχή και πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, ξορκίζοντας την ατυχία του και δημιουργώντας τον θρύλο του Quadrifoglio Verde.

Η ιστορία πήρε μεταφυσικές διαστάσεις όταν η σημασία του νέου φυλαχτού της Alfa Romeo σφραγίστηκε από μία τραγωδία. Λίγους μήνες έπειτα από τη νίκη του στο Targa Florio και συγκεκριμένα στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923, ο Sivocci σκοτώθηκε στην πίστα της Monza, πίσω από το τιμόνι μιας Alfa Romeo P1.

Όπως διαπιστώθηκε, το μοιραίο αγωνιστικό δεν έφερε πάνω του το τυχερό τριφύλλι, καθώς οι μηχανικοί αμέλησαν να το βάψουν στο αμάξωμα.

Από την επόμενη χρονιά όλες οι αγωνιστικές Alfa Romeo φέρουν περήφανα το φυλαχτό του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμήσουν τη μνήμη του αδικοχαμένου οδηγού, το τριφύλλι τοποθετήθηκε πάνω σε ένα λευκό τρίγωνο σε σχέση με το τετράγωνο που είχε αρχικά το λογότυπο.

To 1963, το τετράφυλλο τριφύλλι έκανε την παρθενική του εμφάνιση σε αυτοκίνητο παραγωγής, την Giulia Ti Super. Οι σύγχρονες Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio των 510 ίππων είναι οι ισχυρότερες και ταχύτερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.

Μαζί με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing, αποτελούν τους άξιους συνεχιστές μιας μακράς και επιτυχημένης παράδοσης.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης