Όλοι γνωρίζουμε ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μπορεί  βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του οδηγού, τις ζωές των επιβατών, των άλλων οδηγών και των πεζών. Ελάχιστοι όμως ξέρουν τι συμβαίνει σε περίπτωση αφυδάτωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης πραγματοποίησε σε συνεργασία με Πανεπιστήμιο Loughborough του Ηνωμένου Βασιλείου μία μελέτη σχετικά με την αφυδάτωση των οδηγών. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, αποδεικνύοντας πως η έλλειψη νερού είναι το ίδιο επικίνδυνη με την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών.

Έπειτα από τη μελέτη που έγινε, αποκαλύφθηκε ότι οι οδηγοί που κατανάλωναν μόνο μια γουλιά νερού (25ml) ανά ώρα, έκαναν υπερδιπλάσιο αριθμό σφαλμάτων στο δρόμο, σε σχέση με εκείνους που είχαν ενυδατωθεί σωστά.

Ο αριθμός των σφαλμάτων ήταν ισοδύναμος με εκείνων των ατόμων που «ανιχνεύθηκαν»  με περιεκτικότητα 0,08%  αλκοολούχων ποτών στο αίμα, ποσότητα που αποτελεί το τρέχον όριο κατανάλωσης αλκοόλ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα λάθη αφορούσαν καθυστερημένη πέδηση, απόκλιση σε μια λωρίδα κυκλοφορίας (και σε διπλή διαχωριστική). Επιπλέον, περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα συμπτώματα αφυδάτωσης, όπως κόπωση, ζάλη, πονοκέφαλο, ξηροστομία και βραδύτερους χρόνους αντίδρασης.

Όπως αποδείχθηκε στην πράξη, όσοι κατανάλωναν σχεδόν μισό λίτρο νερό, είχαν χρόνους αντίδρασης που ήταν 14% ταχύτεροι από εκείνους που δεν έπιναν υγρά.

Στο πλαίσιο αυτό, η Nissan παρουσίασε μια καινοτόμο λύση. Με τη βοήθεια του επαγγελματία οδηγού αγώνων, Lucas Ordonez και του ολλανδικού οίκου Droog, ενσωμάτωσε στο τιμόνι και τα καθίσματα ενός Juke μία προηγμένη συσκευή ανίχνευσης ιδρώτα που ονομάζεται SOAK.

Το σύστημα λειτουργεί με πολύ απλό τρόπο, αλλάζοντας το χρώμα όταν έρχεται σε επαφή με τον ιδρώτα, όπως για παράδειγμα, στα χέρια ή στα ρούχα ενός ατόμου μετά από άσκηση. Όταν «αντιληφθεί» αφυδάτωση, η επιφάνεια του SOAK γίνεται κίτρινη. Όταν η ενυδάτωση έρθει σε κανονικά επίπεδα, τότε γίνεται μπλε.

Να σημειώσουμε πως, επί του παρόντος, η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει σχέδια να προσθέσει την  τεχνολογία ανίχνευσης του ιδρώτα σε κάποια από τα μοντέλα παραγωγής.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης