Το carbon ανήκει στα εξωτικά υλικά. Πρόκειται για ένα συνθετικό υλικό το οποίο συναντάμε κυρίως σε σπορ αυτοκίνητα. Είναι εξαιρετικά ελαφρύ και ανθεκτικό αλλά συνάμα περίπλοκο στην κατασκευή του και ακριβό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Nissan ωστόσο, ανέπτυξε μια νέα διαδικασία παραγωγής που επιταχύνει την ανάπτυξη ανταλλακτικών οχημάτων που κατασκευάζονται από πλαστικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα ή CFRP. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ανακάλυψη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι Ιάπωνες βρήκαν τον τρόπο για να φέρουν στην ευρεία παραγωγή το carbon και να το χρησιμοποιήσουν στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Η καινοτομία που ανέπτυξαν μπορεί να μειώσει τον χρόνο παράδοσης για την ανάπτυξη τέτοιων εξαρτημάτων έως και στο ήμισυ και αντίστοιχα τον απαιτούμενο χρόνο για χύτευση κατά περίπου 80%, σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσω της συμπιεσμένης έκχυσης ρητίνης σε εκμαγείο, διαμορφώνουν στο σωστό σχήμα τις ίνες άνθρακα, τις τοποθετούν σε μια μήτρα με ένα μικρό κενό μεταξύ της άνω πλευράς της μήτρας και των ινών άνθρακα και στη συνέχεια, η ρητίνη εγχύεται στην ίνα και αφήνεται προς σκλήρυνση.

Χάρη στις νέες τεχνικές που ανέπτυξαν, οι μηχανικοί της Nissan προσομοιώνουν με ακρίβεια τη διαπερατότητα της ρητίνης σε ανθρακονήματα, ενώ απεικονίζουν τη συμπεριφορά της ροής της ρητίνης σε μια μήτρα χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα θερμοκρασίας εντός της μήτρας και μια διαφανή μήτρα. Το αποτέλεσμα της επιτυχούς προσομοίωσης είναι ένα συστατικό υψηλής ποιότητας με μικρότερο χρόνο ανάπτυξης.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης