Του Λουκά Παπαλάμπρου

Προ των πυλών της ελληνικής αγοράς βρίσκεται η νέα γενιά του μεσαίου SUV της Volvo, με την εμπορική πορεία του πολυαναμενόμενου μοντέλου να ξεκινά τον επόμενο μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το XC60 αποτελεί το «καμάρι» της σουηδικής φίρμας, ένα από τα καλύτερα και πιο ασφαλή αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, όπως αναφέρει η εταιρεία. Βασίζεται στην πρωτοποριακή πλατφόρμα SPA – Scalable Product Architecture, υιοθετώντας την φιλοσοφία των μεγαλύτερων και πιο πολυτελών μοντέλων της μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απευθύνεται στους οδηγούς με έντονο lifestyle, σε αυτούς που επιζητούν ένα σύγχρονο όχημα, ικανό να κινηθεί με την ίδια άνεση σε όλες τις επιφάνειες, με ευρύχωρη και κομψή καμπίνα και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων που ικανοποιεί κάθε επιθυμία του υποψήφιου αγοραστή. Οι κινητήρες ανήκουν στη σειρά Drive-E, κάτι που σημαίνει ότι συνδυάζουν την απόδοση με την οικονομία. Ωστόσο, προσφέρονται μόνο ως δίλιτροι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.

Αυτό που κάνει τη διαφορά στο XC60 είναι αναμφίβολα οι πρωτοποριακές τεχνολογίες, που περιλαμβάνονται από τη βασική κιόλας έκδοση. Πρόκειται για τρία συστήματα που παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει απόλυτα το αυτοκίνητο, αποφεύγοντας πιθανές επικείμενες συγκρούσεις.

Πρώτο και καλύτερο είναι το σύστημα City Safety, δεύτερης γενιάς. Λειτουργεί μέρα και νύχτα, με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα και συνοδεύεται από υποβοήθηση τιμονιού, βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.

Το «Oncoming Lane Mitigation» (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), χρησιμοποιεί επίσης την υποβοήθηση τιμονιού, συμβάλλοντας στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια εκτός τη λωρίδας κυκλοφορίας, παρέχοντάς του στη συνέχεια αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.

Η υποβοήθηση τιμονιού πλέον εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, το οποίο επίσης επωφελείται από τη λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού για να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το XC60, το BLIS λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.

Δείτε το εξαιρετικό video με τίτλο “Στιγμές” της Volvo

Διαβάστε επίσης: Πότε έρχεται στην Ελλάδα το νέο Volvo XC60

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης