Τα ηλεκτροκίνητα και plug-in hybrid αυτοκίνητα, εκτός από οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον, είναι και αθόρυβα, ειδικά όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη.

Αυτό έχει θετική επίδραση στην ηχορύπανση, ωστόσο μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τους πεζούς, καθώς δεν τα αντιλαμβάνονται όταν πλησιάζουν από πίσω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γι΄ αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρέωσε τους κατασκευαστές να ενσωματώσουν στα οχήματα έναν τεχνητό προειδοποιητικό ήχο σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα.

Τα πρώτα μοντέλα της Skoda που διαθέτουν τον υποχρεωτικό ήχο (E-noise) είναι τα Superb iV και Octavia iV. Ο ηλεκτρικός θόρυβος που παράγεται θυμίζει παραδοσιακό κινητήρα. Παράγεται μέσω ενός ειδικού ηχείου που τοποθετήθηκε μπροστά από τον δεξιό μπροστινό τροχό.

Ο ήχος αυξάνεται μέχρι τα 25 χλμ./ώρα και στη συνέχεια μειώνεται σταδιακά, έως ότου το αυτοκίνητο φτάσει τα 30 χλμ./ώρα, όταν πλέον αντικαθίσταται φυσικά από θόρυβο που παράγεται από το όχημα κατά την κίνηση. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να εκπέμπουν προειδοποιητικό ήχο και κατά τη διαδικασία της όπισθεν σε ταχύτητες έως και 6 χλμ./ώρα.

Η δημιουργία μιας «ηχητικής υπογραφής» είναι και μια ευκαιρία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, εκτός από μια μηχανική πρόκληση. Παρόλο που η νομοθεσία ορίζει ποιες ζώνες συχνοτήτων πρέπει να χρησιμοποιεί ο ήχος και σε ποια ένταση (τα 56 ντεσιμπέλ είναι το κατώτερο όριο), οι σχεδιαστές μπορεί να είναι περισσότερο δημιουργικοί και να προσαρμόζουν τον ήχο στον χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης