Του Γιώργου Παλληκάρη

Σε ελληνικό έδαφος βρίσκεται πλέον η επιβλητική XM και την γνωρίσαμε από κοντά. Ένα plug-in SUV επιδόσεων και ασύγκριτης πολυτέλειας, που φέρνει την γνήσια και αποκλειστική υπογραφή του τμήματος M. Ένα αυτοκίνητο που ανεβάζει την πολυτέλεια σε νέα επίπεδα, έχοντας επιδόσεις που συναντάμε σε supercars, αλλά και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Με λίγα λόγια, τα κάνει όλα τέλεια για αυτό και κοστίζει αντίστοιχα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW XM είναι η πρώτη πρωτότυπη BMW M μετά την BMW M1 του 1978. Ένας ακόμα φόρος τιμής που συμπίπτει με τα 50 χρόνια ιστορίας της εταιρίας. Ένα SUV πλέον (καθώς τέτοια αμαξώματα επιβάλλει η εποχή) το οποίο εντυπωσιάζει ήδη με τις διαστάσεις του.

Με μήκος 5.110χλστ. πλάτος 2.005χλστ. ύψος 1.755χλστ. και τροχούς 22 ή 23 ιντσών, επιβάλλεται στον δρόμο χωρίς καμία προσπάθεια. Διαστάσεις που έρχονται να δώσουν ατελείωτο καμβά στους σχεδιαστές για να δημιουργήσουν.

Σχεδιαστικά λοιπόν, οι χωρισμένοι σε δύο ξεχωριστές μονάδες προβολείς, μία μάσκα ‘νεφρών’ BMW με χρυσαφί πλαίσια και συνεχόμενο φωτεινό περίγραμμα (και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα), είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν το εμπρός τμήμα. Στο πλάι, μία χρυσαφί λωρίδα θυμίζει τη μαύρη λωρίδα που διατρέχει το αμάξωμα της BMW M1, ενώ περαιτέρω αναφορές στο παρελθόν αποτελούν τα λογότυπα BMW που είναι χαραγμένα στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ. Σίγουρα όμως ξεχωρίζουν και τα δύο σετ απολήξεων εξατμίσεων, που τοποθετούνται κάθετα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επιβλητική εξωτερική εικόνα, γίνεται ακόμα καλύτερη στο εσωτερικό, εκεί όπου οριακά ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο και όχι σε σπίτι. Πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει είναι η οροφή, η  οποία με κρυφό φωτισμό και πρισματική δομή, σε χαλαρώνει, μεγαλώνει το χώρο δημιουργεί μοναδική ατμόσφαιρα. Φυσικά το hi-tech στοιχείο είναι έκδηλο στην καμπίνα με τις ομαδοποιημένες οθόνες να έχουν οδηγοκεντρική κλίση και χιλιάδες λειτουργίες. Υλικά και εργονομία είναι εξαιρετικού επιπέδου και τα πάντα στην καμπίνα σε κάνουν να νιώθεις σαν στο προσωπικό σου βασίλειο.  

Αρχικά να αναφέρουμε πως η «απλή» έκδοση XM, κοστίζει στην Ελλάδα από 190.300 ευρώ. Ακούγονται πολλά, είναι πολλά, όμως το αμάξι προσφέρει πολλά. Εκτός από την λίστα εξοπλισμού που περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, έρχεται και ένα plug-in σύστημα τροφοδοσίας να προσφέρει συνολικά 653 ίππους και 800 Nm ροπής. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ο V8 twin-turbo κινητήρας των 4.4λτ. απόδοσης 490 ίππων και 650 Nm ροπής και ένας ηλεκτροκινητήρας 197 ίππων. Φυσικά όλη αυτή η ιπποδύναμη διοχετεύεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF, ενώ όταν η μπαταρία των 25.7 kWh είναι πλήρως φορτισμένη, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 88χλμ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιδόσεων, η XM χρειάζεται μόλις 4.3 δευτ. για το 0-100 και έχει τελική στα 250χλμ./ώρα (νούμερο που φτάνει τα 270χλμ./ώρα με το M Drivers pack).

Εάν, για κάποιον λόγο δεν σας ικανοποιούν τα παραπάνω νούμερα, μην αγχώνεστε καθώς υπάρχει και η κορυφαία XM Label Red έκδοση, η οποία θα έρθει το φθινόπωρο και μαζί της θα φέρει 748 ίππους και 1.000 Nm ροπής μαζί με ένα 0-100 στα 3.9 δευτ. Η τιμή για αυτή την έκδοση είναι στα 218.250 ευρώ. 

Πολυτελέστατη, ταχύτατη, εξηλεκτρισμένη και άκρως επιβλητική η BMW XM που πλέον βρίσκεται στην Ελλάδα και αναζητά εκείνους που δεν θέλουν απλά να αγοράσουν ένα όχημα, αλλά να επενδύσουν πολλά σε αυτό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης