Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πριν μερικά χρόνια εάν λέγαμε ότι ένα μοντέλο παραγωγής έχει πάνω από 1.000 άλογα, όλοι θα έβαζαν τα γέλια. Τα γέλια όμως κόπηκαν όταν έφτασε πρώτη φορά η Bugatti Veyron η οποία έσπασε αυτό το φράγμα και έδειξε πως τετραψήφια δεν μπορούν να είναι μόνο τα κυβικά αλλά και η ιπποδύναμη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον ο ερχομός της ηλεκτροκίνησης έχει ανοίξει νέα μονοπάτια και αρκετά είναι τα supercars τα οποία ακούνε πλέον για 1.000 άλογα και… γελάνε. Σας παρουσιάζουμε τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Koenigsegg Regera – 1,500 Hp: Η Koenigsegg μπορεί να είναι από τις νεότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά τα υπεραυτοκίνητα που κατασκεύασε τις τελευταίες δύο δεκαετίες αποδεικνύουν ότι η σουηδική μάρκα είναι χιλιόμετρα μπροστά από τους ανταγωνιστές της. Η Regera είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όντας το πρώτο plug-in της εταιρίας που συνδυάζεται με έναν V8 5λιτρο turbo κινητήρα συνολικής απόδοσης 1.500 ίππων. 0-100 σε 2.8 δευτ. Τιμή σχεδόν 2 εκατ. δολάρια.

Bugatti Chiron -1,500 Hp: Αναφέραμε ήδη πώς η Bugatti Veyron ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής που είχαν πάνω από 1.000 ίππους. Ως εκ τούτου, η Bugatti έπρεπε να διασφαλίσει ότι ο διάδοχος της Veyron ήταν ακόμη πιο ισχυρός, όπως ακριβώς αποδείχθηκε η Chiron όταν έκανε το ντεμπούτο της το 2016. Με 8λιτρο κινητήρα αποδίδει 1.500 ίππους κάνει το 0-100 σε 2.3 δευτ. και κοστίζει από 3 εκατ. δολάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

SSC Tuatara – 1,750 Hp: Μετά την τεράστια επιτυχία του Ultimate Aero, η SSC ήθελε να φτιάξει έναν άξιο διάδοχο. Μετά από σχεδόν μια δεκαετία ανάπτυξης, η αμερικανική μάρκα παρουσίασε το φανταστικό Tuatara το 2020. Όπως και ο προκάτοχός του, το Tuatara έχει να κάνει με το σπάσιμο ρεκόρ ταχύτητας. Είναι εξαιρετικά ελαφρύ χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, έχει τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία του και είναι εξοπλισμένο με V8 twin-turbo 5,9 λίτρων που παράγει έως 1.750 ίππους. Το κόστος είναι στα 2 εκατ. δολάρια.

Hennessey Venom F5- 1.817 Hp: Μετά από δεκαετίες βελτιστοποίησης αυτοκινήτων, η Hennessey αποφάσισε τελικά να αρχίσει να φτιάχνει τα δικά της supercars το 2017. Το Venom GT ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Hennessey και παρόλο που ήταν υπέροχο, βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στο Lotus Exige. Το 2020, η Hennessey αποφάσισε να κατασκευάσει έναν διάδοχο για το Venom GT, με αποτέλεσμα το Venom F5. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το Venom F5 κατασκευάστηκε από τη Hennessey από την αρχή και συνοδεύεται από έναν ιδιόκτητο V8 twin-turbo 7,4 λίτρων που αποδίδει 1.817 ίππους. Πετυχαίνει το 0-100 σε 2.6 δευτ. και κοστίζει 2.1 εκατ. δολάρια.

Rimac Nevera – 1,888 Hp: Ο Mate Rimac είναι ένας Κροάτης επιχειρηματίας που πάντα ονειρευόταν να κατασκευάσει μερικά από τα καλύτερα ευρωπαϊκά supercar, έτσι ίδρυσε την Rimac Automobili το 2009 για να κάνει ακριβώς αυτό. Μόλις μια δεκαετία αργότερα, τα όνειρα της Rimac πραγματοποιήθηκαν όταν η εταιρεία παρουσίασε το εντυπωσιακό Nevera. Το Nevera είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε σήμερα. Τροφοδοτείται από ένα σύστημα τετρακινητήρων που παράγει λίγο λιγότερο από 1.900 ίππους, δίνοντάς του 0-100 κάτω από δύο δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 411χλμ./ώρα. Η Rimac συγχωνεύθηκε πρόσφατα με την Bugatti και οι κινητήρες ανυπομονούν να δουν τι φέρνει η νέα συνεργασία.

Aspark Owl – 1,984 Hp: Το 2017, ο ελάχιστα γνωστός Ιάπωνας κατασκευαστής Aspark προκάλεσε ένα τεράστιο κύμα ενθουσιασμού σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία όταν παρουσίασε την Κουκουβάγια στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το Owl ξεσήκωσε τους πάντες με την πανέμορφη σχεδίασή του όντας ένα από τα πιο όμορφα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 1.984 ίππους και κοστίζει 3 εκατ. δολάρια με το 0-100 να έρχεται σε 1.69 δευτ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης