Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην κορυφή της σχετικής λίστας που αφορά το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων CO2 στο χιλιόμετρο βρίσκεται πλέον  το γκρουπ PSA Που αντιπροσωπεύει τις μάρκες Peugeot και Citroen. Συγκεκριμένα, τα επίπεδα ρύπων αγγίζουν τα 110.3 γρ. CO2  νούμερο που δείχνει την τεράστια προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών και ιδίως της PSA στην εύρεση πρακτικών και εφαρμόσιμων λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Το συγκεκριμένο γκρουπ δεσμεύει περισσότερο από το 50% του διαθέσιμου προϋπολογισμού του τμήματος R&D, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την οικονομία καυσίμου  και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της. 

To Peugeot 308 έχει πετύχει ρεκόρ κατανάλωσης με  2,85 λίτρα ανά 100χλμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Που οφείλεται η πρωτιά!
Η πρωτιά του γαλλικού ομίλου οφείλεται πρωτίστως στην πολιτική μείωσης του κυβισμού των κινητήρων (downsizing), με τη νέα γκάμα των 3κύλινδρων κινητήρων βενζίνης PureTech καθώς επίσης, και με τους νέας γενιάς οικονομικούς κινητήρες πετρελαίου BlueHDi. Ενδεικτικά, το 2014 το 30% των οχημάτων που πουλήθηκαν από τον όμιλο εκλύουν λιγότερο από 100γρ. CO2.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αυτά με τις εκπομπές ρύπων των παρακάτω μοντέλων:

Citroën C4 Cactus, 1.6-litre BlueHDi, 100 ίππων, 82γρ. CO2 ανά χλμ.
Citroën DS 3, 1.6-litre BlueHDi, 100 ίππων, 79γρ. CO2 ανά χλμ.
Peugeot 308, PureTech 1.2-litre, 130 ίππων, 107γρ. CO2 ανά χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση πέτυχε ρεκόρ κατανάλωσης με  2,85 λίτρα ανά 100χλμ. διανύοντας 1.810χλμ. με τα 51 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου.

Αξίζει να σημειώςθεί ότι τα πρόσφατα μοντέλα Peugeot 308 και Citroën C4 Picasso (βασισμένα στη νέα πλατφόρμα EMP2) καθώς και το Citroën C4 Cactus είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, ζυγίζοντας αντιστοίχως 140 και 200 κιλά λιγότερο, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών καυσαερίων.  

 
Η έκδοση 1.6-litre BlueHDi του DS 3 εκπέμπει 79γρ. CO2 ανά χλμ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης