Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έκανε ο βουλευτής  Γιάννης Αντωνιάδης με θέμα την ξαφνική αύξηση φορολογίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Όπως θα διαβάσετε οι φόροι αγγίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις και το 192%.

Το θέμα της φορολογίας στα εισαγόμενα οχήματα είναι μεγάλο όπως μεγάλο είναι και το θέμα που αφορά στο κατά πόσο αυτά που πωλούνται στους ανυποψίαστους πελάτες δεν είναι... πειραγμένα και με γυρισμένα χιλιόμετρα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

«Κύριε Υπουργέ,
Ως τα τέλη Αυγούστου 2018 τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κατηγορίας ρύπων Euro 5J και αξίας ως 14.000 ευρώ, επιβαρύνονταν με ειδικό τέλος ταξινόμησης της τάξεως του 6-6,5% της αξίας του οχήματος. Στα αντίστοιχα της κατηγορίας ρύπων Euro 6, η επιβάρυνση ήταν 4-4,5%.

Ξαφνικά και αναίτια και χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες του κλάδου, αποφασίστηκε από 1/9/2018 ο διπλασιασμός του φόρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που ανήκουν στις προαναφερόμενες κατηγορίες και με τρέχουσα αξία –για παράδειγμα- 25.000 ευρώ, να επιβαρύνονται με συνολικό φόρο που αγγίζει το 192%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βουλευτής Φλώρινας της ΝΔ Γιάννης Αντωνιάδης έκανε ερώτηση στη Βουλή για το θέμα της φορολογίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
 

 

Η εν λόγω αιφνίδια αλλαγή στο καθεστώς φορολόγησης των μεταχειρισμένων οχημάτων, δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά αυτοκινήτου, δημιουργεί ανισότητες και αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των Με τέτοια φορολογία καταδικάζεται με αφανισμό ένας ολόκληρος κλάδοςεπαγγελματιών του χώρου και καταδικάζει σε αφανισμό έναν ήδη βαριά χτυπημένο από την οικονομική κρίση κλάδο. Παράλληλα, ευνοεί συγκεκριμένες εταιρίες που έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο στόλο μεταχειρισμένων οχημάτων (από χρονομισθώσεις κλπ), των οποίων τα οχήματα εν μία νυκτί αύξησαν σημαντικά την αξία τους, προσφέροντάς τους μεγάλα κέρδη.

Το λογικό πριν ληφθεί μια τέτοια απόφαση θα ήταν να δοθεί παράταση ενός ή δύο ετών προκειμένου να προετοιμαστούν οι επαγγελματίες του χώρου και να μη βρεθούν προ οδυνηρής εκπλήξεως. Παράλληλα, ο Έλληνας αγοραστής που δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, με την αύξηση στην τιμή των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, θα στραφεί αναγκαστικά σε εισαγόμενα οχήματα παλαιότερων ετών, φορτωμένα με πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρο, που είναι μεν φθηνότερα, αλλά πιο επικίνδυνα και ρυπογόνα.
Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  • Με ποια κριτήρια λάβατε την απόφαση για αύξηση της φορολογίας στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τους επαγγελματίες του χώρου;
  • Σκοπεύετε να επαναφέρετε το καθεστώς φορολόγησης εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων στα προ του 9/2018 επίπεδα;»

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης