Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης, BMW



Τα βήματα προόδου που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα καινούργια μοντέλα δεν θα μπορούσαμε καν να τα φανταστούμε. Το…. στάνταρ air condition και οι… ηλεκτρικές Η εποχή που δεν θα σκέφτεσαι πότε κάνεις service ή τι θα κάνεις αν μείνεις στη μέση του πουθενά έφτασε… κλειδαριές είναι σα να λέμε ότι το αυτοκίνητο έχει ρόδες καθώς ο εξοπλισμός έχει αλλάξει σημαντικά. Πλέον τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί σε κινητά γραφεία, μπορούν να συνδεθούν με τα κινητά, να φτιάξουν… καφέ, να φρενάρουν μόνα τους, ακόμα και να πάρουν τηλέφωνο το 112 μόνα τους στην περίπτωση που εμπλακούμε σε ατύχημα.

Η τεχνολογία με την οποία εξοπλίζονται όλα τα αυτοκίνητα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και πλέον πρέπει να είσαι εξοικειωμένος με αυτή για να καταλάβεις ότι ένα αυτοκίνητο κάνει πολλά πράγματα μόνο του. Η απλότητα παίζει το ρόλο της και αυτό είναι κάτι που ενισχύεται με την ηλικία… Όσο νεότερος τόσο πιο εξοικειωμένος με τεχνολογίες, κουμπιά και.. συνδέσεις. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δε σε μεταφέρει μόνο στον προορισμό σου... Κάνει πλέον και άλλα πράγματα!

Εξέλιξη στην επικοινωνία
Η BMW είναι μία μάρκα της premium κατηγορίας και οι άνθρωποί της έχουν καταλάβει από τη μία την
Οι υπηρεσίες του Connected Drive δεν είναι υποχρεωτικές και εάν κάποιος πελάτης δεν επιθυμεί να τις έχει απλά το δηλώνει με την αγορά του αυτοκινήτουραγδαία εξέλιξη στην επικοινωνία αλλά και τις ανάγκες επικοινωνίας που έχουν οι πελάτες όταν βρίσκονται εντός αυτοκινήτου. Αυτός είναι και ο λόγος που γεννήθηκε το Connected Drive και εφοδιάζει όλα τα μοντέλα της BMW και της MINI.

Για να καταλάβουμε τι είναι αυτή η τεχνολογία επισκεφτήκαμε το κέντρο εκπαίδευσης της εταιρείας στον Ασπρόπυργο. Με το εξειδικευμένο προσωπικό της μάρκας παρακολουθήσαμε το ανάλογο σεμινάριο (θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και έτσι) και στο τέλος βγήκαν τα συμπεράσματα τα οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Για να εμπεδώσουμε και εμείς τις νέες τεχνολογίες περάσαμε από... εκπαίδευση των ειδικών της BMW...


Κλήση έκτακτης ανάγκης

Το σύστημα αυτό με το οποίο εφοδιάζονται όλα τα νέα μοντέλα BMW μπορεί να επικοινωνήσει είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα, απευθείας με τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112) στην περίπτωση που το όχημα εμπλακεί σε ατύχημα.

Χειροκίνητα γίνεται πατώντας ένα πλήκτρο SOS που βρίσκεται στην οροφή του αυτοκινήτου ενώ αυτόματα στην περίπτωση που ενεργοποιηθούν οι αισθητήρες σύγκρουσης, οι αερόσακοι κ.ά. Να σημειώσουμε πως κάθε αυτοκίνητο BMW εφοδιάζεται πλέον με μία κάρτα sim η οποία ενημερώνει και δίνει το στίγμα που βρίσκεται το αυτοκίνητo.

Πατώντας το κουμπί SOS καλείται αυτόματα ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112...

Το αυτοκίνητο φροντίζει για το… service του
Μπορεί να ακούγεται απίστευτο αλλά στην πράξη αυτό συμβαίνει. Με την βοήθεια του λεγόμενου BMW Teleservises που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, 24 ώρες το 24ωρο, ο οδηγός ενημερώνεται για τις εργασίες συντήρησης αλλά και για λύση σε πιθανές βλάβες που εμφανιστούν!

Αυτό γίνεται με τη βοήθεια της κάρτας sim η οποία στέλνει τα δεδομένα στον επίσημο επισκευαστή (τον οποίο έχει δηλώσει ο αγοραστής όταν παραλαμβάνει το αυτοκίνητο) και αυτό σκέφτεται για τον… πελάτη. Με αυτό τον τρόπο ο υπεύθυνος συνεργείου έρχεται σε επικοινωνία με τον πελάτη και τον ενημερώνει για το προγραμματισμένη ή μη service.

Δεν μένεις ποτέ από μπαταρία…
Άλλη μία υπηρεσία, που… αχρείαστη να είναι. Πρόκειται για τη λεγόμενη TeleService Battery Guard (Προστασία Μπαταρίας TeleService) που ελέγχει συνεχώς το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του
Η κάρτα sim και τα δεδομένα που στέλνονται δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και στην περίπτωση που κλαπει το αυτοκίνητο (λόγω προσωπικών δεδομένων)οχήματος. Εάν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας κατέλθει μίας καθορισμένης τιμής, διαβιβάζονται σχετικές πληροφορίες στον αρμόδιο επίσημο έμπορο BMWή εξουσιοδοτημένο επισκευαστή BMW και ενημερώνει ανάλογα…

Καλεί μόνο του την οδική βοήθεια
Μία ακόμα υπηρεσία αφορά την οδική βοήθεια που μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα από τον πελάτη σε περίπτωση τεχνικής βλάβης. Συγκεκριμένα το αυτοκίνητο ενημερώνει από… μόνο του την τρέχουσα θέση του οχήματος, τον αριθμό πλαισίου, το χρώμα και το μοντέλο του οχήματος.

Το αυτοκίνητο συνδέεται με το κινητό και έχεις την ενημέρωση που θες...

Εφαρμογές μέσα στο αυτοκίνητο
Και εάν νομίζετε ότι εδώ σταματούν οι υπηρεσίες… γελιέστε! Γιατί μέσα από το Connected Drive, ο Από το αυτοκίνητο μαθαίνεις πλέον τι… καιρό κάνει, αν έχει κίνηση ή που έχει θέση… πάρκινγκ!!! μπορεί να τρέξει ακόμα και τις εφαρμογές που επιθυμεί προκειμένου να λαμβάνει την ενημέρωση που θέλει, φυσικά βρισκόμενος μέσα στο αυτοκίνητο! Έτσι μπορεί να έχει ενημέρωση με τα νέα της καθημερινότητας, να μαθαίνει για τον καιρό, να κάνει αναζητήσεις online,να ακούει μουσική από web radios, να μαθαίνει την κίνηση, ακόμα και να προγραμματίζει το αυτοκίνητό του για τυχόν εργασίες όπως κλείδωμα από απόσταση, έναρξη air condition κ.λπ.

Συστήματα στον στάνταρ εξοπλισμό!
Όλα τα παραπάνω που διαβάσατε δεν αποτελούν σενάριο για να τα δούμε στα μελλοντικά αυτοκίνητα. Το BMW group ήδη εφοδιάζει όλα τα μοντέλα της από τον περασμένο Ιούλιο, ενώ για τα αντίστοιχα της MINI τα συστήματα αυτά είναι προαιρετικά. Με λίγα λόγια, το αυτοκίνητο γίνεται πλέον προέκταση του ιδιοκτήτη ο οποίος συνεχώς το μαθαίνει και εξοικειώνεται με αυτό. Μπορεί να κάνει αυτά που θέλει, να οδηγεί και να είναι online και γενικότερα να κάνει τη ζωή του πολύ πιο εύκολη και σύγχρονη.

Το υπερσύγχρονο BMW Training Centre βρίσκεται στον Ασπρόπυργο...
Ο υπεύθυνος επικοινωνίας του BMW Group Hellas Κώστα Διαμαντής ενημερώνει για το περιεχόμενο του... σεμιναρίου
Εικόνα που δείχνει και το επίπεδο της δουλειάς που γίνεται στο κομμάτι της εκπαίδευσης στην μάρκα BMW. Η φωτογραφία είναι από το ελληνικό κέντρο εκπαίδευσης!
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης δοκιμάσαμε τις τεχνολογίες σε αυτοκίνητα της BMW, της BMW i και της MINI
Οι δημοσιογράφοι κάθισαν στα... θρανία για να μάθουν τι σημαίνει 'Connected Drive'...

Online... Και όχι μόνο!

Όλα γίνονται μέσα απο την κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου...

Πίνεις τον καφέ σου και με το κινητό κάνεις τις απαιραίτητες ρυθμίσεις ή λαμβάνεις ενημέρωση για την κατάσταση του οχήματος...
Ο Φώτης Τέμπελος είναι ένας εκ των εκπαιδευτών του BMW Training Centre. Κατατοπιστικός και έτοιμος να λύσει κάθε απορία...

Ο Νίκος Καψής είναι ο Product Manager της BMW. Ξέρει με κλειστά μάτια τα αυτοκίνητα της μάρκας που πωλούνται στην Ελλάδα...
Ο Νίκος Νικολαΐδης είναι εκπαιδευτής στο BMW Training Centre. Έχει την ικανότητα, τα δύσκολα να τα κάνει και να τα λέει εύκολα...
Όσο και να μην το πιστεύουμε οι εποχές έχουν αλλάξει... Πλέον η επικοινωνία γίνεται και με τη... συνδρομή του αυτοκινήτου!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης