Το 2018 σηματοδοτεί την 20ή επέτειο του YZF-R1, που αναμφισβήτητα είναι μία από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία της Yamaha. Γιορτάζοντας το όλο γεγονός, η φίρμα του Iwata μεταμορφώνει το R3 και του προσφέρει χαρακτηριστικά και εμφάνιση από R1/Μ1!

Με δικύλινδρο κινητήρα 321cc το νέο R3 παραμένει μια φιλική ελαφριά supersport μοτοσυκλέτα, διαθέτοντας χαμηλό ύψος σέλας και εργονομική θέση οδήγησης, απευθυνόμενη -κυρίως- σε μη έμπειρους αναβάτες. Η καρδιά του χτυπά στους ρυθμούς ενός υγρόψυκτου 4χρονου κινητήρα με δύο κυλίνδρους σε σειρά, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες ανά κεφαλή και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου. Διαθέτοντας την τελευταία τεχνολογία καύσης σε συνδυασμό με ελαφριά σφυρήλατα έμβολα αλουμινίου και αλουμινένιους κυλίνδρους DiASil με σχεδίαση offset, ο «ροπάτος» κινητήρας παράγει εύκολα διαχειρίσιμη ισχύ. Το ελαφρύ σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής είναι απλά σχεδιασμένο και χρησιμοποιεί τον στροφαλοθάλαμο του κινητήρα ως δομικό του στοιχείο. Το αποτέλεσμα είναι η επιθυμητή ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και βάρους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μακρύ ασύμμετρο ψαλίδι εξασφαλίζει την απαιτούμενη ευστάθεια στην ευθεία, σε αυτό συμβάλλει και η πίσω ανάρτηση Monocross με το μονό αμορτισέρ KYB με τη ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Σε συνδυασμό με το ολοκαίνουργιο ανεστραμμένο πιρούνι 37mm της KYB, τη νέα τριπλή βάση του τιμονιού, τους τροχούς 10 ακτίνων από κράμα αλουμινίου, το μπροστινό δισκόφρενο των 298mm με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, το εύρος 32 μοιρών του τιμονιού, το ύψος σέλας στα 780mm και την κατανομή βαρών κατά περίπου 50/50 μπροστά και πίσω, η οδική συμπεριφορά τoυ R3 αναμένεται να προσφέρει ευελιξία και σταθερότητα. Τo νέο USD πιρούνι διαθέτει μεγαλύτερη επιφάνεια μεταξύ των εξωτερικών και των εσωτερικών σωλήνων σε σχέση με τα συμβατικά και σε συνδυασμό με την ολοκαίνουργια τριπλή του βάση, που περιλαμβάνει πλάκα τιμονιού από αλουμίνιο στο στυλ της σειράς R, εγγυάται μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλαγές σε καίρια σημεία

Με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης, το ρεζερβουάρ διαθέτει τελείως νέα σχεδίαση και το τιμόνι βρίσκεται πλέον 22mm χαμηλότερα. Η χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου παραμένει στα 14 λίτρα, αλλά το ανασχεδιασμένο σχήμα του (31,4mm πιο φαρδύ πάνω από το σημείο επαφής με τα γόνατα και 20mm πιο χαμηλό στην τάπα πλήρωσης καυσίμου) συμβάλλει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, να προσφέρει δηλαδή στον αναβάτη μια καλύτερη θέση οδήγησης. Η σχεδίαση φέρινγκ και ζελατίνας αποτίνει φόρο τιμής στη ναυαρχίδα της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας του MotoGP, αμφότερα εξελίχθηκαν από κοινού με δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα αλλά και σε πίστα. Μειώνουν την αεροδυναμική οπισθέλκουσα κατά 7%, αλλά και τους στροβιλισμούς του αέρα γύρω από το κράνος του αναβάτη όταν αυτός βρίσκεται σε επιθετική (σκυφτή) θέση οδήγησης.

Σύμφωνα με τη Yamaha, παρέχουν και μια σημαντική αύξηση της τελικής ταχύτητας κατά 8 χλμ./ώρα. Κάτι εξίσου σημαντικό έχει να κάνει και με τον κεντρικό αεραγωγό του φέρινγκ, ο οποίος σε άψογο στυλ M1 κατευθύνει τη ροή του αέρα στο ψυγείο για την επίτευξη της ιδανικής ψύξης. Οι νέοι διπλοί προβολείς και τα φώτα θέσης LED είναι εμπνευσμένα από το R1 και ενισχύουν την όλη δυναμική εμφάνιση, ενώ η νέα οθόνη οργάνων LCD είναι περισσότερο ευανάγνωστη και εμφανίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Τέλος, οι τροχοί των 10 ακτίνων διαθέτουν radial ελαστικά προκειμένου να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το νέο YZF-R3 θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές Ιανουαρίου του 2019 και προς το παρόν κανείς δεν γνωρίζει την τιμή του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης