του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι καιροί αλλάζουν και η Vespa παραμένει στο προσκήνιο εξοπλισμένη με ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά χωρίς να θυσιάζει το διαχρονικό της χαρακτήρα!

Μια Vespa δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, η πορεία της στο χρόνο μετρά ήδη ..εβδομήντα έτη, καταφέρνοντας να παραμένει στο προσκήνιο με τη χαρακτηριστική της σχεδίαση. Η GTS 300ie σε κάθε έκδοσή της, απλή, Touring, Super ή/και Super Sport, είναι ότι πιο σύγχρονο από πλευράς προδιαγραφών και όπως μας απέδειξε στο διάστημα που ήταν στην κατοχή μας, ένα χρηστικό, απόλυτα ποιοτικό και ευχάριστο εργαλείο καθημερινής μετακίνησης. Στο πέρασμα του χρόνου, περισσότεροι από 17.000.000(!) συνάνθρωποί μας επέλεξαν συνειδητά μια Vespa και η GTS 300 σίγουρα τιμά την ιστορία της σεβόμενη το χαρακτήρα της. Κριτήριο για την επιλογή της, πλέον, δεν είναι μόνον η διαχρονική σχεδίαση, η αξιοπιστία, η ευχρηστία και το χαμηλό κόστος συντήρησης, αλλά η συνολική ποιότητα που αναβλύζει. Και αν σκεφτεί κανείς ότι τα μοντέλα της Vespa αποτελούν το 37% του συνόλου των πωλήσεων της Piaggio, τότε δικαιολογείται 100% η σημασία που έχει δώσει η εταιρία στη ναυαρχίδα της γκάμας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ABS και ASR το ηλεκρονικό βήμα

Με σήμα κατατεθέν τη μεταλλική κατασκευή, η GTS αποκτά τα απαραίτητα για τη μέγιστη ασφάλεια καλούδια ABS και ASR. Όσον αφορά στο ABS, ο κάθε τροχός είναι εφοδιασμένος με αισθητήρες που μετρούν διαρκώς ταχύτητα και επιβράδυνση, επικοινωνούν με δικάναλη μονάδα και ανάλογα το ενεργοποιούν.​Vespa και traction control πάνε πλέον μαζί! Έτσι, αν ένας από τους τροχούς επιβραδύνει πιο πολύ σε σχέση με την ταχύτητα του οχήματος, μειώνεται αυτόματα η δύναμη που εφαρμόζεται πάνω στους δίσκους, αποτρέποντας έτσι το μπλοκάρισμα και τις δυσάρεστες συνέπειες αυτού. Μην ξεχνάμε ότι οι τροχοί έχουν διάμετρο μόλις 12”, άρα από φύση τους είναι περισσότερο ευαίσθητοι στην επαφή με τη γλιστερή άσφαλτο. Το ASR είναι σύστημα traction control που χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες του ABS για να συγκρίνει την ταχύτητα περιστροφής των δυο τροχών. Όταν ανιχνεύσει μεγαλύτερη ταχύτητα του πίσω σε σχέση με το μπροστινό, παρεμβαίνει για να αποφευχθεί το γλίστρημα και η απώλεια του ελέγχου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν το πρώτο πράγμα που καταλάβαμε όταν πήραμε τη GTS στα χέρια μας, αφού σε κάθε απότομο άνοιγμα του γκαζιού νομίζαμε ότι υπάρχει πρόβλημα στην τροφοδοσία. Που να πάει το μυαλό μας ότι υπάρχει traction control σε Vespa! Κατά τα λοιπά, ανανεωμένη είναι και η μπροστινή ανάρτηση με βραχίονα, αφού έχει ξανασχεδιαστεί και ακολουθεί τη διάταξη που πρωτοείδαμε στη μικρότερη Primavera, με στόχο τη μείωση των τριβών και κέρδος τη βελτιωμένη αίσθηση και ποιότητα λειτουργίας.

Τα LED στα φλας γίνονται φώτα πορείας, υπάρχει θύρα USB μέσα στο ντουλαπάκι και η GTS μπορεί να δεχθεί μια πλατφόρμα multimedia που συνδέεται με smartphone και το μετατρέπει σε πολυχρηστικό trip computer! ​Δέχεται και πλατφόρμα multimedia για σύνδεση με το κινητό!Αν ψάχνετε τις αλλαγές ανάμεσα στη GTS 300 και τη GTS 300 Super της παρούσας δοκιμής, το σίγουρο είναι πως δεν αξίζει ο κόπος, όντας ανεπαίσθητου βαθμού. Η έκδοση Super έχει άλλα χρώματα και κάπως διαφοροποιείται αισθητικά με πέντε έναντι τριών τις γρίλλιες στη μάσκα, γρίλιες και στο πίσω δεξί καπάκι, μαύρα μπράτσα στις ζάντες, μαύρη με λευκό σιρίτι η σέλα, βαμμένο κόκκινο ελατήριο αμορτισέρ και …απουσία(!) της χρωμιωμένης σχάρας. Α, είναι και το σήμα “Super” στην ουρά, για να δείχνει το ξεχωριστόν του πράγματος. Άλλες διαφορές δεν υπάρχουν και η Super 300 εξακολουθεί να είναι μέλος της οικογένειας GTS, άρα και η δυνατότερη σε ιπποδύναμη και μεγαλύτερη σε κυβικά Vespa από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε (1946).



Πίσω από την εμφάνιση κρύβεται η άνεση

Η διαρκής εξέλιξη είναι υπεύθυνη για τη συνολική εικόνα της GTS. Πέραν της φινέτσας υπάρχει και μια αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, με βαφή και συναρμογή των υλικών της να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Με αυτές τις σκέψεις βρέθηκα πάνω στην ιδιαίτερα φιλόξενη σέλα της μπλε “ελεκτρίκ” (καλά το είπα;) και ξεκίνησα για μια διαδρομή σε δρόμους με αυξημένη κίνηση. Μετά από λίγα λεπτά της ώρας οι πρώτες σκέψεις αφορούν στη στιβαρή κατασκευή, στην ανάρτηση που σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθος των τροχών, στους ελάχιστους κραδασμούς και στην πολύ καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.

Το 37% των πωλήσεων του Piaggio group προέρχεται από τις Vespa!Οι 21,2 ίπποι δείχνουν περισσότεροι όταν επιταχύνεις εν κινήσει και μόνον όταν το ταχύμετρο ξεπεράσει τα 100 km/h αποδεικνύονται λιγότεροι από αυτό που νόμιζες αρχικά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι προδιαγραφές της GTS αφορούν σε χρήση πόλης, όπου οι υψηλές ταχύτητες περνούν σε δεύτερη προτεραιότητα. Με 60-70 ανοίγεις το γκάζι και απομακρύνεσαι γρήγορα και χαλαρά, ABS και ASR καραδοκούν για να επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους. Συνηγορεί η ακαμψία του μονοκόκ πλαισίου και η σφικτή λειτουργία της ανάρτησης, που καθαρίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου με περίτεχνο τρόπο.

 Είναι εξαιρετικά πολιτισμένο scooter η GTS, ότι κάνει το κάνει με ένα γλυκό τρόπο και -σε κάθε περίπτωση και περίσταση- με αυξημένη αίσθηση ασφάλειας. Ακόμα και τα δύο μικρά δισκόφρενα δουλεύουν έτσι όπως πρέπει, ναι μεν στερούνται της απόλυτης αίσθησης πλην όμως επιβραδύνουν και ακινητοποιούν τη Vespa με ευκολία. Ο συνεπιβάτης θα έχει τα θεματάκια του αν είναι μεγαλόσωμος, με το χώρο που του αναλογεί στη σέλα να μην είναι ο απαραίτητος και με τα αναδιπλούμενα μασπιέ να φέρνουν τα πόδια του σε συχνή επαφή με τις ..γάμπες του οδηγού.

Ολοκληρωμένη

H GTS 300 είναι η μεγαλύτερη σε κυβισμό Vespa και εξελιγμένη σε βαθμό που ..δεν θυμίζει Vespa. Ευκολοδήγητη όσο δεν πάει άλλο, παίρνει άριστα δέκα σε τομείς που καίνε, όπως π.χ. στην ποιότητα κατασκευής και κύλισης. Τα 4.760 ευρώ που στοιχίζει θυμίζουν σε όλους ότι μια σύγχρονη Vespa μπορεί να είναι προσιτή. Το κοινό που απευθύνεται έχει μεγαλώσει (όχι ηλικιακά) και ανταγωνισμός δεν υφίσταται, ήταν, είναι και θα είναι μια κατηγορία μόνη της. Περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε εδώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης