Του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι άγγλοι τολμούν να κάνουν το βήμα σε μια κατηγορία με ελάχιστους εκπροσώπους και τα μεσαία supesport σύντομα θα αποκτήσουν ένα μέλος με μάτι που γυαλίζει (ή μήπως με δόντια που τρίζουν;)…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν είναι νέο το όνομα Daytona για την Triumph, έχει τις ρίζες του πάνω από 50 χρόνια πίσω, όταν οι άγγλοι έβγαλαν στην παραγωγή τα Daytona 500 και Daytona Tiger σαν φόρο τιμής στη μεγαλειώδη νίκη του Buddy Elmore στον θρυλικό αγώνα Daytona 200 miles του 1966. Έκτοτε πέρασαν χρόνια πολλά και έπρεπε να έρθει η νέα εποχή για το εργοστάσιο στα χέρια του John Bloor και να επανέρθει στις αρχές της δεκαετίας του ’90 (1991 συγκεκριμένα) με το Daytona 1000, μια μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998cc και 120Hp, αλλά και το Daytona 750, που χρησιμοποιούσε τρικύλινδρο –πάντα εν σειρά- κινητήρα απόδοσης 84Ηp. Δύο χρόνια αργότερα ακολούθησαν οι υπερκυβισμένες εκδόσεις τους, 1200 με 147Hp (εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή) και 900 με 115Ηp. Όμως, ήταν το 1997 που η αγγλική φίρμα είδε τη μεγάλη επιτυχία να έρχεται, όταν και παρουσίασε το Daytona T595, την πρώτη μοτοσυκλέτα της με αλουμινένιο πλαίσιο και μονόμπρατσο ψαλίδι, που στιλιστικά θύμιζε το Ducati 916.

Σύντομα μετονομάστηκε σε Daytona 955i και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2006. Στο μεταξύ, η Triumph είχε πάρει τη γενναία απόφαση να μπει στο χορό των supersport 600, παρουσιάζοντας το 2000 το τετρακύλινδρο ΤΤ600. Ήταν μια εποχή κατά την οποία στο Ηνωμένο Βασίλειο μεσουρανούσε η συγκεκριμένη κατηγορία και το “γκραντ σουξέ” ήρθε δύο χρόνια αργότερα (2002), όταν και το ΤΤ απέκτησε πιο άγριο και επιθετικό στιλ μετονομαζόμενο σε Daytona 600. Ανταγωνίστηκε στα ίσα τον ιαπωνικό ανταγωνισμό, αλλά η εξέλιξη ήταν αμείλικτη και έτσι επανήρθε αρχικά με αύξηση κυβισμού στα 650cc το 2005 και μια τελείως νέα μοτοσυκλέτα ένα χρόνο αργότερα, το ριζοσπαστικό Daytona 675 με τρικύλινδρο αντί για τετρακύλινδρο κινητήρα. Μια μοτοσυκλέτα που άλλαξε τα δεδομένα, καθώς ήταν η πρώτη που κοίταξε στα μάτια και ξεπέρασε τα υστερικά 600αρια των ιαπώνων, παίρνοντας μάλιστα και τον τίτλο της καλύτερης στα συγκριτικά τεστ του ειδικού τύπου. Έμεινε στη γκάμα της εταιρείας για πολλά χρόνια, πριν αποσυρθεί στα τέλη του 2017.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και εγένετο 765

Ως γνωστόν, από τη σεζόν του 2019 οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Moto2 στο MotoGP θα χρησιμοποιούν κινητήρα της Triumph και σχετικά μπορείτε να διαβάσετε εδώ, εδώ και εδώ. Είχαμε μάλιστα και τη χαρά να φιλοξενήσουμε την πρώτη οδηγική εμπειρία του μοντέλου που χρησιμοποίησε η Triumph σαν βάση εξέλιξης του κινητήρα, όταν και το διέθεσε σε μετρημένους δημσιογράφους από όλόκληρο τον κόσμο. Το οδήγησε ο συνάδερφος Δημήτρης Διατσίδης και τις εντυπώσεις του μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Εμείς βέβαια το είχαμε.. μαντέψει το νέο Daytona 765 από το 2018...

Εμφανισιακά, η μοτοσυκλέτα δεν διαφέρει πολύ από το τελευταίο μοντέλο παραγωγής του Daytona 675 (έως το 2018), καθώς πλαίσιο και ψαλίδι δείχνουν πανομοιότυπα. Από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο παρατηρούμε τελευταίας γενιάς ανάρτηση και φρένα (από Ohlins και Brembo αντίστοιχα), όπως επίσης και σέλα αποκλειστικά για αναβάτη. Το πιο πιθανό είναι, όταν η μοτοσυκλέτα βγει στην παραγωγή, να διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μια R για τις πίστες και μια SE για νόμιμη κυκλοφορία στο δρόμο. Το σίγουρο είναι ότι αμφότερες θα διαθέτουν πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο εξοπλισμού, ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και μια αντίστοιχη TFC με ανθρακονημάτινα περιφερειακά και ακόμα πιο exteme χαρακτήρα. Λίγη υπομονή και στα τέλη του 2019 θα τα μάθουμε όλα, το πιθανότερο είναι το νέο Daytona 765 να παρουσιαστεί στα διεθνή σαλόνια σαν μοντέλο 2020.

Πηγή rideapart

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης