του Νίκου Βιτσιλάκη

Τι θα λέγατε για μια μικρή τετράχρονη μοτοσυκλέτα με χαρακτηριστικά από τον κόσμο του Off-Road και με τιμή που αποτελεί δέλεαρ για τους πρωτόλειους -και όχι μόνο- αναβάτες εκτός δρόμου;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H SWM επανέρχεται δυνατή και όπως φαίνεται κράτησε την υπόσχεση που είχε δώσει το 2015 (όταν και αναγεννήθηκε) και βγάζει στην παραγωγή μοτοσυκλέτες με σημασία στη λεπτομέρεια και συστατικά υψηλών προδιαγραφών. Όπως το Enduro RS 125 R, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της φίρμας στην Ιταλία και το οποίο, όπως και τα μεγαλύτερα αδέρφια του, βασίζεται πάνω σε παλιότερο μοντέλο της Husqvarna. Επειδή όμως λίγοι γνωρίζουν την ιστορία της SWM (και τη στενή της σχέση με τη Husqvarna), καλό είναι να σας πούμε λίγα πράγματα για αυτή. Πριν περίπου 48 χρόνια δύο Ιταλοί αναβάτες enduro αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα. Οι Piero Sironi και Fausto Vergani, με έδρα τη Rivolta d’ Adda κοντά στο Μιλάνο, πρωτο-έβγαλαν στην παραγωγή τρία μοντέλα με δίχρονους κινητήρες 50, 100 και 125cc, που προερχόντουσαν από τη γερμανική Sachs.

Mέλημά τους ήταν η παραγωγή μοντέλων Trial, Enduro και Motocross, με την εταιρεία να ονομάζεται SWM από τα αρχικά των λέξεων “Speedy Working Machines”! Το 1977, η μικρή σε μεγέθη SWM προχώρησε στη χρήση κινητήρων με περιστροφική βαλβίδα της αυστριακής Rotax και το 1981 πανηγύρισε το μοναδικό -μέχρι σήμερα- παγκόσμιο τίτλο της (στο Trial). To 1984, το εργοστάσιο έκλεισε για ξεκάθαρα οικονομικούς λόγους. Τα μοντέλα της δεν έγιναν ποτέ best sellers, πλην όμως όλοι οι παλιοί έχουν να θυμούνται το πολύ γκάζι, ίσως το περισσότερο της εποχής, αλλά και τα ιδιαίτερα στιβαρά πλαίσια. Η SWM Motorcycles του σήμερα είναι παιδί της κινεζικής εταιρείας Daxing Gong, ιδιοκτήτριας του Shineray Group, που δραστηριοποιείται στο χώρο των μηχανοκίνητων δικύκλων, αυτοκινήτων, ηλεκτρικών γεννητριών και βιομηχανικών μηχανημάτων. Η εν λόγω κινεζική εταιρεία προχώρησε το 2015 στην εξαγορά των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων BMW-Husqvarna στο Varese της Ιταλίας και αμέσως μετά φρόντισε να προσλάβει σαν τεχνικό διευθυντή τον ιταλό γκουρού Ampelio Macchi, που έχει αφήσει την υπογραφή του στην ιστορία των Cagiva, Husqvarna και Aprilia, έχοντας περισσότερους από 50 παγκόσμιους τίτλους στο βιογραφικό του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά

Το RS 125 R διαθέτει τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα με 2 ΕΕΚ, ο οποίος τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, καλύπτοντας τις προδιαγραφές του Euro4 και αποδίδοντας 15 ίππους (ότι πρέπει για την κατηγορία διπλωμάτων Α1). Το ευχάριστο είναι πως το RS διαθέτει αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές για συνεπιβάτη, οπότε κάλλιστα μπορείτε να παίρνετε και το ταίρι σας μαζί, είτε στη βόλτα, είτε στα ταξιδάκια στα νησιά. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 117 κιλά και το κιβώτιο διαθέτει 6 σχέσεις. Οι αλουμινένιοι ακτινωτοί τροχοί χρησιμοποιούν ελαστικά εκτός δρόμου και οι διαστάσεις τους (21” μπροστά και 18” πίσω) είναι αυτές που πρέπει να είναι για μια μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε για χρήση -κυρίως- στο χώμα. Αυτό προδίδεται και από το ύψος της σέλας, που βρίσκεται πολύ πολύ ψηλά στα 950mm! Αντίστοιχα μεγάλες είναι και οι διαδρομές της ανάρτησης στα 250mm (μπροστά) και στα 260mm (πίσω).

Εντυπωσιακό δείχνει το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι των 41mm (με ρυθμιζόμενη επαναφορά), μία από τα ίδια ισχύει τόσο για το μονό αμορτισέρ (με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης) όσο και για το μοχλικό του σύστημα. ABS δεν υπάρχει, υπάρχει όμως σύστημα συνδυασμένων φρένων (CBS), άγνωστο προς το παρόν αν υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής του (που δεν θα υπάρχει, μεταξύ μας τώρα). Η νομοθεσία δεν προβλέπει απαραίτητη τη χρήση ABS σε μοτοσυκλέτες έως 125 κ.εκ. και ως εκ τούτου η SWM προτίμησε να τοποθετήσει στη μοτοσυκλέτα το χαμηλότερου κόστους CBS προκειμένου να κρατήσει την τιμή αγοράς σε προσιτό επίπεδο.

Η γκάμα της SWM, που αντιπροσωπεύεται και στη χώρα μας από την εταιρεία Delta Μοτοσυκλέτες (Καλλιρρόης 17, 210-9248996), διαθέτει σήμερα 15 μοντέλα 125 έως 650cc σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες (Enduro, On/Off, Supermoto, Street Classic). Περισσότερα μπορείτε να μάθετε εδώ.

Στα δύο βίντεο που ακολουθούν μπορείτε αφενός να δείτε το RS στην πράξη και αφετέρου να περιηγηθείτε στο εργοστάσιο της φίρμας στο Varese.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης