Το πρώτο streetfighter λίτρου στη σύγχρονη ιστορία του Hamamatsu είναι γεγονός! Ο Μπλε Samurai ήρθε -έστω και με καθυστέρηση- για να παρευρεθεί στο πάρτυ μιας καυτής κατηγορίας.  

Πέρασαν χρόνια πολλά από τη στιγμή που η Suzuki έβαλε μια μπλε κουκίδα στο χάρτη των σύγχρονων superbike παρουσιάζοντας το GSX-R 1000 K5, τη μοτοσυκλέτα που κατά πολλούς αποτελεί ορόσημο στην οικογένεια με το βαρύ λογότυπο και ίσως τον πιο ισορροπημένο εκφραστή της. Από το 2016, ο διάσημος τετρακύλινδρος κινητήρας με το χαρακτηριστικό μπάσο ήχο κάνει δυναμικό comeback στα σπλάχνα του γυμνού GSX-S 1000.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξημερωμένος λύκος

Όταν η Suzuki ανακοίνωσε τον ερχομό του πρώτου πραγματικού της streetfighter λίτρου, και μάλιστα με τον κινητήρα των GSX-R 1000 Κ5-Κ8, πραγματικά αναρωτηθήκαμε αν κάτι αλλάζει στις εξ Ανατολής εταιρίες. Όταν δε είδαμε και τις πρώτες εικόνες του μοντέλου, ακαριαία αποκτήσαμε την επιθυμία να το οδηγήσουμε όσο πιο σύντομα γινόταν. Η πρώτη ταχύτητα φτάνει τα ..130Km/h​Αν και θα ήταν τρελό όνειρο, είχαμε προετοιμαστεί ότι το GSX-S δεν θα είχε τα 178 ονομαστικά άλογα των αγωνιάρικων αδερφών, μιας και ο κινητήρας δέχτηκε το απαραίτητο μαστίγωμα από τους Ιάπωνες θηριοδαμαστές προκειμένου να ημερέψει για τη νέα του αποστολή. Τα κυβικά παρέμειναν 999, όπως και η βασική δομή του κινητήρα, με ίδια κεφαλή και βαλβίδες που διατηρούν τις γωνίες τους και διαφέρουν μόνο στο ότι πλέον δεν είναι τιτανίου αλλά ατσαλένιες, μιας και οι ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα έχουν μειωθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αλλαγές βρίσκονται στην ηπιότερη ρύθμιση στους εκκεντροφόρους, στη χαμηλότερη συμπίεση αλλά και στα έμβολα, που είναι 3% ελαφρύτερα και που διαθέτουν πιο επίπεδη κορώνα. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την πλήρη απουσία ram-air, έχουν μειώσει την ιπποδύναμη στους 146 ίππους, τους περισσότερους δηλαδή που μπορουμε να βρούμε σε γυμνή μοτοσυκλέτα της Suzuki. Μπορεί τo νούμερo να μην εντυπωσιάζει στις μέρες μας, αλλά στο δρόμο το χιλιάρι Suzuki με το εξαιρετικού φινιρίσματος α λά MotoGP μπλέ χρώμα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Ο ελαστικός εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας που όλοι αγαπήσαμε (ή/και ζηλέψαμε) κλέβει την παράσταση στην καθημερινή μετακίνηση, όπου η ροπή των 10 και κάτι Kgm βοηθά το ελαφρύ σε αίσθηση σύνολο να κινηθεί εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Βάζεις μια ταχύτητα στο μαλακό σε αίσθηση και λειτουργία εξατάχυτο κιβώτιο και ασχολείσαι ξανά μαζί του, όπως και με τον επίσης μαλακό μηχανικό συμπλέκτη, μόνον όταν σε πιάσει φανάρι (..αν σε προλάβει)!

Μια ταχύτητα πάνω

Όσο κινείσαι με αυτή τη λογική, ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας το GSX-S σου κάνει όλα τα χατήρια. Η θέση οδήγησης είναι μια χρυσή τομή μεταξύ της full attack στάσης του Ducati Monster και της πιο χαλαρής βολτάδικης αίσθησης του BMW S1000R. Το μαύρο αλουμινένιο fatbar τιμόνι της Renthal δεσπόζει ακριβώς πίσω από το εντυπωσιακό πολυόργανο ​Στο πολυόργανο δύσκολα θα βρεις ένδειξη που να λείπει!και ανοίγει τα χέρια του αναβάτη στο πλάτος των ώμων, έτσι όπως πρέπει για μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Η σέλα βρίσκεται σε απόσταση 815mm από το έδαφος και αποτελεί ιδανικό οικοδεσπότη ακόμα και για πολύωρη οδήγηση, ενώ έχει μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός εκεί που πλησιάζει την υπερυψωμένη (αλλά μαλακή) σέλα του συνεπιβάτη. Η θέση οδήγησης δεν επιβαρύνει τους καρπούς και φορτίζει τη μπροστινή ανάρτηση όσο χρειάζεται, περιμένοντας να έρθει η στιγμή να ακολουθήσεις εκείνη την αγαπημένη ορεινή διαδρομή ή, γιατί όχι, ακόμα και να πας σε ένα trackday στην κοντινή σου πίστα.

Σε αυτές τις συνθήκες και όταν θα χρειαστεί να πας μια ταχύτητα κάτω για να κρατήσεις τον εύστροφο κινητήρα στο πάνω μισό του στροφόμετρου, που μοιάζει να είναι και το αγαπημένο του πεδίο δράσης, η απόκριση του γκαζιού δεν είναι αυτή που μας είχε συνηθίσει η σειρά GSX-R. Ερχόμενος ξανά στο γκάζι, μετά από στιγμιαίο κλείσιμο η δύναμη είναι εκεί αλλά απαιτείται συνήθεια μέχρι να πάρεις αυτό ακριβώς που ζητάς. Όσο όμως ο ρυθμός ανεβαίνει τόσο μεγαλώνει και το χαμόγελο μέσα στο κράνος, με το μοτέρ να μοιάζει αγγελικά πλασμένο για το πακέτο πλαίσιο/αναρτήσεων. Το μαύρο αλουμινένιο ψαλίδι είναι κληρονομιά της τελευταίας αγωνιστικής σειράς R, ενώ το ασορτί πλαίσιο είναι σχεδιασμένο από την αρχή και είναι ελαφρύτερο κατά 1.5kg, με γνώμονα το χαμηλό κέντρο βάρους και κατά συνέπεια την αυξημένη ευελιξία. Εμπρός οι αναρτήσεις ενώνονται με τους νέους τροχούς με ένα όμορφο χρυσό, πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο KYB διαμέτρου 43mm, ενώ το πίσω αμορτισέρ, αν και εξαιρετικό σε λειτουργία, στερείται ρύθμισης στην απόσβεση συμπίεσης.

Γυμνές προσδοκίες

Στόχος της Suzuki, όπως και της κάθε ιαπωνικής εταιρίας, είναι με κάθε παρουσίαση νέου μοντέλου να ξεπεράσει τους υπόλοιπους ομοεθνείς. ​O κινητήρας του έχει αγωνιστικές ρίζες και μνημειώδη αξιοπιστίαΤο νέο GSX-S 1000 έκανε σε αυτόν τον τομέα περήφανους τους δημιουργούς του, μιας και αποτελεί μια άκρως ανταγωνιστική εξ Ανατολής πρόταση στη κατηγορία, κραδαίνοντας ψηλά το τιμημένο Katana της μαμάς εταιρίας.
 Με έξυπνο σχεδιασμό και τρικ του R&D τμήματος, διαθέτει μια πολύ στενή σιλουέτα, σε βαθμό που νομίζεις ότι οι αστράγαλοί σου ετοιμάζονται να ενωθούν. Την ίδια αίσθηση σου δίνει το ρεζερβουάρ των 17lt, που είναι μεν στενό στη βάση του, στα σύνορα με τη σέλα επιτρέποντας και στα μικρότερα αναστήματα να ανέβουν και να χρησιμοποιήσουν πιο άνετα το GSX-S, αλλά επεκτείνεται προς τα πάνω. Στο στροφιλίκι, η στήριξη από το ρεζερβουάρ παραμένει ικανοποιητική, η πρόσφυση από τα μαζεμένα ποδωστήρια κορυφαία και τα περιθώρια κλίσης έχουν μοναδικό όριο τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, που μάλλον αδικούν το Suzuki στην Ελληνική άσφαλτο. 



Το GSX-S κινείται ιδιαίτερα σβέλτα σε όλες τις συνθήκες, με χαρακτηριστικό προσόν την ομοιογένεια και την ευκολία με την οποία κάνει τα πάντα. OK δεν είναι τόσο hardcore όσο ένα KTM Super Duke 1290, ένα BMW S 1000R ή ένα Aprilia Tuono V4 1100, αλλά δεν απευθύνεται σε αυτό το κοινό, τουλάχιστον στην εργοστασιακή του μορφή! Αν σκεφτείς ότι είναι μόλις ένα δόντι πιο κοντό από γρανάζωμα σε σχέση με το R και ότι η πρώτη του φτάνει τα 130km/h(!), τότε καταλαβαίνεις πόσο πιο “κανίβαλος” μπορεί να γίνει μόνο αν κοντύνει και άλλο από τελική σχέση μετάδοσης. Αν τελικά τραβήξει ο ιδιοκτήτης προς αυτό το μονοπάτι του tuning, τότε θα βρει σύμμαχο το εξαιρετικό traction control τριών σταδίων με διαβαθμίσεις από μικρή εμπλοκή έως και πολλή, κυρίως για βρόχινες συνθήκες, το οποίο μάλιστα μπορείς και να απενεργοποιήσεις. Το πακέτο των ηλεκτρονικών περιλαμβάνει και ABS, που όμως δεν απενεργοποιείται για λίγο παιχνίδι παραπάνω, αλλά τουλάχιστον και χάρη στις τετραπίστονες monoblock δαγκάνες της Brembo, που είναι δανεισμένες από τη σειρά R, τα φρένα είναι εξαιρετικά σε λειτουργία.

Ώρα να μιλήσει το Katana

Το πεδίο της μάχης για την κυριαρχία στα streetfighter 1000+ κυβικών έχει στηθεί εδώ και μια δεκαετία, όπου οι ευρωπαίοι, κυρίως, με περίσσιο θάρρος, τεχνογνωσία και σύλληψη του σφυγμού της κατηγορίας φαίνεται να επικρατούν. Το GSX-S 1000 μπαίνει στη μάχη προερχόμενο από την επαρχία Owary και κραδαίνει ψηλά το ένδοξο Katana του, όπως ο θρυλικός Samurai Oda Nobunaga. Προχωρά προς τα εμπρός κοιτώντας κατάματα τον ανταγωνισμό, αλλά σίγουρα ο ρόλος του είναι δύσκολος απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους, βασικά όσον αφορά στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Με τις ευρωπαϊκές προτάσεις Aprilia Tuono 1100, BMW S 1000R, Ducati Monster 1200, KTM 1290 Super Duke και Triumph Speed Triple 1050, αλλά και με τις αντίστοιχες αναβαθμισμένες ιαπωνικές Honda CB 1000R, Kawasaki Z 1000 και Yamaha MT-10SP, αυτό που κατά βάση έχει να προτάξει είναι η καλή αναλογία κιλών ανά ίππο και η τιμή του, καθόσον είναι η χαμηλότερη όλων. Το GSX-S στοιχίζει 13.595€, ενώ υπάρχει και η πλέον τουριστική έκδοση F με το ολόσωμο φέρινγκ στα 13.995€. Μέχρι πρότινος ίσχυε και μια προσφορά από την αντιπροσωπεία, που κατέβαζε την τιμή κατά 1.200€. Καλού κακού, δείτε μήπως είναι ακόμα σε ισχύ εδώ .

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τι είπαν οι μηχανικοί που το κατασκεύασαν..

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης