Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Μπορεί όλα τα βλέμματα όσον αφορά το βιώσιμο μέλλον της μετακίνησης να έχουν πέσει στα ηλεκτρικάΌσο τα οχήματα γίνονται πιο οικολογικά, τόσο τα ελαστικά γίνονται πιο ρυπογόνα. οχήματα και τη δραστική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, ωστόσο υπάρχει ακόμα ένας τομέας ο οποίος προβληματίζει τους ειδικούς. Τα ελαστικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι περιβαλλοντικής ρύπανσης και μάλιστα μέχρι στιγμής έχουν γίνει μικρά βήματα προς μια πιο βιώσιμη λύση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε έρευνα που έγινε από ανεξάρτητο φορέα ανάλυσης ρύπανσης στη Βρετανία (Emissions Analytics) διαπιστώθηκε ότι τα ελαστικά μολύνουν το περιβάλλον κατά 1.850 φορές περισσότερο σε σχέση με τις εξατμίσεις των οχημάτων. Στην έρευνα εξετάστηκαν παράγοντες όπως το πόσο δυναμικά χρησιμοποιείς τα ελαστικά με τον τρόπο οδήγησης, πόσο παλαιά είναι τα ελαστικά, το βάρος του οχήματος (μοτοσικλέτα ή αυτοκίνητο) και φυσικά τα υλικά κατασκευής των ελαστικών.

Ένα από τα πρωτοποριακά ελαστικά της Michelin.

Κάθε κατασκευαστής έχει τις δικές τους πατέντες όσον αφορά τις γόμες των ελαστικών και αυτό επηρεάζει άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο το αποτύπωμα της περιβαλλοντικής μόλυνσης. Οι άνθρωποι της έρευνας διαπίστωσαν επίσης ότι ενώ τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες γίνονται όλο και πιο φιλικά στο περιβάλλον, βλέπε ηλεκτρικά και υβριδικά, τόσο η ρύπανση από τα ελαστικά αυξάνεται. Ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα αναπόφευκτα είναι πιο βαρύ και έχει περισσότερη ροπή. Αυτό άμεσα μεγαλώνει το επίπεδο ρύπανσης από τα ελαστικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η στροφή στη βιωσιμότητα έχει γίνει και στα ελαστικά.

Η Michelin επενδύει σε νέα υλικά

Υπάρχουν παρόλα αυτά κάποια εργοστάσια τα οποία έχουν ξεκινήσει να πειραματίζονται σε εναλλακτικάΟι πειραματισμοί έχουν ξεκινήσει από το πεδίο των αγώνων. υλικά, πιο φιλικά στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, η Michelin, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE με ηλεκτρικές μοτοσικλέτες, έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει ελαστικά με οικολογικά υλικά. Το μείγμα των πειραματικών αυτών ελαστικών προέρχεται από φυσικό λάστιχο, από ελαστικά που βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους και από ανακυκλωμένο μαύρο άνθρακα. Σε αυτήν την μείξη η Michelin έχει δοκιμάσει επίσης υλικά όπως φλούδες από πορτοκάλια και λεμόνια, ηλιέλαιο, πευκοβελόνες και χρησιμοποιημένο ατσάλι. Συνδυάζοντας όλα αυτά είναι σε θέση να κατασκευάσει ένα ανθεκτικό και αποδοτικό ελαστικό για τους αγώνες πετυχαίνοντας ένα 40% της κατασκευής να είναι από βιώσιμα υλικά.

Σίγουρα όλα τα εργοστάσια έχουν ξεκινήσει να «ψάχνουν» τρόπους μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα πειραματιζόμενα με οικολογικά και ανακυκλώσιμα ελαστικά. Δεν θα αργήσει η στιγμή των «πράσινων» ελαστικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βιώσιμη κινητικότητα; Κάν’ το όπως το Ioniq 5 της Hyundai

Συνεργασία κατασκευαστών από την Ιαπωνία με κοινό παρονομαστή το υδρογόνο

Είναι οι ανταλλάξιμες μπαταρίες η καλύτερη λύση βιώσιμης μετακίνησης;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης